Monday, December 8, 2008

ကဲ.. ဘယ္လို တြန္းမလဲ

*
**
***
အမွန္ကိုျမင္တဲ့ ငါမ်က္လုံးကို ေဖါက္ပါေတာ့လား….

ကိုမြန္းေအာင္ သီခ်င္းကို အခ်ိန္ရွိတုိင္း ျငီးခ်င္းတပုဒ္လို အဖန္ဖန္ စီးျဖန္းေနမိေတာ့တယ္။

ရိုးရိုးျမင္ျပီး မွန္မွန္ေလး ေျပာခဲ့တဲ့အတြက္ လူေတြက တမ်ဳိးထင္စရာ ျဖစ္ေနတယ္။ ကီးဘုတ္အေပၚ လွဳပ္ရွားေနတဲ့ ကိုယ့္လက္ေခ်ာင္းကို ရိုက္ခ်ဳိးလိုက္ခ်င္တယ္။ ဒီလက္ေခ်ာင္းေတြ ရွိေနလို့ ေရးျဖစ္ေနတယ္ ဆိုျပီး တခါတေလ စဥ္းစားမိတယ္။
ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာတခုဟာ ခံစားခ်က္မ်ား သီကုံးရင္း ဘ၀ ေျဖဆည္ရာ တြက္ေပါက္တခု အေနျဖင့္သာ ဖြင့္ဆိုျခင္း ျဖစ္တယ္ေလ။ ပရိႆတ္အျကိုက္ မျဖစ္ရင္ေတာ့ ေနပါေစ၊ ျကုံခဲ့ ဆုံခဲ့ ျဖတ္ခဲ့ကာလမ်ားအတြင္း စည္းလုံးညီညြတ္ေရးသည္ ၀ယ္လို႔ မရွိေသာ ရွားပါး ကုန္ပစၥည္းတခုလို ျဖစ္ေနတာက အမွန္တရားေလ။ အေတြးအေခၚတခုဟာ ေနာက္တခ်ိန္မွာ မွန္လာမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးက စိုးမိုးေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ ေရးျဖစ္ ေတြးျဖစ္ေနတာပါ။
***

မင့္တို႔အျကိုက္ ရိုက္ျပမယ္ဆိုတဲ့ ကိုေက်ာ္ဟိန္းအတြက္ေတာ့ ဘ၀ဆိုတာ နတ္ျပည္ေပါ့၊ နတ္ေတာင္ ရိုးရိုးနတ္မဟုတ္ နတ္ခ်စ္ နတ္ခင္ေပါတဲ့ နတ္တပါး၊ အပူေဇာ္ခံ ပသခံ နတ္တပါး၊

အရွိကို အရွိတိုင္း ရိုးသားစြာ ေျပာခဲ့တဲ့ ကိုဇာဂနာတို့လို လူမ်ဳိးအတြက္ေတာ့ ငရဲျပည္ တခုလိုပါ။
ဒါက အာဏာရွင္အတြင္းစည္းမွာ ရွိတဲ့ အေနအထား
***

အာဏာရွင္စနစ္ကို ေက်ာ္လြန္ျပီး ဟိုတဖက္ျခမ္းကို မွန္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ရင္ျဖင့္ တခ်ဳိ႔ေသာ တလဲြမ်ားကို ေထာက္ရွဳ႔ခ်င္ပါေသာ္လည္း ေၾသာ္ အာဏာရွင္စနစ္ကို အားေပး အားေျမာက္ ျပဳေနသလိုလို ျမင္တတ္တယ္ေလ။ လူနာကို ေသေဆးထိုးေနျခင္း မဟုတ္ပါ၊ ရွိျဖစ္ေနေသာ အနာ အရင္းအျမစ္ကို သိျပီး ကာကြယ္ေဆးထိုးသကဲ့သို့ ေထာက္ျပပါသည္။
***

အာဏာရွင္ စစ္အစိုးရအတြက္ ျပည္သူ႔ ေထာက္ခံမႈလိုခ်င္ရင္ ေခါင္းစဥ္ရွာ ရန္သူအား ကြန္ျမဴနစ္ ဆိုျပီး တံဆိပ္ကပ္ေပးလိုက္ယုံပါ၊
လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမမွာ ႏိုင္ငံေရး သတ္ခ်င္ရင္ ေထာက္လွမ္းေရးတဲ့၊
ဒါေတြက ျဖတ္သန္းမႈအရ ဘ၀ေပး အသိမ်ားေပါ့၊

ရန္ငါ စည္းျပတ္ေနတဲ့ သူတေယာက္၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ဘယ္ေတာ့မွ ဦးမညႊတ္ခဲ့တဲ့ လူတေယာက္၏ စိတ္သ႑ာန္ဟာ ေယာက္ဖကို ၾကက္ဥေၾကြးသလို ရန္သူ အားေပးမလုပ္တာေတာ့ အမွန္ပဲ။

ဤကား ေဆးကုဖို ့ ေဆးမရွိတဲ့ အေျခအေနမွာ ေဆးအျဖစ္ေတာင္ သစၥာဆိုျပီး ကုသလို့ရတဲ့ အမွန္တရားတခုပါ၊
***

အမွန္အကန္ အနစ္နာခံေနတဲ့ တိုက္ပဲြ၀င္ေနၾကေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ကိုမင္းကိုႏိုင္ႏွင့္ ၈၈ ေက်ာင္းသားအဖဲြ႔၊ ကိုဇာဂနာ စေသာ အႏုပညာရွင္မ်ား၊ ေတာတြင္းရဲေဘာ္မ်ား (ျမဳိ႔ေပၚမပါ၊ ျမန္မာျပည္ကို မဆိုလိုပါ)၊ ျပည္တြင္းမွာ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ျပီး ေဆာင္ရြက္ေနၾကေသာ သူမ်ားကိုေတာ့ ေ၀ဖန္ဖို့လဲ အေၾကာင္းမရွိ၊

သူတို႔ မွန္ေနတယ္..
သူတို့ ခံေနတယ္..
သူတို့ စြန့္လြတ္ေနတယ္ေလ။

စိတ္ထဲမွာ မိဘႏွင့္ တတန္းတည္း ေလးစားေနရတဲ့ သူေတြပါ။
ကိုယ့္မွ မလုပ္ႏိုင္တာ၊ လုပ္ခြင့္မရွိတဲ့ အေနအထား ျဖစ္ေနတာကိုး
သူတို့ကိုပဲ အားေပးအားေျမာက္ျပဳရမွာေပါ့ ၊ လြင့္ေမ်ာခဲ့တဲ့ စာစုမ်ားမွာလည္း ထိုပုဂၢဳိလ္မ်ားကို သဲတမွဳန္႔ေလာက္ေတာင္မွ် မျပစ္မွားမိခဲ့ပါဘူး။
***

ျဖတ္သန္းလာခဲ့တဲ့ လူငယ္ဘ၀ကို ၁၀ႏွစ္ေလာက္ ရိုးမေပၚက နပန္းသမားၾကီး ကိုေရႊငွက္ဖ်ားႏွင့္ ေထြးပုတ္သတ္ျပီး မနက္ျဖန္ဆိုတာ မေရာရာတဲ့ က်ည္ဆံၾကားမွာ စားျခင္း အိပ္ျခင္းအမႈေတြ လုပ္လာေတာ့ လူျဖစ္ယုံတမည္ေလးပါ၊ ျမဳိ့ေပၚ ( ျပည္တြင္း မဟုတ္ ) မွာ ေတာ္လွန္ေရး လုပ္ရမယ္ဆိုေတာ့ တသက္လုံးလဲ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
***

ေတာ္လွန္ေရး ကာလတေလွ်ာက္မွာ ၾကားဖူးခဲ့တဲ့ ေခတ္အစားဆုံး စကားလုံးေတြက

“စစ္အစိုးရကလည္း ျပည္တြင္းစစ္ကို ပိုးေမြးသလို ေမြးျပီး စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို တည္ေဆာက္သလို၊ သူပုန္ေတြကလဲ သူပုန္ဘ၀ကို ခုံမင္ေနတယ္”

“ ေလာင္းရိပ္မိေနတဲ့ သစ္ပင္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မၾကီးထြားႏိုင္ဘူး”

“ မတူတာကို ခဲြလုပ္၊ တူတာေတြကို ေပါင္းလုပ္”

“ သူရဲေၾကာက္လို႔ အေဖၚေခၚအိပ္ ဘတ္ ၂၀၀၊ ေရငတ္လို့ ေရသန္႔၀ယ္ေသာက္ ဘတ္ ၁၀၀၊ ဘတ္ ၁၀၀ က်လို့ ကုန္းေကာက္လိုက္တာ ဘတ္ ၂၀၀ က်ေပ်ာက္”

ဆိုတဲ့ ဆိုတဲ့ စကားလုံးေတြက ရန္သူ့ ပါးစပ္က ထြက္လာေသာ ၀ါဒျဖန့္အရာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ေတာ္လွန္အျမင္ျဖင့္ ေဖါက္ထြက္လာတဲ့ ျဖစ္တည္မႈေတြပါ။
***

မွန္တခ်ပ္ဟာ အစိတ္စိတ္ အမြာမြာကဲြျပီးမွ စူပါဂလူးနဲ့ ျပန္ဆက္၍ ၾကည့္လွ်င္ ေၾကးမုံရဲ႔ မ်က္ႏွာျပင္မွာ ၾကည့္သူေတြရဲ ့ အဆင္ဟာ မေကာင္းေတာ့ပါဘူး။ ေသခ်ာတာတခုက ပုံမွန္ မွန္တခ်ပ္လိုေတာ့ ၾကည့္မေကာင္း မဟုတ္၊

ေတာခိုေက်ာင္းသားေတြ အသက္ႏွင့္မွ် တြယ္တာလာတဲ့ မိမိ အဖဲြ့အစည္းကို ဘာေၾကာင့္ စြန့္ခြာလာၾကသလဲ။

အားလုံးကို ေမးျမန္းႏိုင္ပါတယ္။

ABSDF ေပါင္းစည္းျပီးမွ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ရဲ ႔ ရဲေဘာ္ေတြက မိခင္အဖဲြ့အစည္းကို ရင္နာနာျဖင့္ စြန့္လြတ္ခဲ့တာက ေတာ္လွန္ေရးကာလ ေခတ္အစားဆုံး စကားလုံးေတြရဲ ့ ရိုက္ခတ္မႈေတြ ရွိတာခဲ့တာေလ။

၁၉၉၆/ ၁၉၉၇ ႏွစ္မ်ား ကာလ အေမာင္ေက်ာင္းေတြ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း တိုး၀င္ ျပန္ႏွံလာခဲ့တာ အမ်ားဆုံးျဖစ္၏။ အားလုံးဟာ တတိယႏိုင္ငံကို မေမွ်ာ္မွန္းခဲ့ပါဘူး ထိုင္းအတြင္းမွာ ျဖစ္သလိုပဲ ေနထိုင္ေတာ့မယ္။ ရန္သူဆီကိုေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ဒူးမေထာက္ဘူး စိတ္ျဖင့္ေပါ့။
***

ျပန္လွည္ေပါင္းစည္းေရး ျပဳလုပ္အျပီး ရဲေဘာ္မ်ားသည္ မိခင္တပ္ရင္း အသီးသီးမွ စြန္႔ခြာလာသည္ကိုက အကဲြအျပဲ မျဖစ္ခင္ အသက္မ်ားျဖင့္ ရင္းႏွီးတည္ေဆာက္လာသည့္ ျပည္သူ့ေထာက္ခံမႈမ်ားဟာ အကဲြအျပဲဇာတ္လမ္းမ်ားမွ ေမြးဖြားလာသည့္ အက်ဳိးမ်ားကို ဘယ္လိုမွ ျပန္လွည္ ရယူႏိုင္စြမ္းမရွိေအာင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ အေနအထားမ်ား ျဖစ္ေနသည္ဟု သေဘာေပါက္ သိျမင္လာခဲ့သည္။

ေရွ႕တန္းတေနရာမွာ ရန္သူကို တိုက္ရင္း ျပည္သူ႔ အက်ဳိးစီးပြားမ်ားကို ကာကြယ္လ်က္ ေတာ္လွန္ေရးတခု ဆင္ႏဲြခဲ့ပါသည္။
အကဲြအျပဲ ဇာတ္ၾကမ္းေတြေၾကာင့္ အဖဲြ႔ေပါင္း မ်ားစြာ ေပၚေပါက္လာျပီး ျပည္သူ႔အက်ဳိး ကာကြယ္ဖို႔ ေနသာသာ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား ကာကြယ္ရင္းျဖင့္ ျပည္သူခမွ် ေျမဇာပင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
ျပည္သူမ်ားလည္း သည္းခံႏိုင္စြမ္းမရွိေတာ့ “ နင့္တို့ဟာက အဖြဲ့ေတြမ်ားလိုက္တာ ဘယ္သူစကားကို နားေထာင္ရမွာလဲ၊ ဒီအတိုင္းဆိုရင္ေတာ့ တဖဲြ႔တည္း ရွိေနတဲ့ စစ္အစိုးရ တပ္ကိုပဲ အားကိုး ရမလိုလို ျဖစ္ေနပါျပီ” ဆိုေသာ ျပည္သူ႔ ရင္ဖြင့္အသံမ်ားက ရင္နာနာျဖင့္ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္။

ျပန္လွည္ ေပါင္းစည္းေရး ျပဳလုပ္အျပီး သကာလမ်ားတြင္ မိမိတို့ အေျခခံနယ္ေျမမ်ားက ရန္သူ့ လက္ေအာက္သို့ က်ဆင္းခဲ့ရသည္။ ၎အေနအထားမ်ားကို ျပန္လွည္တိုက္ယူဖို့အတြက္ မလြယ္ကူႏိုင္ေပ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျပည္သူ႔ ေထာက္ခံမႈ က်ဆင္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ျပီး ရိကၡာ၊ ေထာက္ပံပစၥည္း အားလုံးက ေတာ္လွန္ေနေသာ တိုင္းရင္းသားအဖဲြ႔အစည္းမ်ား ထိန္းခ်ဳပ္ထားပါသည္။

ထိုသည္ပင္ သစ္ပင္ၾကီးမ်ား ေအာက္တြင္ ရွင္သန္ေနၾကရေသာ သစ္ပင္ငယ္တို့၏ သေဘာပါပဲ၊
ေလာင္းရိပ္မိသည္ဟု ဆိုရမလား။

သို့ျဖစ္ပါ၍ အဖဲြ႔၀င္မ်ားသည္ မိမိ ျပဳလုပ္ေနသည့္ ေတာ္လွန္ေရးအေပၚ ျပန္လွည္ စစ္တမ္း ထုတ္လာၾကသည္။
အနစ္နာခံ စြန့္လႊတ္မႈဆိုသည္မွာ မ်က္ကန္း တေစၦမေၾကာက္ ပုံစံေတာ့ လုပ္ယူမရပါ။
ရန္သူ သတ္ျခင္းျဖင့္ ဂုဏ္ယူစြာ မေသရပဲ၊
ျပည္သူသာ အမိအဖဟု ခံယူထားေသာ တပ္မေတာ္တခုအတြင္း တိုက္သူမ်ားသည္ အမိအဖ၏ သတ္ျဖတ္ျခင္းဆိုေသာ ေသကိန္း ရွိဖြယ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ေတာနတ္ၾကီး ဖမ္းစား၍ ေသကိန္းမ်ား ျကုံလာႏိုင္ဖြယ္ ရွိသည္။
ေသျခင္း၏ စစ္တမ္းက ဂုဏ္မေျမာက္ေသာအခါ မိခင္ အဖဲြ႔အစည္းကို အရွဳံးေတြ ရင္၀ယ္ပိုက္ျပီး စြန္႔ခြာလာခဲ့ရသည္။
တခ်ဳိ႕ေသာ ရဲေဘာ္ အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ထြက္ေပါက္မရွိပဲ ရန္သူ႔ဆီသို ဦးညႊတ္ ဒူးေထာက္ ေခါင္းငုံ႔ ရျပီး ျပည္တြင္းသို႔ ျပန္လွည္ ၀င္ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ဤသည္မွာလည္း ညီညြတ္မႈမရွိသည့္ အက်ဳိးအဆက္တခု ျဖစ္၏။

ကြ်န္ေနာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း အမျဖစ္သူက “ အေမလည္း ေသခါနည္းျပီ မိသားစု စုစုစည္းစည္းျဖင့္ ေနၾကရေအာင္ ျပန္လာပါေတာ့ အားလုံး တာ၀န္ယူတယ္ ” ဘာညာ သဓကာေတြျဖင့္ လာေခၚျခင္း ခံရသည္။ ကြ်န္ေနာ္အေနျဖင့္ တခြန္းတည္းေသာ စကားက “ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္၊ မျပန္ေတာ့ဘူး ” ဟု အေျဖတခုသာ ေပးခဲ့သည္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့လည္း ဒူးေထာက္ခဲ့သည့္ တခ်ဳိ႔ေသာ ရဲေဘာ္မ်ားသည္ အဆင္မေျပမႈမ်ားစြာျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း ျပန္လွည္ ၀င္ေရာက္ျပီး တတိယႏိုင္ငံမ်ားသို့ ထြက္ခြာႏိုင္ရန္ ျကိုးစားလာသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။
***

တတိယႏိုင္ငံမ်ားကို ထြက္ဖို့ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့သည္ ထားဦး၊ လမ္းခရီးက စိတ္ကူးလို့ မ၀ံရဲေလာက္ေအာင္ မျမင္ရတဲ့ အႏၱရယ္ေတြက ရင္ဆိုင္ရမယ္ေလ။ ျဖတ္ဖူးတဲ့လူတိုင္း သိပါတယ္။ စာအုပ္မရွိ၊ ပိုက္ဆံမရွိ၊ အထာမၾကြမ္း၊ သန္းေကာင္ထက္ ညမနက္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ အေတြးက လြမ္းမိုးျပီး စိတ္ျဖင့္ ေစစားခဲ့တာပါ။ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း ျဖတ္သန္းခဲ့လာတဲ့ ဆိုး၀ါးမႈမ်ားကို အေမာင္ေက်ာင္းသားေတြ ေကာင္းေကာင္း ခံစားခဲ့တယ္။

စစ္ပဲြတရာ ႏြဲခ်င္တယ္ဗ် ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း တရားမ၀င္ေနရတဲ့ ဒုကၡက မေသး၊ ဒါေတာင္ မသမာတဲ့ သူေတြက “ ေတာင္ေက်ာ္” လို႔ ကင္းပြန္းတတ္လိုက္ေသးတယ္။ ေတာင္ေက်ာ္လို့ အမည္ထြင္ ေခၚေ၀ၚခဲ့ေသာ တခ်ဳိ႕မ်ားလည္း ယခုအခါ တိုင္းတပါးတြင္ အဆာခံ အသက္ေမြးျမဴေနရသည္။

အဆင္မေျပမႈေတြ ေရာေထြးေနတဲ့ အေနအထားမွာ ေနာင္ေတာ္ ေက်ာင္းသားေတြ ေဖါက္ခဲ့တဲ့ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း အားလုံး ျဖတ္ေလွ်ာက္ခဲ့တာေလ။

ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းသို့ ေရာက္လာမွ လူသတင္း လူခ်င္းေဆာင္သေဘာျဖင့္ ဒီလမ္းရွိတယ္ ဆက္ေလွ်ာက္ရမလား၊ ထိုင္းမွ အဆင္မေျပမႈမ်ားနဲ့ ရပ္တည္မလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ကိုယ္ဟာကိုေမး ကုိယ္ဟာကိုယ္ စဥ္းစား ကိုယ္ဟာကိုယ္ ဆုံးျဖတ္လာတာပါ။ ႏိုင္ငံျခားထြက္ခ်င္လို့ ေတာ္လွန္ေရး လာလုပ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါ။
ေဘးၾကပ္နံၾကပ္ ျဖစ္ေနေသာ စည္း၀ိုင္းတခုမွ ခုန္ထြက္လိုက္တဲ့ သေဘာတခု ျဖစ္တယ္။

ႏိုင္ငံျခားကို ေရာက္ေနလို့ အမွားတခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ရင္ေတာ့ ခံရမွာပဲေလ။ ႏိုင္ငံျခားမွာ ေနလို့ စိတ္သ႑ာန္က စုတ္ခ်က္မေကာင္းတဲ့ ပန္ခ်ီကားတခ်ပ္လိုေတာ့ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေဗမဲ့ ဆားမပါတဲ့ ဟင္းတခြက္လိုေတာ့ မဟုတ္ပါ။
ေတာ္လွန္အျမင္ ေတာ္လွန္အေတြးက ဒီတသက္ ဘုရားေတာင္ ခြ်တ္လို့ မကြ်တ္ေလာက္ပါဘူး၊
***

အထက္ပါ ဘာေၾကာင့္ ဋီကာေတြ ဖြင့္ေနရတာလဲ၊
ေၾသာ္ ဂလိုဗ်…
“ ရိုးရိုးျမင္ မွန္မွန္ေျပာ၏” ဆိုတဲ့ပို့စ္တြင္ “ ကုလသမဂၢတြင္ စစ္အစိုးရအား တရားမ၀င္ အစိုးရဟု အဆိုတခု တင္သြင္းခဲ့ပါသည္။ သို့ေဗမဲ့ တခ်ဳိ႔ေသာ ႏိုင္ငံေရးကို လုပ္ေနသူမ်ားက ပါ၀င္ ေထာက္ခံျခင္းမရွိသျဖင့္ ျပသာနာမ်ားစြာ ျကုံေတြ႔ရျပီး ကိုယ့္ရည္မွန္းခ်က္ မေရာက္ပဲ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းပဲ သေဘာထား ကဲြလဲြခဲ့ရပါသည္။ ”

ဟု ေရးသားခဲ့ပါတယ္။

ထိုကဲ့သို့ ေရးသားခဲ့ျခင္းသည္လည္း ဥစၥာေပ်ာက္လို႔ ငရဲေရာက္ ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္မွာလဲ အခ်က္အလက္ ေမးရင္ေတာ့

(ေမး) ေဒၚစန္းစန္းအေနနဲ႔ တျခားဘာမ်ား ျဖည့္စြက္ေျပာစရာရွိပါေသးလဲခင္ဗ်။

(ေျဖ) ဒီကိစၥေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီးေတာ့ စက္တင္ဘာ (၉) ရက္ေန႔မွာ တင္မယ္ဆိုေတာ့ (၈) ရက္ေန႔မွာ လက္မွတ္ ထိုးတာပါ။ လက္မွတ္မထိုးတဲ့လူေတြက မထိုးဘူးေပါ့ေနာ္။ က်မလက္မွတ္ထိုးလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ က်မကေတာ့ ဒီကိစၥကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ေဆာင္႐ြက္တယ္။ အခုေျပာစရာျဖစ္ေနတာက က်မလက္မွတ္ထိုးလိုက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ အမ္ပီယူထဲမွာလည္း လုပ္ခ်င္တဲ့လူ မလုပ္ခ်င္တဲ့လူ၊ အန္စီဂ်ီယူဘီနဲ႔ က်မတို႔နဲ႔လည္း ကြဲတယ္ ဘာညာဆိုတာေတြက တခါတေလက်ေတာ့ က်မအေပၚမွာ ႐ိုက္ခတ္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လို႔ က်မကို ျပည္တြင္းထဲမွာရွိတဲ့ က်မတို႔ရဲ႕ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြက နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေက်းဇူးတင္တယ္ ေထာက္ခံတယ္ ဆိုတာေတြ ေျပာပါတယ္။ က်မအေနနဲ႔ကေတာ့ ဒါကိုလုပ္ရတဲ့အတြက္ ဂုဏ္ယူပါတယ္။ ဆက္လက္ၿပီး အမ္ပီယူကေန ေဆာင္႐ြက္မွာပါ။




လူတေယာက္ဟာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တခုအေပၚ လက္မွတ္ မထိုးျခင္းဆိုသည့္ သေဘာထားက မေထာက္ခံသည္ဟု ထင္စရာပဲေလ။ ထင္သာျမင္သာကို သုံးသပ္ ေရးသားျပီး ေထာက္ပံ ျပဳတာပါ။
ေခ်ာဆီေလာင္းသည့္ သေဘာမဟုတ္။
ေတာ္လွန္ေနေသာ မည္သည္ အမႈကိစၥမဆို အားေပးစျမဲပါ။ ေထာက္ခံစျမဲပါ။
***

ျကုံေတြလာသည့္ အေျခအေနမ်ားမွ သတိအျဖင့္ ဆင္ျခင္ရရင္ျဖင့္ “ နံရံတိုင္းမွာ နားရွိ၊ သစ္ပင္တိုင္းမွာ မ်က္စီရွိ” ဆိုသလို ကိုယ့္ဖက္က ဘာလုပ္လုပ္ ရန္သူ့ စစ္အစိုးရက ေျခတလွမ္းဦးေနတာ တကယ္ပဲ၊ ဆိုလိုတာက ကိုယ္က ၾကံစည္ စိုင္းျပင္းေနယုံပဲေသး ရန္သူမွာက ကိုယ့္ၾကံစည္ေနတာကို အားလုံး ျပင္ဆင္ျပီးေနျပီေလ။ အားလုံးေသာ အၾကံအစည္ကို မဆိုလိုပါ။
အခုလို ေရးသားသည္ကလည္း ေထာက္ျပ ေ၀ဖန္ရင္မႈကို ျပဳလွ်င္ ထိုသူသည္ ရန္သူ ေထာက္လွမ္းေရးဟု တံဆိပ္ကပ္ၾက မလား၊
ထိုကဲ့သို့ ေ၀ဖန္ေရးသားလိုက္ျခင္းျဖင့္ ရန္သူ့ေထာက္လွမ္းေရး၊ စစ္အာဏာရွင္ အလိုေတာ္ရိတေယာက္ မဟုတ္ပါဘူးလို့ သတိခ်ပ္ေစခ်င္ပါတယ္။

ေ၀ဖန္ရာတြင္လည္း အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုလုံးအား ျခဳံျငဳံသုံးသပ္၍ မိမိထင္ျမင္သည့္ အက်ဳိးတရားကို ထိန္းညွိသည့္သေဘာျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ ေ၀ဖန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားျခင္းဟူေသာ အခြင့္အေရးအေပၚ အခြင့္ေကာင္းယူျပီး ေရးသားေနျခင္းမဟုတ္ပါ၊
ငါသည္ ရပ္တည္မႈတခု အသင့္အတင့္ ရွိေနေသာ ေနရာတခုကို ေရာက္ေနပါသည္။ ေတာ္လွန္ေရး လာမေျပာပါနဲ့ ငါ့ႏွင့္မဆိုင္ေတာ့ဘူး စိတ္ထားရရင္ေတာ့ ေကာင္းသား။
ဤသို့ ေထာက္ရွဳ႔ ေ၀ဖန္သည္ကလည္း ဖန္တီးမႈ၏ အားနည္းခ်က္ သိုမဟုတ္ လိုခ်င္သည့္ အေျဖတခုကို အနည္းဆုံး ဆိုက္ေရာက္လိမ့္မည္ ဟူေသာ ဆႏၵတခုသာ ျဖစ္တယ္ေလ။

ခင္မင္ရတဲ့ မိတ္ေဆြေတြကလဲ ကိုယ္ေပါင္ကို ကိုယ္ လွန္ျပီးေထာင္းရင္ သက္သက္ညာညာ လုပ္ပါလို့ အၾကံေပးပါတယ္။ တကယ္ေျပာတာ နစ္နာေစလိုတဲ့ စိတ္ျဖင့္ ေတြးျခင္း ေရးျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။ အေပၚယံ ပါးပါးေလးပဲ။ သည္လို အကဲြအျပဲမ်ားကို ျကုံဖူးသမွ် ေျပာလိုက္ရရင္ စစ္ႏွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ေရးတဲ့ ေတာ္စတြဳိင္းေတာင္ ထိုင္ ငို သြားမွာ၊ ရွည္လြန္းလို့။

“ မတူတာကို ခဲြလုပ္၊ တူတာေတြကို ေပါင္းလုပ္”
အင္း… ဘယ္သူက ထြင္လိုက္သနည္း၊
၎ စကားလုံးကိုက စည္းလုံးညီညႊတ္ေရးကို အေရာင္မွိန္ သြားပါတယ္ ဟု ထင္ျမင္မိ၏။ မည္သည့္အဖဲြ႕မဆို တေပါင္းတစည္းတည္း ရွိေနသင့္သည့္ အေနအထားေလ၊ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအတြင္း က်စ္က်စ္လစ္လစ္ ရွိေသာ ညီညီညႊတ္ညႊတ္အဖဲြ႕ဆို စစ္တပ္ပဲ ရွိတယ္။ စစ္တပ္က ဒါကို အခြင့္အေကာင္းယူျပီးေတာ့ ႏိုင္ငံကို လိုသလို ပုံစံခ် ဖိႏွိပ္၊ ျကိုက္သလို ခ်ယ္လွယ္ေနတယ္ေလ။
စဥ္းစားၾကည့္ပါ၊ ကရင္က တမ်ဳိး၊ ရွမ္းက တဖုံ ျပဳလုပ္ေနမယ္ဆိုလွ်င္ လြတ္လပ္ေရးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ရႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးလို့ သမိုင္း၀င္ စကားတခြန္းက သက္ေသျပေနတယ္ေလ။

ေၾသာ္ ျကုံလို႔ .. တူတာ ေပါင္းလုပ္မယ္ ဆိုတာက ကြ်န္ေနာ္တို့အေတြ႔အျကုံေပါ့
ABSDF ကဲြျပီး ဘက္မလိုက္၊ ကိုႏိုင္ေအာင္၊ ကိုမိုးသီးဇြန္ စတဲ့ အဖဲြ႔ေတြ အစိတ္စိတ္ အမႊာမႊာ ကဲြခဲ့တယ္။ လုပ္ငန္းမ်ားကို ပူးေပါင္း မလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ တခုေတာ့ရွိတယ္ အရက္ေသာက္တဲ့အခါမ်ားဆိုရင္ ျကုံရင္ ျကုံသလို ပူးေပါင္းျပီး ေသာက္ၾကတယ္။ ဒါတခုပဲ စည္းစည္းလုံးလုံး ရွိတာေလ။

ျဖတ္သန္းမႈအရ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ စဲြျမဲစြာျဖင့္ ညီညြတ္ေရး စည္းလုံးေရးဆိုတာၾကီးက စိတၱဇလို စိုးမိုးေနပါတယ္။ ေရကူးသင္စ ေရနစ္ဖူးခဲ့တဲ့ လူတေယာက္လို ေရနစ္တာကို ေၾကာက္လွန့္ေနတဲ့သူပါ။ ေနာက္လာမဲ့ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြအတြက္ ေခါက္ရိုးျကိုးေနတဲ့ ဇတ္ေမ်ာၾကီးတခုမွာ ဆက္ျပီး မကေစခ်င္တဲ့ သေဘာပါ။ ဒါကိုက ဆိုးေမြ ျဖစ္ေနတယ္ေလ။ ၎ဆိုးေမြၾကီးထဲမွာ သားေကာင္အျဖစ္ ေနာက္မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြကို မျမင္ေစခ်င္ပါဘူး။ အထိအေတြ႔လည္း မေပးခ်င္၊ မခံစားေစခ်င္ပါဘူး။
ကိုယ္တို့ ခံစားလာခဲ့ျပီးျပီေလ။ တခါေသဖူးခဲ့ေတာ့ ပ်ဥ္ဖိုးနားလည္ခဲ့လို႔၊ ေနာက္ထပ္ ပ်ဥ္ ေစ်းမတက္ေအာင္ ကာကြယ္ ေရးသားေနတာေလ။ အရွဳံးဆိုတာ ေပးဆပ္လိုက္တာက အမ်ားၾကီးဗ်၊
***

အကဲြအျပဲ ဇာတ္လမ္းကို အကယ္ဒမီေပးရမလား၊
မညီညႊတ္ေသာ ဇာတ္ေမ်ာကို အေရာင္တင့္သြားေအာင္ ေရႊခ်ေပးရမွာလား၊
စစ္အစိုးရ မေကာင္းေၾကာင္းေျပာျပီး ကိုယ့္ဖက္သား ေကာင္းေၾကာင္းေျပာမွ ေတာ္လွန္ေရး လုပ္တာလား၊
ဒါေဗမဲ့ ၀ါဒျဖန့္ခ်ီေရးအရေတာ့ ကိုယ့္ဖက္သားေတြ အားတက္ေစေသာ စာေပ အေတြးအျမင္မ်ားကို ဆန့္က်င္ေရးသားေနျခင္း မဟုတ္ပါ၊
ဒါၾကီးေတြရွိေနလို႔ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား မႈန္၀ါးေနတယ္ ဆိုျပီး ေထာက္ျပတာပါ၊

တိုက္ရင္း စည္းလုံးမွသာ ေကာင္းပါတယ္။ တိုက္၍ ရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ျမင္ျပီးမွ စည္းလုံးညီညႊတ္ေရးကို လုပ္မယ္ဆိုသည္လည္း မျဖစ္ႏိုင္၊ အက္ေၾကာင္းေတြမ်ား ရွိေနသာလွ်င္ပင္ ဆုံးရွဳံးမႈတခု တဖန္ျပန္ေတြ့ရမည္။
ငယ္ငယ္တုန္းက သူငယ္တန္းဖတ္စာမွာ “ ႏြံထဲ၌ လွည္းဘီး ကြ်ံေနသည္ ကူ၍ တြန္းေပးၾကပါ” လို ့ မွတ္သားဖူးတယ္ေလ၊ ကဲ ဘယ္လို တြန္းရမလဲ..

ေျမာက္ တြန္းရမလား..
ပင့္ တြန္းရမလား..
နစ္ တြန္းရမလား..

ေတြးေတာရင္းျဖင့္

သကၠရာဇ္ ၁၁၄၃ ခုႏွစ္၊ ဘိုးေတာ္မင္းလက္ထက္မွာ ေပၚေပါက္လာသည့္ ပုခန္းမင္းသား၏

“ ေတာင္ေခ်ာင္မွာ ေမာင္အိပ္လို့၊ ေတာထိပ္မွာ ေကြး။
ေတာင္ျမင့္ ဂႏၵာမာက၊ ၾကာတိုင္းေမြး။
ေရကန္သာ ၾကာတိုင္းေအး၊ ေရႊျပည္ေတာ္ ေမွ်ာ္ေလတိုင္းေ၀း ..”

ဆိုတဲ့ ပတ္ပ်ဳိးထဲက ကဗ်ာတပုဒ္ကို ကူးခ် ခံစားလိုက္ပါ၏။


လူလ
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ…

3 comments:

Unknown said...

ကိုလူလေရ..... အာဏာ႐ွင္ကို တိုက္မယ့္လူေတြက ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း အာဏာလု၊ ေနရာလု၊
ကိုယ့္တပ္ကို ကိုယ္ၿပန္နင္းတဲ့ ကိစၥေတြက
ရန္သူေတြက သတ္စရာမလို
ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း သတ္ႀက၊
ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း ေပါင္လွန္ေထာင္းႀက၊
ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း ေခါင္းပံုၿဖတ္ႀက၊
ေတြးႀကည့္ရင္ ႏိူင္ငံေတာ္ကို အသက္နဲ႔ရင္းၿပီး ေပးဆပ္သူေတြအတြက္ နွေၿမာတသ ယူႀကံဳးမရ ၿဖစ္မိတယ္ဗ်ာ။
အမိေၿမအတြက္ ေပးဆပ္သူ အညတရ သူရဲေကာင္းေတြကို ႐ိုေသေလးစားလွ်က္

ကလူသစ္ said...

ကိုလူလေရ...ေသခ်ာေတာ႔ဖတ္သြားပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ဘာျပန္ေျပာရမွန္းကို မသိဘူးဗ်ာ။ ကလူသစ္လိုက္မွီတဲ႔အေၾကာင္းအရာေတြ မဟုတ္လို႔လဲျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ႔။

စကားမစပ္၊ HM နင္႔ဘေလာ႔ဂ္ကို ကလူသစ္၀င္လို႔မရဘူး။ ဘာျဖစ္ေနလဲမသိ

ဒူကဘာ said...

သိၿပီးသားအေၾကာင္း ျပန္ဖတ္ယင္း အနာမ်ားရင္းသလို နင္နင္ သြားတယ္ ... ဘာေျပာရမွန္းေတာင္ မသိဖူးျဖစ္သြားတယ္ .. အရင္က ဒီစကားေျပာရဲယင္ ခင္ဗ်ားေနာက္က ကၽြန္းပင္ႀကီး ေျပးေျပးျမင္ ေနမိေတာ႔တာပါပဲ...ဟဲဟဲ...