Saturday, June 13, 2009

မျမင္ႏိုင္ေသာ ကင္ပိန္း






ကမၻာဦးစ လူသားရယ္လို႔ ျဖစ္လာကတည္းက သဘာ၀ျဖစ္စဥ္မ်ား ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ႀကံဳဆုံခဲ့ရျပီး အခ်ဳိ႕ အလွည္႔အေျပာင္း မ်ားကို ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း အတိျဖင့္ ျဖတ္သန္း ေနခဲ့ၾကရသည္။ အသိအဥာဏ္ မဖြံ႕ျဖဳိးသည့္ အေမွာင္ေခတ္ကာလ လူသားမ်ား အတြက္ နီးရာ အႏၱရာယ္မ်ားကို ယွဥ္ဆိုင္ေျဖရွင္း အႏိုင္ယူရင္း သူတို႔ စြမ္းမေဆာင္ႏိုင္သည့္ အခါ သဘာ၀ တရားမ်ားကို ကိုးကြယ္မႈ ျပဳခဲ့ရသည္။ ထိုမွတဆင့္ လူသားဆိုင္ရာ အသိမ်ား တိုးတက္လာျပီး လူ႕ေလာကၾကီးႏွင့္ စၾကၤာ၀ဠာ ကို စူးစမ္းရွာေဖြ ထုတ္ႏွဳတ္သုံးစဲြ လာၾကသည္။

ေန၊ လ၊ ၾကယ္၊ ေတာ၊ ေတာင္၊ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားကို ဆည္းကပ္ရင္း မျမင္ႏိုင္ေသာ အရာမ်ား၏ အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈမ်ားအား ထုတ္ႏွဳတ္ျပီး ဂမၻီရပညာေခၚေသာ သဘာ၀လြန္ အတတ္ပညာမ်ား ရွာေဖြ စမ္းသပ္ ေတြ႔ရွိလာခဲ့သည္။ တခ်ဳိ႔မွာ စၾကၤာ၀ဠာ၏ ေရြ႕လ်ားျခင္း၏ သက္ေရာက္မႈကို မွတ္သားျပီး ျဖစ္လာႏိုင္ဖြယ္ ရွိေသာ ေရွ႔ျဖစ္လာမည့္ ေဟာကိန္းမ်ား ထုတ္လာခဲ့ၾကသည္။ ထိုအရာကို နကၡတ္ေဗဒင္ဟု အၾကမ္းအဖ်ဥ္း ေခၚတြင္သည္။ ရွာေဖြ တတ္ေျမာက္လာသည့္ ပညာရွင္မ်ားကို အုပ္စိုးသူ လူတန္းစားမ်ားက သူတို႔ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ေျမာက္စား ခ်ီးျမွင့္လာခဲ့သည္။ ေရွးျမန္မာ ဘုရင္မ်ား၏ အခါေတာ္ေပးအျဖစ္ ပုဏၰားျဖဴ ပုဏၰားညိဳမ်ား ခန္႔အပ္ ခ်ီးေျမာက္ခဲ့ၾကသည္။ ယေန႔တိုင္ ဘိုးေတာ္မ်ား ကိုးကြယ္ဆည္ကပ္ျပီး အာဏာတည္ေရး အတြက္ အသုံးခ်ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

သဘာ၀လြန္ ပညာရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး တႏၱရဂိုဏ္းအႏြယ္ အရည္းၾကီးမ်ား၏ ဂမၻီရပညာရပ္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္း ေဒသမ်ားတြင္ ထြန္းကားခဲ့သည္။ အရည္းၾကီး ေခတ္လြန္ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္း ေယာနယ္ႏွင့္ ေတာင္ပိုင္း ပင္လယ္ကြ်န္းမ်ားတြင္ ေနထိုင္ေသာ ပသွ်ဴး(မေလးရွား) လူမ်ဳိးမ်ား၌ လွ်ဳိ႕၀ွက္ဆန္းျပားေသာ ပညာရပ္မ်ား ဆက္လက္လက္ခံ အသုံးျပဳခဲ့သည္ဟု ေရွးအေထာက္အထားမ်ားက ဆို၏။

ေရွးေခတ္က မေလးရွားႏိုင္ငံတြင္ တႏၱရဂိုဏ္း၀ါဒမ်ား ထြန္းကား ဟန္ရွိသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ပညာရပ္မ်ား၏ အေျခခံပညာမ်ားစြာသည္ ျမန္မာတို႔ ယံုၾကည္ဟန္ႏွင္႔ တူညီစြာ တည္ရွိခဲ့ၾကသည္။ ဥပမာ။ ။ ဧည့္သည္မ်ား မိမိတို႔ အိမ္သို႔ လည္ပတ္လာေသာ အခါ ဖ်ာခင္းျပီး ဧည္႔၀တ္ျပဳ ႀကိဳဆိုရသည္။ တကယ္လို႔ အိမ္ရွင္ အေနျဖင့္ ခ်စ္လို႔ျဖစ္ေစ မုန္းလို႔ျဖစ္ေစ ထိုဧည္႔သည္အား ဖ်ာေပၚတြင္ ထိုင္ျပီး ျပန္ထရန္ အေတာ္ ခက္ခဲေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္စြမ္း ရွိသည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ ထိုအခါ ဧည့္သည္ အေနျဖင့္လည္း မိမိ မသကၤာသည့္ အိမ္သို႔ သြားေရာက္ လည္ပတ္လွ်င္ အိမ္ရွင္မ်ား ခင္းေပးေသာ ဖ်ာေပၚသို႔ ရုတ္တရက္ မထိုင္ေသးပဲ၊ ဖ်ာ အေနအထား ေျပာင္းလဲသြားေစရန္ ေျခေထာက္ျဖင့္ ကန္ျခင္း ( တခ်ဳိ႕လည္း မသိမသာ ကန္) ျဖင့္ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ ကာကြယ္ရသည္ဟု ဆိုသည္။ အထက္ေဖၚျပပါ ပညာရပ္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထင္ရွားေသာ ေယာပညာႏွင့္ ပသွ်ဴးပညာမ်ားတြင္ ေတြ႔ရွိရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ထိုပညာျဖင့္ ကိုယ္က်ဳိး အစီအမံအတြက္ တဖက္သားအား မျမင္ႏိုင္ေသာ စြမ္းအားမ်ားျဖင့္ တိုက္ခိုက္ျခင္းႏွင့္ ကာကြယ္ျခင္းမ်ားတြင္ ေရလဲ က်င့္သုံးလာခဲ့သည္။ ဆန္းက်မ္းတြင္ ေဗဒင္ပညာ သက္ဆိုင္ေသာ ဓါတ္ရိုက္၊ ဓါတ္ဆင္၊ ကက္ကင္း၊ အန္း၊ အကြက္ခ် ႏွင့္ နမ္ႏွိမ္ ပညာမ်ားသည္ ဟိႏၵူဴဘာသာဝင္ ပညာသည္မ်ား မွတဆင့္ အရည္းၾကီးတို႔ ရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့ေသာ ပညာရပ္မ်ား ယူဆ၏။ ထိုပညာမ်ား၏ မူရင္းသည္ ေရွးေဟာင္း ဟိႏၵဴ ပညာရပ္မ်ားဟုလည္း ဆိုသည္။ ၎ပညာရပ္မ်ားကို အသုံးျပဳခဲ့ေသာ နည္းလမ္းမ်ားတြင္ စစ္မွန္ေသာ ကိုးကြယ္မႈျဖစ္ေသာ ဗုဒၶ၀ါဒကို အထက္လမ္းဟု ေခၚဆိုျပီး ဘုရားအေပၚ ကိုးကြယ္ျခင္းထက္ ခိုင္းစားျခင္း၊ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ အသုံးျပဳျခင္း၊ ၀ိညာဥ္မ်ား အထူးသျဖင့္ နာနာဘာ၀မ်ားကို ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ ခိုင္းစားျခင္း၊ နတ္ကိုးကြယ္ျခင္းႏွင့္ ဘိုးေတာ္မ်ားကို ပူေဇာ္ျခင္းမ်ားကို အလယ္လမ္းဟု ေခၚသည္။ ဘုရားလမ္းစဥ္ကို လုံး၀ ဖ်က္ပယ္ျပီး သံသရာရွည္မည့္ ၀ိညာဥ္အား အသုံးျပဳ ေမြ႔ေလ်ာ္ေသာ ပညာရပ္ကို ေအာက္လမ္းပညာဟု ထိုပညာရပ္မ်ားအား လိုက္စားေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ားက ဆို၏။

ထို႔အျပင္ တြင္းထြက္ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္ေသာ ေက်ာက္သံပတၱျမားတြင္လည္း အစြမ္းသတၱိမ်ား ရွိသည္ဟု ယုံၾကည္ရင္း လက္၀တ္တန္ဆာမ်ား ျပဳလုပ္ျပီး လူသားမ်ား အသုံးျပဳခဲ့ၾကသည္။ တိရစၧာန္မ်ား၊ ရုပ္ဝထၳဳပစၥည္းမ်ား၊ လူ ကိုယ္ခႏၶာအတြင္း ထူးထူးျခားျခား ရွားရွားပါးပါး ေတြ႔ရတတ္သည့္ တည္ေက်ာက္မ်ားကို လူအမ်ားက အျမဴေတ ( ပေတ )အျဖစ္ သတ္မွတ္ျပီး ထိုေက်ာက္မ်ား၏ မျမင္ႏိုင္သည့္ အစြမ္းအစမ်ားအား ထုတ္ႏွဳတ္ သုံးစဲြၾကသည္။ ေျမြေဟာက္ အျမဴေတသည္ ေသနတ္ၿပီး ဓါးၿပီးျခင္း၊ စပါၾကီးေျမြႏွင့္ ဂ်ဳိး အျမဴေတမ်ားကို လာဒ္ေကာင္းသည္ဟု ယုံၾကည့္ သုံးစဲြၾကသည္။ ထို႔အျပင္ တိရစၧာန္၏ ကိုယ္ေပၚတြင္ ျဖစ္ေပၚသည့္ ထူးျခားေသာ ခႏၡာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကိုလည္း အသုံးျပဳေသးသည္။ ဥပမာ။ ေခ်ေလာင္ ( ေခ် အငယ္မ်ဳိး ) ဂ်ဳိ၊ ယုန္ဂ်ဳိ ႏွင့္ စပါးၾကီးေျမြ ညွိ႔ ေခၚေသာ ခႏၡာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား၊ သစ္ပင္အမ်ဳိးႏြယ္တြင္ ဂမုန္းပန္းမ်ား သဇင္ပန္း အနီ၊ ေအာက္လမ္းပညာတြင္ ရွိေသာ တေစၦသနပ္ခါးမ်ားသည္ မ်က္ႏွာစန္းပြင့္ျခင္းဟု ယုံၾကည္ၾကသည္။ ေနာက္ျပီး မိခင္မွ ေမြးဖြားလာျပီး ခႏၶာသာရွိၿပီး အေသြးအသားသာရွိေသာ လူေျခာက္၊ လူအရုပ္ မေပါက္ပဲ မဲြမြဲေျခာက္ေသြ႔ေသာ သေႏၶေကာင္ေလးကို သခ်ဳၤ ိင္းတြင္ ျမဳပ္ႏွံ စြန္႔မပစ္ၾကပဲ၊ ထိုကေလး၏ ၀ိညာဥ္ကို ထိန္းသိမ္း ထားတတ္ၾကသည္။ သားေျခာက္ဟု ေခၚ၍ လာဒ္ေကာင္းသည္ဟု ဆို၏။ ထိုမိသားစုအတြင္း ကေလးႏွစ္ေယာက္ ရွိလွ်င္ သက္ရွိ ကေလးအား အ၀တ္အစားအသစ္ ၀ယ္ေပးေသာအခါ ထို၀ိညာဥ္ကေလးကိုလည္း ၀ယ္ေပးရသည္။ အထင္ကရ ေျပာရမည္ဆိုရင္ ၈၈ အေရးေတာ္ပုံမစမွီ ဗိုလ္ေန၀င္းအား အိတ္ဖြင့္စာေပးခဲ့ေသာ ဗိုလ္ေအာင္ၾကီးတြင္ သားေျခာက္(လူေျခာက္) ရွိသည္ဟု ၾကားဖူးပါသည္။

၀ိညာဥ္မ်ားအား ခိုင္းစားရေသာ ပညာရပ္မ်ားလည္း ရွိေသးသည္။ အထက္ေဖၚျပပါ တေစၱ သနပ္ခါး လိမ္းခါးဆိုသည္မွာ အထူးသျဖင့္ မီးတြင္း၌ အစိမ္းေသ ေသဆုံးသြားသည့္ မိန္းမ၏ အေလာင္းကို မႏၱာန္မ်ားျဖင့္ မန္းမႈတ္ျပီး ေသဆုံးသူ၏ မ်က္ႏွာတြင္ သနပ္ခါး လိမ္းေပးရသည္။ ထိုသနပ္ခါးကို ယူငင္ျပီး အသုံးျပဳ ရသည္ဟု ပုံျပင္ဆန္ဆန္ လူၾကီးသူမမ်ား ေျပာဆိုေနသည္ကို ၾကားဖူး၏။ တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားက ေသဆုံးသူ၏ ပိုင္ဆိုင္ေသာ ကိုယ္ခႏၱာ အစိတ္အပိုင္း တခုခုကို ယူငင္ရာတြင္ ထိုသူ၏ ၀ိဥာဥ္သည္ တစုံတေယာက္ ေဆာင္ယူလာေသာခါ အရာ၀တၱဳေပၚတြင္ စဲြလမ္းေနသည္ဟု ယုံၾကည္သည္။ ယူငင္လာေသာ အစိတ္အပိုင္းကို ၎တို႔ ပိုင္ဆိုင္သည့္ ျခံေျမဥယ်ာဥ္ ပိုင္နက္အတြင္း ျမွပ္ႏွံျပီး ျခံေစာင့္ ခိုင္းၾကသည္။ တပါးသူမ်ားအေပၚလည္း အေပၚလည္း ျပဳစားရသည္ဟု ဆိုသည္။ အစိမ္းတိုက္သည္ဟု ေခၚ၏။ ၎နည္းကို အမ်ားအားျဖင့္ ေကာက္က်စ္တတ္ေသာ ေအာက္လမ္းဆရာမ်ား ပိုက္ဆံလိုခ်င္သျဖင့္ တဖက္သားအား ျပဳစားေအာင္ လုပ္ျပီး သူတို႔ကပင္ ျပန္ ကုေပးသည္။ ကိုယ္ခိုင္းစားထားသည့္ ၀ိညာဥ္မ်ားကိုလည္း တႏွစ္တၾကိမ္ အစားေၾကြးရသည္ဟု ဆို၏။ နားလည္ တတ္ၾကြမ္းသူမ်ားက ထိုလုပ္ရပ္ကို ျပဳလုပ္သူမ်ားသည္ အျပစ္ၾကီးမား သံသရာ ရွည္တတ္သည္ဟု ေျပာဆုိသည္။ မလုပ္အပ္ မလုပ္ စေကာင္းေသာ အရာ ၊ ေအာက္လမ္းပညာ ဆိုပါ၏။

ျဂဳိလ္မ်ား၏ သေကၤတကို အမည္ေပး မွတ္သား၍ ထိုျဂဳိလ္မ်ား၏ သက္ေရာက္မႈကို အခ်ိန္ကာလမ်ားျဖင့္ တြက္ခ်က္ျပီး လုပ္ငန္း ေဆာင္တာမ်ားတြင္ သက္ရွိျဖစ္ေသာ လူသတၱ၀ါျဖစ္ေစ။ အသက္မဲ့ျဖစ္ေသာ အရာ၀တၱဳတခုျဖစ္ေစ ထိုအရာမ်ား၏ အမည္နာမမ်ားကို ျဂဳိလ္ သေကၤတမ်ားျဖင့္ ယွဥ္တဲြျပီး အက်ဳိး စီးပြားရလိုျခင္းငွာ ျဂဳိလ္မ်ား၏ သက္ေရာက္မႈကို အေထာက္အပံ႔ယူ အသုံးခ်ၾကသည္။

ဥပမာ။ ။ မဟာဘုတ္တိုင္ ထူျပီး နာမည္မ်ား မွည့္ထြင္ျခင္း၊ ဦးသာ၊ စိန္းပန္း၊ ဒန္းလွ၊ ကိုရွာ၊ ဓမၼေသာက အင္း၀၊ ရာဇာ၊ စေသာ မိတ္ဖက္ ရန္ဖက္ ျဂဳိလ္သက္ေရာက္မႈမ်ား၊ တခ်ဳိ႕ အယူသီးေသာ ေလာင္းကစား သမားမ်ားသည္လည္း ေနနံမေကာင္းလွ်င္ နဂါးေခါင္း ဘယ္ဖက္လွည့္သျဖင့္ မည္သည့္လမ္းက သြားရမည္၊ ဘယ္ေနတြင္ ဘယ္အေရာင္ေသာ အက်ၤ ီအား ၀တ္ဆင္ျပီး မည္သည့္ ေန႔နံကိုက္ေသာ ပစည္းမ်ား ယူသြားရမည္ .. စေသာ စေသာ အေၾကာင္းမ်ားကို လူ႔သဘာဝ ထံုးႏွင္႔ ဆန္႔က်င္ကာ လုပ္ေဆာင္ၾက၏။ တနလၤာဖြားက အဂၤါေန႔တြင္ လုပ္ငန္းတခုခု ၾကံေဆာင္လွ်င္၊ ေန႔နံအရ ရန္ဖက္ အသြင္ေဆာင္သျဖင့္ အဂၤါ မိတ္ဖက္ျဖစ္ေသာ ၾကာသပေတးနံ နာမည္ပါသည့္ ပစၥည္းတခုခုကို ကိုယ္၀ယ္ထားရွိျပီး ကံတရားကို ျမင့္ရသည္ဟု ယုံၾကည္ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။

အစားေသာက္မ်ားျဖင့္ ျပဳစားရေသာ ပညာရပ္။ အရာ၀တၱတခုအေပၚ အစီအမံျပဳပညာရပ္ မ်ားလည္း ရွိေသးသည္။ ကရင္ အပန္းဟု ေခၚေသာ ပညာ၊ ထိုပညာျဖင့္ ျပဳစားခံရသူသည္ ၀မ္းဗိုက္ ေဖါင္းကာလာျပီး စားမႏိုင္ ေသာက္မႏိုင္ေသာ ေ၀ဒနာကို ခံရသည္။ ၀မ္းဗိုက္အတြင္း ဆံပင္မ်ားတည္ ရွိေနျခင္း၊ ဒါမဟုတ္ ပစၥည္းတခုခု ရွိေနတတ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ေနာက္ျပီး ပသွ်ဴး ပညာရပ္မ်ားတြင္လည္း အစားအေသာက္မ်ားျဖင့္ လူပုဂၢဳိလ္အား ေသြးေလေျခာက္ျခား စိတ္ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။ ကိုယ္ေတြ႔အေနျဖင့္ ဘုတ္ျပင္းျမဳိ႔နယ္ စဒိန္ကြ်န္းတြင္ ထိုရြာမွ ပသွ်ဴးလူမ်ဳိးမ်ားက မိမိတို႔ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ တပ္ရင္းတခုမွ ရဲေဘာ္မ်ား (တပ္စိပ္တစိတ္) အား အစားအေသာက္ျဖင့္ ျပဳစား သတ္ျဖတ္ျခင္း ခံခဲ႔ရဖူးသည္။

ထို႔အျပင္ မိမိ မေၾကနပ္သည့္ ပုဂၢဳိလ္အား အက်ဳိးစီးပြား ပ်က္စီးရန္ အလို႔ငွာ ထိုသူ အိမ္ေအာက္ သို႔မဟုတ္ အိမ္ေလွခါးေအာက္တြင္ အင္းကြက္မ်ား စီရင္ျပီး ျမွပ္ျခင္း၊ စီရင္ထားသည့္ အင္း စာရြက္မ်ား မီးရွဳိ႕ ျပာခ် အစားအေသာက္မ်ား အတြင္း ေရာစပ္ေကၽြးေမြးျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ၾကေသးသည္။ သခၤ်ဳိင္းမွ လူအရိုးမ်ားကို ယူေဆာင္ျပီး ကိုယ္ ျပဳလုပ္လိုသူ ပိုင္ဆိုင္သည့္ ျခံ၀င္းအတြင္း ျမွ႔ပ္ႏွံျခင္း ျပဳလုပ္ၾကသည္။ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမွာ ရူးသြပ္ျခင္း၊ စိတ္ဂေယာင္ေျခာက္ျခား ျဖစ္ျခင္း၊ စီးပြားေရးမ်ား ပ်က္စီးျခင္းမ်ား ခံစားရသည္ဟု ဆိုၾကသည္။

သို႔ေသာ္ မည္သည့္ အစီအရင္ မဆို ျပဳလုပ္ရာတြင္ လဲြမွားျခင္း၊ မကြ်မ္းက်င္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္လည္း စီမံသူက ျပန္ ခိုက္ျခင္း ၊ ျပဳခံရသူက မိမိထက္ တတ္စြမ္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘုန္းကံ ျမင့္မားေနရင္လည္းေကာင္း ျပဳသူက တန္ျပန္ ထိတတ္သည္ ျပန္ခိုက္သည္ဟု ဆို၏။

မည္သို႔ပင္ ဆိုေစကာမူ ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ေနသူမ်ားသည္ ျပည္သူ ျပည္သားမ်ားအား မတရားမႈေပါင္းမ်ားစြာျဖင္႔ ဖိစီးကာ ေကာက္က်စ္စဥ္းလည္းကာ သဘဝစာၾကည္႔၍ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသျဖင့္ မခံရပ္ႏိုင္ ရွိေသာသူမ်ားသည္ အားမတန္ မာန္ေလ်ာ႔ေနၾကရသည့္ ဘ၀တခုကို ႀကဳံႀကိဳုက္ေနရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မတရားလုပ္သည့္ သူမ်ားအေပၚ ေအာက္လမ္းနည္းျဖင့္ တိုက္ခိုက္ႏိုင္ပါသည္ဟု ဆိုခ်င္သည္၊ ေရွးေဟာင္း ေအာက္လမ္း ပညာတခုျဖင္႔ တူးေဖၚတင္ျပခ်င္သည္၊ သည္လိုဆို၍ ေၾကာက္လန္႔ မသြားေစခ်င္ပါ၊ အထက္တြင္ ဆိုၿပီးသည္႔ အတိုင္း ဤပညာေၾကာင္႔ မည္သူမွလည္း မျမင္ ျပဳခံရသူလည္း အခန္႔မသင့္လွ်င္ အျပစ္မတင္ မခံရေလေအာင္ ျပဳသူအေနျဖင့္ ေဘးကင္းရန္ရွင္း နည္းလမ္းတခု အၾကံျပဳမည္။

“ဤနည္းကား.. မိမိစီးထားသည့္ ဖိနပ္ သို႔မဟုတ္ အိမ္အ၀င္ ေျခသုတ္သည့္ အရာေအာက္တြင္ အမည္နာမမ်ား ေရးသားျခင္းျဖင့္ နမ္ႏွိမ္္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။

ဥပမာ ။ ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးၾကီး သန္းေရႊ ႏွင့္ န.အ.ဖ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ႏွင့္ လမ္းျပေျမပုံ စေသာ အမည္နာမ ေရးသားျခင္း သာျဖစ္သည္။

အခုလို တိုက္ခိုက္ရျခင္းက တိုင္းျပည္ကို ဦးေဆာင္ခဲ့ေသာ ဦးေဆာင္ေနဆဲျဖစ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာဟု ခံယူျပီး ၊ ေအာက္လမ္းဆန္ေသာ ပညာရပ္မ်ားကို ယုံယုံၾကည္ၾကည္ လက္ခံ သုံးစဲြေနေသာေၾကာင့္ သူတို႔အား ဤနည္းျဖင္႔သာ တိုက္ခိုက္ျခင္း တခု ျဖစ္သည္။ ေျပာလို႔သာ ေျပာရ၏။ ထိုနည္းလမ္းသည္ ႀကံစည္သူေရာ အႀကံေပး သူရယ္ပါ သံသရာအက်ဳိး မေကာင္းမြန္ႏိုင္ပါ၊ တတ္မႏိုင္ဘု .. ထင္႔။ စစ္အာဏာရွင္ ျပဳတ္က်ေရးသည္ အဓိက ျဖစ္၏။ ကၽြမ္းထိုးပဲ က်က်၊ ေမွာက္ခံုပဲ က်က်၊ က်ဖို႔ရာ ပဓါနပင္။

သိပၸံပညာတြင္လည္း နယူတန္၏ တတိယ နိယာမတြင္ ဤသို႔ အတိအလင္းဆို၏ သက္ေရာက္မႈတိုင္းတြင္ တန္ျပန္ သက္ေရာက္မႈ ရွိသည္ဟု ဆိုသကဲ့သို႔ ထိုပညာျဖင့္ ျပန္လွည္ ျပဳလုပ္ရျခင္းဟု မွတ္ပါေလ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ယေန႔ တိုင္းျပည္ကို မတရားျပဳေနသည့္ စစ္အာဏာပိုင္ၾကီးမ်ား ဘုန္းကံမွာ ေလွ်ာ့က်ေနသည္ဟူ ၎တို႔ ကိုယ္တိုင္ေရာ၊ လူအမ်ားပါ ယူဆလွ်က္ရွိရာ ထိုနည္းလမ္းျဖင့္ တိုက္ခိုက္လ်ွင္ သင့္ေတာ္ႏိုင္လိမ့္မည္။ ယုတၱိယုတၱာ မရွိတန္ရာ သဘာ၀လြန္ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ေသာ အရာမ်ား ေကာက္ခ်က္ခ်ေစကာမူ ေသခ်ာတာက ျဖစ္သည္ မျဖစ္သည္ အဓိက မဟုတ္၊ အာဏာပိုင္မ်ားအား “ နမ္ႏွိမ္ လို႔သည္႔ ကင္ပိန္း ( Campaign ) ” တခု အျဖစ္ သတ္မွတ္ျပီး မိမိဆိႏၵ ထုတ္ေဖၚျပသ ႏိုင္သည္။ ျပဳသူအတြက္လည္း အႏၱာရယ္ကင္း၏၊့ စစ္ အာဏာရွင္စနစ္အား ဘက္ေပါင္းစုံက တိုက္ခိုက္ျခင္း တရပ္ဟု ယူဆႏိုင္သည္။

ထို အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ပုဂံရာဇဝင္ ဒုတ္ထမ္း ရွင္းျပေနရသည္မွာ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔မွာ ရိုးရာဓေလ႔ထံုးအား ယေန႔တိုင္ လက္ခံ က်င့္သုံးေနသည္ဟု ထင္၏။ စာေရးသူအေနျဖင့္လည္း သဘာ၀လြန္ အေၾကာင္းမ်ားကို ယုံၾကည္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိခဲ႔ပါ။ သို႔ေသာ္ ျဖတ္သန္းလာသည့္ သကၠရာဇ္မ်ား အတြင္း ႀကဳံဆုံလာသည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ား၊ ေရွးလူႀကီး သူမမ်ား၏ ျပန္လည္ေျပာျပ ၾကားဖူးနားဝကို တူးေဖၚကာ ယေန႔ ျမန္မာျပည္အတြင္း မတရားအားထုတ္ ရက္စက္ေနေသာ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္အား အားမတန္ မာန္မေလွ်ာ့ပဲ အိမ္ေနရင္း တိုက္ခိုက္လိုစိတ္ ရွိေသာေၾကာင့္ လက္နဲ႔မႏိုင္လွ်င္ ပါးစပ္ႏွင့္ ကိုက္သကဲ့သို ျပဳမႈရျခင္း ျဖစ္သည္။

ဝိဇၹာနည္းပဲ ဆိုဆို သိပၸံနည္းပဲ ဆိုဆို သက္ေရာက္မႈတိုင္းတြင္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ ရွိကာ ယုံၾကည္ သက္၀င္မႈရွိလွ်င္ အသက္ဝင္ကာ ယံုၾကည္ပါေစ႔မည္၊

စစ္အာဏာရွင္ မုခ် က်ဆုံး ေစရမည္။


လူလ

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ…

7 comments:

မဆုမြန္ said...

သက္ေရာက္မူတိုင္းမွာ တန္ျပန္မူရွိေစခ်င္ပါတယ္ ပို႕စ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္သြားပါတယ္

Anonymous said...

စစ္အာဏရွင္က်ဆံုးပါေစ
အၾကိဳက္ဆံုးပဲအဲဒီစာေၾကာင္း

မမသီရိ said...

ကိုလူလ
ဖတ္သြားပါတယ္

Unknown said...

ကိုလူလေရ ဖတ္သြားတယ္ဗ်ာ ဒီပညာေတြအေၾကာင္းၾကဳံရင္ ေျပာၾကတာေပါ့

အဓိကကေတာ့ စိတ္ဓာတ္ပါ ၊ူမေကာင္းရင္ က်န္တာဘာ မွမေကာင္းေတာ့ ဘူးဗ်။

ေလးစားသတိရစြာျဖင့္

ကလူသစ္ said...

မေန႔ကပဲ ဒူကဘာဆီမွာ သံတုိင္ေနာက္က ျမန္မာျပည္တို႔၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ပံုတို႔ ေနာက္ထပ္မထုတ္ဖို႔ ေျပာခဲ႔ေသးတယ္။

Nge Naing said...

လူလေရ-ပို႔စ္ေလးက သိပ္စိတ္၀င္စားဖို႔ ေကာင္းတယ္။ ၾကားဖူးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြေရာ မၾကားဖူးတဲ့ အေၾကာင္းရာေတြပါ ေရာေနတယ္။ သိပၸံဘာသာတြဲ ယူလာခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား တေယာက္ ဒီလို အေၾကာင္းအရာေတြကို ဒီေလာက္ေတာင္ ႏွံ႔ႏွ႔ံစပ္စပ္ သိတာ ခ်ီးက်ဴးပါတယ္။ ေအာက္လမ္းနည္းက ကံႏိွပ္တဲ့သူကိုပဲ လုပ္လို႔ ရတယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္။ အခု နအဖက အရင္အရင္ဘ၀ေပါင္း မ်ားစြာက လုပ္လာတဲ့ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ကံေတြ အကုန္လံုး ဒီဘ၀မွာ စုၿပံဳၿပီး လာအက်ိဳးေပး ေနတာ ျဖစ္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ သူလုပ္ေနတဲ့ ေအာက္လမ္းနည္းအတိုင္း ကိုယ္လိုက္လုပ္ရင္ သူေမြးထားတဲ့ ေအာက္လမ္း နာနာဘာ၀ တေစၱေတြက ကိုယ့္ဘက္က တစၱေတြထက္ ဒီလို မဟုတ္တာ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ အမ်ားႀကီး ၀ါရင့္ေနမွာ ေသခ်ာတယ္။ မေကာင္းတဲ့ေနရာမွာ နအဖကို ဘယ္သက္ရွိ သတၱ၀ါမွ ဘယ္လိုမွ မယွဥ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး ဒါအမွန္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ထက္ ကံျမင့္ေအာင္ ဘုရားေဟာ တရားကို မဆန္႔က်င္တဲ့ သမၼာကမၼတၱ နည္းေတြနဲ႔ပဲ သူ႔ကို ႏိုင္ေအာင္ လုပ္လို႔ရႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အာဏာရွင္ကို ျပဳတ္က်ေစခ်င္တဲ့ ျပင္းျပေသာဆႏၵ လံုေလာက္ေသာ ျမန္မာျပည္ လူဦးေရမွာ ရွိလာတဲ့ေန႔မွာ အာဏာရွင္ ျပဳတ္က်မွာပါ။

Unknown said...

ျကိုက္တယ္ဗ်ာ ပညာရတယ္