Tuesday, December 30, 2008

ေၾကာင္ကို ေရခ်ဳိးေပးျခင္း

*
**




တေန႔ေသာ ခရစၥမတ္ပိတ္ရက္ရွည္အတြင္း ကြ်ႏု္ပ္ေမာင္လူလသည္ ခရီးထြက္ရန္ အေၾကာင္းမဖန္လာသျဖင့္ စိတ္ထဲ ညွီစိစိႏွင့္ စားျခင္း အိပ္ျခင္းအမႈမွ်သာျပဳျပီး က်န္သည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္ အမႈိက္ပုံက ေကာက္ယူထားသည့္ ဂ်ာမဏီလုပ္ MEDION အမ်ဳိးအစား ကြန္ျပဴတာ အစုတ္ေလးျဖင့္ ဘေလာဂ္လည္ပတ္ျခင္းသမႈကိုပဲ ျပဳေနရတဲ့ဘ၀၊ ေဆာင္းေလၾကမ္းက အသိတရား လြတ္ကင္းေနေသာ အမူးသမားတေယာက္လို ရွစ္ခြင့္တိုင္ အရပ္တကာကို ကလူကျမဴျပဳသျဖင့္ ေအးခ်မ္းသည့္ဒဏ္ မခံႏိုင္၊ အျမဲတမ္းလည္း အျပင္သို႔ မထြက္ခ်င္၊ က်န္းမာေရးအရ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း၊ ေစ်းထြက္ျခင္းပါပဲ။ သည္လိုႏွင့္ အကာလအခ်ိန္တခ်ိန္တြင္ ေမာင္မင္းၾကီးသားတေယာက္က ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ေရးဖဲြ႔ထားသည္ကို ဖတ္ရွဳ႕လိုက္ရပါ၏။ ဖတ္ရွဳ႕ျပီးသကာလ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးေမာင္လူလသည္ ေမာင္မင္းၾကီးကို ဂ်ီေတာ့မွာ သြားခ်က္ေလေတာ့သည္။ *( ခ်က္ထားသည္ကို စာလုံးအမဲျဖင့္ ျပထားသည္)
ခ်က္တင္ေႏွာျပီး သကာလ ဤစာကို ေရးသင့္ မေရးသင့္ဆိုျပီး အတန္တန္ စဥ္းစားရတယ္၊ ေရးလာသူကလဲ သက္ၾကီး၀ါၾကီးဆိုေတာ့လည္း ေစာ္ကားရာ ေရာက္မလားေပါ့။ ဒါေဗမဲ့ဗ် ေတာ္လွန္တဲ့အေတြး ရွိတဲ့သူဆိုေတာ့လဲ ဟုတ္သည္ မမွန္သည္ ျပန္ရွင္းရမွာေပါ့။ **( ေမာင္မင္းၾကီး တင္ထားသည့္ သူ႔၏ ဘေလာဂ္မွ စာစုမ်ားကို စာလုံး အေစာင္းျဖင့္ ျပထားသည္)

တကယ္ကို စဥ္းစားတယ္ဗ်။ ၾကီးသူရိုေသ ငယ္သူေလးစား ဆိုသလို ဂါရ၀တရားေတြနဲ႔ ယွဥ္ျပီးေတာ့ ေရးသင့္သလား မေရးသင့္ဘူးလားဟု ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္ခဲ့၏။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ လူဆိုတာ ေကာင္းစိတ္ႏွင့္ မေကာင္းစိတ္က အစဥ္တဲြရွိေနသမို႔ အေကာင္းဘယ္ေလာက္ ေတြးေတြး၊ ေမာဟသေဘာအရ အဆိုးဖက္ပဲ မဲအမ်ားဆုံးေပးလိုက္ျခင္းျဖင့္ ေရးမယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္တာပဲေလ။ အခုလို ျပန္လွည္ေရးခ်င္းသည္လည္း ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးၾကီးက အစျပဳျခင္းမဟုတ္ပါ။ တဖက္သားက အစျပဳျခင္းျဖင့္ တုန္႔ျပန္မႈတခုသာ ျဖစ္၏။ ( ဤကား စကားခ်ပ္)



လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးငါးႏွစ္ေလာက္က ရာဟူး(Yahoo Messenger)မွာ စိအက္ဖ္ ( CF )ဆိုတဲ့ ကြန္ဖရင္း ( Conference )ေတြ အလြန္တရာ စည္ကားလွပါသည္။ အေရွ႔အေနာက္ ျမန္မာေတြ ခင္ရာ မင္ရာ စိအက္လုပ္ အတင္းခ်၊ ၀ါဒျပဳိင္၊ ဟာသေတြေျပာ၊ ဆရာၾကီးေတြလုပ္ ေရာင္ေတာ္ေတြျပန္၊ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ မခံခ်င္ေအာင္ စရင္းျဖင့္ ၂၄နာရီ မျပတ္ စိအက္ဖ္က ရွိပါ၏။ ရန္ပဲြလည္း ေန႔တိုင္းလိုလို ရွိတယ္။ ျမစ္ကမ္းနေဘးက ငါးေစ်းလိုပါ့ဗ်၊ ေသျခာတာကေတာ့ ေအးေဆးေဆးေဆး နားေထာင္ျပီး သူမ်ားကိုလည္း ျပသာနာမရွာရင္ စိအက္ဆိုတာက မပ်င္းဘူးဗ်။
တခု ထူးထူးျခားျခား ျကုံဖူးလိုက္တာက ျကူျခင္းဆိုတဲ့ ျပသာနာပါ။ ေကာင္ေလးေတြနဲ႔ ေကာင္မေလးေတြ ခ်စ္တင္ႏွီးေႏွာဖလွယ္၍ ျကူျပီးသကာလ အခ်စ္ရည္ျပယ္ေသာအခါ၀ယ္ စိအက္ဖ္ထဲလာျပီး ဘယ္ေကာင္မေလးက ဘယ္လိုျပတယ္။ဘယ္အေကာင္က အက်င့္က ဘယ္လိုဆိုျပီး အတင္းအဖ်င္းေတြ အျပန္အလွန္ လူသိရွင္ၾကား ထုတ္ေဖၚတာပဲ။ အမ်ားေတာ့မဟုတ္ပါ တေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စ ဤကိစၥမ်ား ၾကားဖူး၏။ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးက နားေထာင္သမားဆိုေတာ့ သူမ်ားေျပာတာေတြကို နားေထာင္ရတဲ့ဘ၀ပါ။ နားေထာင္ရင္းနဲ႔ ေၾသာ္ လူေတြ တမ်ဳိးၾကီးပါလားေပါ့။ အထူးသျဖင့္ တခ်ဳိ႕ လူေတြက ႏွမခ်င္းမစာနာတတ္ပဲ သြားပုပ္ေလလြင့္ေတြ လူသိရွင္ၾကားျဖစ္ေအာင္ ဖြတတ္တယ္။ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ မိန္းကေလးတေယာက္ကို ဒီလိုမေျပာသင့္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ တဆက္တည္းပဲ ေတြးမိလိုက္တာက အတြင္းစကား အျပင္စကား ဆိုတဲ့ဟာကို သြားသတိရမိလိုက္လို႔ပါ။

မိတၱဗလေတြ၊ မိတၱသစၥာေတြေတာ့ မသိဘူးဗ်၊ ကိုယ္ေတြ႔အရေတာ့ ေျပာႏိုင္သည္။ “ အတြင္းစကားဆိုတာ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ ယုံၾကည္မႈတခုအရ ေျပာဆိုလိုက္တာကို ထင္ပါ၏။ အျပင္စကားဆိုတာကေတာ့ တစ္ေယာက္စကား တေယာက္နားမွာ မခါးရေအာင္ဆိုျပီး စကားလုံးမ်ားကို သကာလူးျပီး လူ႔ယဥ္ေက်းမႈအရ ေျပာဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္လိမ့္မယ္။” ဘယ္ေနရာျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ဗ်ာ ေျပာသင့္ မေျပာသင့္ဆိုတာက လူစည္း ဘီးလူးစည္းျခားျပီး သိတတ္ျမင္တတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါ၏။ ဒါကိုေျပာေနတာလဲ လက္ေညာင္းရုံပဲ ထင္တယ္။ ဆရာၾကီးတဆူကို ေျပာေနရေတာ့လည္း ဘုန္းၾကီးတေစၦကို အရဟံဂုဏ္ေတာ္ပြားျပီး သြား ေျခာက္ေနသလို ျဖစ္ေနတယ္။ တတ္မႏိုင္ပါဘု ေျပာမွသိ ထိမွနာတဲ့အစားမ်ဳိးပုံစံက ရွိတယ္ဆိုေတာ့ လက္ေညာင္းခံျပီး ေရးေနရတဲ့ဘ၀ပါ။ (ဤကား စကားတရပ္)
***
* ေမာင္လူလ: ေၾသာ္ အခုမွ ဖတ္မိတယ္
ဂလိုလား

ဦးဘိုးေတာ္: ဟုတ္ပါတယ္ဗ်ာ

ေမာင္လူလ: နာမည္အရင္း ေရးလိုက္ေပါ့ဗ်
နာမည္ၾကီးသြားေအာင္

ဦးဘိုးေတာ္: မလုပ္ေကာင္းပါဘူး


ဒီေနရာမွာ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ လုပ္ျပီးမွေတာ့ အဆုံးေအာင္ လုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးေခါင္း ေခါက္ျပီးမွ ၀ႏၵာမိ လုပ္တဲ့ ပုံစံျဖစ္ေနတယ္။ ဒါလဲ မေရးရဲျပန္၊ ၀ါးလုံးေခါင္းထဲ သာတဲ လ ျဖစ္ေနျပီ။


* ေမာင္လူလ: ေၾသာ္၊ တ တစ္ စားလဲ ၾကက္သြန္ျဖဴပါပဲ

ဦးဘိုးေတာ္: တစ္တက္စားလည္း ႀကက္သြန္။

ေမာင္လူလ: ဒါက private ပရိုက္ဗိတ္ေလ။ စာအုပ္ဖတ္ခိုင္းေနတာမဟုတ္တာ
တဖက္လူ နားလည္ရင္ ပီးတာပဲ


ဒါကိုပဲ ၾကည့္ပါေတာ့ ပရိုက္ဗိတ္ private ခ်က္မွာ လူအခ်င္းခ်င္း စာရိုက္တာ အမ်ားအားျဖင့္ ျပီးစလြယ္ရိုက္တာမ်ားတယ္ေလ။ အားလုံးလည္း ျကုံဖူးမွာပါ။
သူ႔ႏွင့္ စာရိုက္လွ်င္ ျမန္မာစာသတ္ပုံက်မ္းကို နေဘးမွာ ခ်ျပီး စာရိုက္ရမလိုလို ျဖစ္ေနျပီ မွားပ။
ျဖစ္ပုံက အေပၚကိုပဲ ၾကည့္ပါေတာ့ အရပ္ကတို႔ေရ..
ေျပာေနတဲ့အေၾကာင္းက တခု၊ သူေျပာလာတာက စာလုံးေပါင္း၊
ဒါဆို ေမာင္မင္းၾကီး၏ စိတ္ေတာ္ေန သေဘာထားကို ခန္႔မွန္းလို႔ရေနျပီ။
ဘယ္အေၾကာင္းအရာျဖစ္ျဖစ္ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးေနရာ၀ယ္ ဘာမဟုတ္တဲ့ စာလုံးေပါင္းအမွားကို လာေျပာေနလွ်င္ လိုရင္းေျပာေနတာက ေပ်ာက္သြားတယ္ေလ။ အခုလဲ ၾကည့္ပါ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး ေရးလိုက္တာ တ တစ္စားလဲ ၾကက္သြန္ လို႔ ရိုက္လိုက္တာ စာလုံး လာျပင္ေနျပန္ျပီ။ ေနပါဦး ဒီေလာက္ျပင္ခ်င္သပဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး ပုံႏွိပ္တိုက္ဖြင့္မွပဲ စာစီစာရိုက္ အလုပ္ခန္႔ေပးမယ္။

“ကဒဲက” ဆိုတာကလည္း အေပၚက ျဖစ္စဥ္အတိုင္းပဲဗ်။ တေန႔သ၌ ျကုံခဲ့တယ္ ဆိုပါေတာ့၊ ေျပာေနတာက တတိယ အဂၤလိပ္ ျမန္မာစစ္ပဲြမွာ အဂၤလိပ္ေတြက ကုန္းေဘာင္မင္းသားတေယာက္ဆိုျပီး အရပ္သား ဦးဘသန္းကို သေဘၤာေပၚတင္လာတဲ့ အေၾကာင္းအရာတခုကေန ျမင္းကြန္း ျမင္းခုံတိုင္မင္းသားေရာက္သြားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးက သိသေလာက္ ျမင္ကြန္းမင္းသားက ကေနာင္ကို လုပ္ၾကံျပီးေတာ့ ထိုင္းကို ထြက္ေျပးလာခဲ့တဲ့အေၾကာင္းကို ေျပာတယ္။ ဆက္လက္ျပီးေတာ့ ေမာင္မင္းၾကီသားကပဲ ဗီယက္နမ္မွာ ေနတယ္လို႔ ေျပာလာတယ္ေလ။ ဆရာေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ လက္ထက္ေတာ္ၾကီးစာအုပ္မွာ “ ကြ်ႏု္ပ္ဖို႔ကား ေနရက်လွပါ၏။ သို႔ေသာ္ အရွင္ႏွစ္ပါးတို႔၏ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနမူကား မဟန္လွေခ်၊ ၀ဇီယာဘုရင္သည္ ကိုယ္ေတာ္ၾကီး၏ ကိစၥကို ရီးတီးယားတားလုပ္၍ အခ်ိန္ဆဲြထားရာ၊ ေနာက္ဆုံးတြင္ စိတ္ျမန္ေသာ ကိုယ္ေတာ္ၾကီးသည္ ယိုးဒယားျပည္မွ စြန္ခြာ၍ ျပင္သစ္ပိုင္ အင္ဒိုခ်ဳိင္းနားနယ္ဖက္သို႔ ကူးသြားေတာ္မူေလသည္။” လို႔ အဆုံးသတ္ နိဂုံးအပိုင္းမွာ ေရးထားတာကို ဖတ္ဖူးသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးၾကီး မျငင္းခဲ့ပါဘူး။ ဤကာလတြင္ http://en.wikipedia.org/wiki/French_Indochina ျပင္သစ္ပိုင္ အင္ဒိုခ်ဳိင္းနားဆိုသည္မွာ ေလာ ကမ္ပူးခ်ား ဗီယက္နမ္ဟု ဖတ္မွတ္ဖူး၏။ ျမင္ကြန္းမင္းသားၾကီးက ဘယ္မွာ ေသသြားသလဲဆိုတာ အခုအထိ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးၾကီး မဖတ္ဖူးေသးသျဖင့္၊ ျမင္းကြန္းမင္းသား ထြက္သြားသည္ကား ဗီယက္နမ္ေတာ့ မဟုတ္တန္ရာဟု အထင္ရွိေၾကာင္း ျပန္လွည္ေဆြးေႏြးေနစဥ္၊ လာျပီး ေထာက္ေနတာက ျမန္မာစာ သတ္ပုံ၊ ဆိုေတာ့လဲ အျမင္ကပ္ကပ္နဲ႔ ျပန္ေျပာလိုက္ပါသည္။ ေျပာတာလဲ စဥ္းစားႏိုင္ပါတယ္။ စကာေျပသုံး စကားေျပာသုံးလို႔ ခဲြျခားရႏိုင္တယ္ ထင္ပါ၏။

ျမန္မာစကားက တခါတေလ ပုံေသမရဘူးဗ်။ ျဗိတိသွ်ကို ေတာ္လွန္တဲ့ေခတ္မွ သခင္ေတြလဲ စာလုံးအသုံးအႏွဳံးေတြျဖင့္ ကဲြလဲြၾကတာပဲ။ မယုံရင္ ကာနယ္ခ်စ္ေကာင္း စာအုပ္မွာ သြားဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ “ ဒို႔ ” သုံးမလား “ တို႔ ” သုံမလားဆိုျပီး အေခ်အတင္ ျဖစ္ခဲ့တာေတြေပါ့။ ေနာက္ျပီး ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ လက္ထက္မွာ “ တ ” ႏွင့္ “ တစ္” ျပသာနာကို ဦးေန၀င္းအာဏာျဖင့္ သင္ရိုးတခုလုံးကို ျပင္လိုက္တယ္ေလ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးၾကီးကလဲ အခုအထိ “ တ” လို႔ ေယာင္ေနတုန္း၊ ေနာက္ “ အမ၊ အကို” ႏွင့္ “ အစ္မ၊ အစ္ကို”၊ ျပီးေနာက္ “ျဖည္းျဖည္း ႏွင့္ ေျဖးေျဖး” စ တာေတြပါ၊ ဆိုလိုတာကလည္း မရွင္းႏိုင္ေသးတဲ့ စကားလုံးေတြကို ျပခ်င္လို႔ပါ။ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး (၈)တန္း ပညာသင္ႏွစ္တြင္ အဂၤလိပ္ဘာသာျပ ဆရာက since ကို ကဒဲက သင္ျပခဲ့ပါတယ္။ (၉)တန္း ပညာသင္ႏွစ္ အစမွာ သင္ရိုးသစ္တြင္ ၀ိဇၨာသိပၸံခဲြေတာ့ “ ကတည္းက” ျဖစ္လာခဲ့သည္ကို ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိပါ၏။ ဤသို႔မွတ္မိရျခင္း အေၾကာင္းကား ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးၾကီး ေနထိုင္ေသာ ျမဳိ႕သို႔ ကဒဲေက်းရြာမွ မိန္းကေလးတေယာက္ အထက္တန္းပညာကို လာေရာက္ဆည္းပူးပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးၾကီးႏွင့္ အတန္းတူသျဖင့္ သူမအား မsince ဟု နာမည္ေျပာင္းေခၚျပီး ေနာက္ေျပာင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။
တခန္းရပ္ေတာ့မယ္၊ ေျပာမဲ့အေၾကာင္း ေပ်ာက္သြား၏။

ေျပာတဲ့သူကလည္း ေမာင္မင္းၾကီးသား၏ အရင္ တန္းပလိတ္အေဟာင္းမွာ သတင္း၀စ္ဆိုက္ေတြကို ညႊန္းထားတာ ရွိတယ္ဗ်၊ မွတ္မိတဲ့သူေတြ သိႏိုင္မည္ ျဖစ္၏။ ေခတ္ျပိဳင္ ဧရာ၀တီ မဇၥ်ိမ ဆိုျပီး၊ ဒါေဗမဲ့ သူေရးထားတာက မစြ်ိမတဲ့ ..
ေမာင့္မင္းၾကီးသားရဲ႕ လဲြခ်က္က အရပ္တကာ ေၾကာ္ျငာျပီးမွ လဲြတာ၊ ဆရာၾကီးဆိုတာ ဒါမ်ဳိးေခၚသလားေတာ့မသိ၊ သည္လိုျဖင့္ မဇြ်ီမကို “ ဇ ” ႏွင့္ေပါင္းသလား၊ “ စ ” ျဖင့္လားလို႔ သြားေမးျပန္ေတာ့ ဟိုလို ဒီလို လုပ္လိုက္ျပန္၊ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး သိသေလာက္ မဇၥ်ီမက “ ဇ ” ျဖင့္သာ ျမင္ဖူးပါ၏။ အင္းေလ ဟိုလို ဒီလိုေတြမ်ားေတာ့လဲ အနာဂါတ္ ျမန္မာျပည္ၾကီးက ရင္ေလးစရာ။


* ဦးဘိုးေတာ္: ဟုတ္ကဲ့
ဟုတ္ကဲ့

ေမာင္လူလ: နာမည္အရင္းေရးေလ။
ဒါမွ အေျဖအမွန္ထြက္မွာေပါ့
ဟိုလို ဒီလိုဆိုေတာ့လဲ

ဦးဘိုးေတာ္: ေရးတာမေရးတာ က်ေနာ့္အလုပ္ပါခင္ဗ်ာ

လူလ: ဒါေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီေလာက္ေရးျပီးမွေတာ့


ဒါလဲ ဆိတ္လေဂြ႕သ႑ာန္ ဟိုဖက္ရမ္း ဒီဖက္ရမ္း လုပ္ေနတာ ၾကည့္ေပေတာ့ အရပ္ကတို႔ေရ..



* ဦးဘိုးေတာ္: စိတ္မဆုိးပါနဲ ့ဗ်ာ
အခင္အမင္လည္း မပ်က္ပါနဲ ့
ျပီးတာျပီးပါေစ
သိကၡာက်ပါေစဆုိတဲ့
ရည္ရြယ္ခ်က္
စာထဲမွာ တေႀကာင္းမွ
မပါပါဘူးဗ်ာ

ေမာင္လူလ: မဆိုးပါဘူး။ အမွန္ကို ျမင္ေစခ်င္တဲ့သေဘာပါ။ နာမည္အရင္းကို ေရးေစခ်င္ပါ၏


** “က်ြႏ္ုပ္။ ။ က်ဳပ္တုိ ့စကားရပ္လုိက္ ႀကရင္ ေကာင္းမယ္ေမာင္ ရယ္။ က်ဳပ္ ျငင္းတာ ခံုတာေတြကို စိတ္ကုန္လြန္းလို ့ပါ။ ဆက္လည္း မေျပာပါရေစနဲ ့ေတာ့ ့။ ႏိုင္တာ ရွဳံးတာေတြ က်ဳပ္မႀကံဳခ်င္ေတာ့လုိ ့ပါေမာင္။”

အေၾကာင္းအရာတခုကို လူၾကီးတေယာက္ဆိုျပီး သူလည္း သိႏိုင္မွာပဲ သြားေဆြးေႏြးဖို႔ ေျပာလိုက္တိုင္းကို ျငင္းတာ ခုံတာအျဖစ္ ျမင္တတ္တဲ့ ေမာင္မင္းၾကီးႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးတို႔ တခုခု လဲြေနသလိုပဲ။
ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိး အျမင္ေျပာရရင္ လြတ္လပ္စြာ ကဲြလဲြခြင့္ကို သူ နားမလည္ဘူး ထင္တယ္။ ဥပမာဆိုပါစို႔ဗ် ေဆြးေႏြးခ်က္တခုကို တဖက္သူက အခ်က္အလက္က်က် ေထာက္ျပလာရင္ လက္ခံရမွာပဲ။ အစုအေ၀းျဖင့္ ေဆြးေႏြးျခင္းျဖင့္ အမွန္ကို ရွာျခင္းႏွင့္ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ ေဆြးေႏြးျခင္းျဖင့္ အမွန္ကို ရွာျခင္းဆိုတဲ့ လြတ္လပ္စြာ သေဘာထား ကဲြလြဲခြင့္ဆိုတာကို နားမလည္ေသာ သူတေယာက္ပဲ လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ရမယ္ေလ။
အင္း ဒါလဲ အျပစ္မဟုတ္ပါဘူး ျမန္မာျပည္အတြင္း ၾကီးလာတယ္ဆိုေတာ့ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ေခတ္မွာ လူ ျဖစ္၊ န၀တေခတ္မွာ သူ ျဖစ္လာတယ္ဆိုေတာ့လဲ။ နအဖေခတ္မွာေတာ့ လူ သူ မက် ျဖစ္လာတာေပါ့။

** “စကားနည္း ရန္စဲႀကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါေသာ္လည္း လူရြယ္မွာ ကဒဲက တည္းဟူေသာ စကားလံုးကုိ ျမန္မာစာေပေလာကတြင္ အတင္း အဓမၼ သြတ္သြင္းရန္ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္းေနေလရာ .. က်ြႏု္ပ္ဖက္မွ ၎အား ျမန္မာစာတတ္မတတ္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ရွိေႀကာင္း၊"ကဒဲက " မွတဆင့္ "ကဓဲက " "ကဌဲက" "ကဋဲက"စသည္တုိ ့ အျပင္ "ခင္ဗ်ာ" အစား "ခင္ႀဘာ"စသည္တို ့ပါ ေနာက္ဆက္တြဲေပၚလာႏိုင္သည္ကုိ ပူပင္မိေလ ေသာေႀကာင့္ ျမန္မာစာကုိ ဆက္လက္ ေလ့လာေစလိုေႀကာင္း အစ ရွိသည္ျဖင့္ ႏွဳတ္လြန္ က်ြံမိေလရာ ျငင္းခုံပြဲတို ့ ထံုးစံအတိုင္း အရုပ္ဆုိး လွစြာျဖင့္ နိဂုံးခ်ဳပ္ခဲ့ ရေပ ေတာ့ သည္။”

ေမးလိုက္ခ်င္တယ္။ သိကၡာ မက်ေစခ်င္ရင္ ဘာလို႔လူသိရွင္ၾကား စာတေၾကာင္း ေပတထုပ္လုပ္ျပီး ေရးစရာလား။ ေျပာကတမ်ဳိး လုပ္ေတာ့တျခား၊ ကိုယ္တိုင္ကေရာ ျမန္မာစာ သတ္ပုံကို ဘယ္ေလာက္ ပိုင္ႏိုင္တာလဲ၊ မဇၥ်ိမကိုေတာင္ အမွန္ မေရးႏိုင္တာကိုမ်ား လာေျပာေနေသးပါရဲ႕..
ပရီဗိတ္ private ခ်က္မွာ ေျပာတာကို ျမန္မာစာေပေလာကလို႔ အတင္းအဓမၼဆိုျပီး လုပ္ခ်လိုက္ျပန္ျပီ။ ေျပာတတ္လိုက္ပ၊ မွားပါတယ္။



* ေမာင္လူလ: ဒါမွလဲ တဖက္လူက ေျဖရွင္းခ်က္ေတြ ထြက္ရတာ ေကာင္းတယ္ေလ
အခုက ဟိုလို ဒီလိုနဲ့ စာဖတ္သူေတြ အုန္းစားမွာစိုးလို႔ပါ

ဦးဘိုးေတာ္: ကိုလူလက ကိုယ့္ဖာသာ ကိုယ္ ကိုယ္ပိုင္ဘေလာ့မွာ ရဲေဇာ္ဆုိတာ က်ေနာ္ပါဆုိျပီး ေရးလည္း ရတာပဲဗ်ာ
ေမ့လုိက္တာေကာင္းပါတယ္

ေမာင္လူလ: အင္း ကြ်န္ေနာ္က ဒါကိစၥေတြနဲ့ သိပ္မေတြးတတ္ဘူး အထူးသျဖင့္ အြန္လိုင္းမွာေပါ့
ဒါေဗမဲ့ ရဲေဇာ္က ကြ်န္ေနာ္ပါဆိုျပီး ေရးရင္ ကြ်န္ေနာ္ကပဲ အလုပ္မရွိ ေၾကာင္ေရးခ်ဳိး ျဖစ္ေနတာေလ
လိုခ်င္တာကေတာ့ နာမည္အရင္းပါပဲ

ဦးဘိုးေတာ္: ေမ့လုိက္ပါေတာ့ ဆရာရယ္
ေမ့ပစ္လုိက္ေတာ့

ေမာင္လူလ: ေျပာျပီးျပီေလ။ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ သိပ္မထားတတ္ပါဘူးလို႔။ ဒါေဗမဲ့ ျပန္လွည္ ေျဖရွင္းျခင္းဆိုတဲ့ ဥာဏ္က ရွိတယ္ဆိုေတာ့လဲ။ ေျပာေနရတာပါ၊ ဒီေလာက္ေတာ့ သေဘာထားၾကီးႏိုင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ မွန္ပါတယ္။ လူနာမည္က လဲြေနတယ္ဆိုေတာ့လဲ
Sent at 3:43 PM on Monday

ကိုယ္ျပဳခဲ့ေသာ လူ႔စည္းကမ္း၊ မိတ္ေဆြက်င့္၀တ္ကို ကိုယ္ကပဲ စျပီး ေဖါက္ဖ်က္ အမွားျပဳတာကို မ၀န္ခံျပန္၊
ဒါေၾကာင့္ ေဒၚေအာင္းဆန္းစုၾကည္က “ မွားတဲ့ဟာကို မွားတယ္လို႔ ၀န္ခံရဲတဲ့ သတၱိရွိရမယ္ ” လို႔ ေျပာခဲ့တာေပါ့။


** “အခ်ိန္ကာလကို ႏွစ္၊လ၊ရက္၊ ေန ့စြဲ ၊ အတိအက် မမွတ္မိလင့္ကစား က်ြႏ္ုပ္မွာ မွတ္ဥာဏ္ ေကာင္းသူ စာရင္းတြင္ ပါဝင္သူျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္ လြန္ခဲ့ ေသာ ရက္ေပါင္း သံုးဆယ္ ဝန္းက်င္ ျဖစ္သည္ကိုမူ ေကာင္းစြာမွတ္မိလ်က္ရွိေပသည္။”
ဒါေလးကို မွတ္စရာျဖစ္ေနတာေပါ့။ ေျပာျပလိုက္မယ္ အုန္းစားခံျပီး မမွတ္ပါနဲ႔။ ဂ်ီေမးကို ၀င္လိုက္ရင္ chat ကို ကလစ္လိုက္ပါ။ အကုန္ရွိတယ္။ ဘယ္သူနဲ့ ဘယ္ေန႔က ဘယ္၀ါ လုပ္ထားတယ္ဆိုတာ ရွိတယ္ဗ်။


** “ထိုေန ့ေန ့လည္ ႏွစ္နာရီခန္ ့က က်ြႏု္ပ္ႏွင့္ ဥေရာပတုိက္ေရာက္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီ ဘက္ေတာ္သား၊ ေတာ္လွန္ေရး ရဲေဘာ္ေဟာင္း၊ ရဲေဇာ္ ဆုိသူ လူရြယ္ တဦးႏွင့္ ကြန္ျပဴတာ ေႀကးမံုျပင္တြင္ ျမန္မာစာ အေရးအသားႏွင့္ ပါတ္သက္၍ အမွတ္မထင္၊ အေခ်အတင္ အခ်ီအခ် ျငင္းခုံ မိႀကေသာ အေႀကာင္း အရာကား ေအာက္ပါ အတုိင္း ျဖစ္ေလ၏။”


အင္း.. ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးကိုေတာ့ ဒီမို ဘက္ေတာ္သားတဲ့။ ေမးတဲ့လူေရာ ဘာ ဘယ္ ဘက္ေတာ္သားပါလိမ့္၊
တခုေတာ့ရွိတယ္။ ကြ်ႏု္ပ္၏ လြင့္ေမ်ာျခင္းကို ၾကည့္ပါ။ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ ျပည္သူတေယာက္အေနျဖင့္ မွားေနတာကို ေထာက္ရွဳ႕ ေရးေနပါ၏။ ကြန္ျမဴနစ္ မွားလဲ ကြန္ျမဴနစ္ကို ေရးမယ္။ ဆိုရွယ္လစ္မွားလဲ ဆိုရွယ္လစ္ကို ေရးမယ္၊ ဒီမိုကေရစီလို႔ ေအာ္ေနတဲ့ သူေတြလဲ သူတို႔မွားရင္ ေရးရမွာပဲ၊ ေနာက္ဆုံး ကိုယ္မွားခဲ့လည္း ၀န္ခံေေရးမွာပဲ။ မွားေနတာသိလို႔ ေတာ္လွန္တယ္။ လြတ္လပ္စြာ ကဲြလဲြျခင္းကို ျမတ္ႏိုးတယ္ဗ်။ ဘယ္အေၾကာင္းအရာအျဖစ္ျဖစ္ အနည္းဆုံး အမွန္တခုေရာက္ေအာင္ ေဆြးေႏြးခ်င္၏။ ဒါေဗမဲ့ ေဆြးေႏြးတာကို ငါသိတယ္ ငါတတ္တယ္ ေဒါသနဲ႔ လာေဟာက္တာကတမ်ဳိး၊ private ခ်က္တင္မွာ စာလုံးေပါင္းမွားတာကို ေထာက္တာကတဖုံ အေၾကာင္းအရာ အမွန္ကို ဘယ္ေတာ့ ေရာက္မွာလဲ၊ လက္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ဒါမ်ဳိးက ေခတ္ကုန္သြားပါျပီ ငါက လူၾကီး ငါေျပာတာပဲ မွန္တယ္၊ ငါေျပာတာ နားေထာင္ ပုံစံေတြေလ။ ဒါကိုမ်ား နအဖအဖဲြ႔ကို အျပစ္လို႔ ေရးေနေသးတယ္။ ငါလဲ ဒီအစားထဲမွာပါဆိုျပီး ျငိမ္ေနပါလား။ အတၱမ်ားေနရင္ ျမဳိ႔တြင္းလမ္း ေတာလမ္းေတြမွာပဲ ပတ္ ေမာင္းပါ။ ဟိုင္းေ၀းမွာ တက္လာ မေမာင္းပါနဲ႔ ..ယာဥ္ပိတ္ဆို႔မႈေတြ ျဖစ္တတ္တယ္ေလ။

အခ်ဳပ္ကို ဖြင့္ရရင္ ေမာင္သာရ စကားလိုေပါ့ “ေရးတတ္ရင္ ၀တၱဳ ျဖစ္တယ္” တဲ့။ အထူးသျဖင့္ အခုလို အင္တာနက္ေခတ္ၾကီးမွာ ျမန္မာစာ ရိုက္တတ္ရင္၊ ကိုယ္ပိုင္ ဘေလာဂ္ကို လုပ္တတ္ဖို ေနသာသာ ကိုယ္ေရးလိုက္တဲ့စာကို ဘေလာဂ္မ်က္ႏွာျပင္မွာ ျမင္ေအာင္ လုပ္တတ္ရင္ႏွင့္ ကြန္ျပဴတာတလုံး ရွိရင္ေပါ့ စာတပုဒ္
ျဖစ္ပါတယ္။ အခုလို ပုဂၢဳိလ္ေရးပုံစံကို ေရးတာဟာလည္း ေရးတတ္ပါတယ္လို႔ ျပတဲ့သေဘာပါပဲ။ ထူးထူးျခားျခား ဘာမွ မရွိပါေၾကာင္း..


* လူလ: တခုေတာ့ရွိတယ္ေလ။ အတြင္းစကား အျပင္စကားဆိုတာေပါ့
ဥပမာေပးတာပါ
ကြ်န္ေနာ္ကေတာ့ အိုးပင္းမိုင္းပဲဗ်။ ကြ်န္ေနာ္စိတ္ထဲမွာရွိရင္ ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ ေျဗာင္ေရးတယ္။ ကြ်န္ေနာ္ကိုလဲ ေျဗာင္ေရးေစခ်င္တယ္
ဒါပဲေလ
စိတ္ထဲမွာ ရွိလိုေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး၊
အြန္လိုင္းကို စိတ္ထဲမွာ ထားလိုက္ရင္ ရွဳးသြားမွာေပါ့
ပါးပါးေလးပါပဲ..


ဤကား.. အတြင္းအျပင္ဆိုေသာ သေဘာတရားကို နားမလည္ေသာ၊
ထိုအရာကား.. မိမိ အစပ်ဳိး မမိခဲ့ေသာ ျပန္တမ္း၊
သို႔ျဖစ္၍ကား.. “ပါးပါးေလးပါပဲ ဦးဘိုးေတာ္ရယ္” ဟု ေတြးေတာေနမိပါေလသတည္း။ ။

လူလ
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ...

မွတ္ခ်က္။ ။ ေမာင္မင္းၾကီးက ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးအား ရဲေဇာ္လို႔ အမည္ထြင္ေသာေၾကာင့္၊ တဖန္ျပန္လည္ျပီး ေမာင္မင္းၾကီးနာမည္ကို ဦးဘိုးေတာ္ ဟု အမည္ထြင္ အသုံးျပဳခဲ့ပါသည္။ ဘေလာဂ္လည္ပတ္ၾကကုန္ေသာ ေ၀ေနယ်မ်ား သိၾကကုန္ေလာ့...
ဓါတ္ပုံကို Yahoo Images မွ ရွာယူျပီး အသုံးျပဳထားပါသည္။

1 comment:

မင္းဒင္ said...

ကုိလူလ ခင္ဗ်ား

ဒီမနက္ေတာင္ ႏွစ္သစ္ဦးႏွဳတ္ဆက္စာေလး ပို ့ ့လုိက္ပါေသးတယ္။ညေနေတာ့ ဒီစာကုိဖတ္မိပါတယ္။ အာဃာတတရား ဆိုတာ ပူေလာင္တတ္တာမို ့ ေခ်ဖ်က္ႏွဳိင္ေအာင္ အားထုတ္ဘုိ ့လိုတာေႀကာင့္ က်ေနာ့္ကိုယ္ က်ေနာ္ အထပ္ထပ္ ဆံုးမစိစစ္ေနပါတယ္။ ေတာင္းပန္ဘုိ ့ဆုိတာလည္း က်ေနာ့္စာမွာ လြန္လြန္က်ဴးက်ဴး အေရးအသား မေတြ ့မိတာေႀကာင့္ အရြဲ ့တုိက္တယ္ ထင္မွာ စုိးရျပန္ပါတယ္။
က်ေနာ္လည္း ကိုလူလလို မိသားစုနဲ ့ေဝးရာ ေရေျမျခားမွာ ေရာက္ေနရတဲ ့ဘဝတူပါ။ ညီညြတ္ခ်စ္ႀကည္တဲ ့နိဒါန္းတခု ကို ျပန္လည္ စတင္ႀကပါစို ့ဗ်ာ။

ခ်မ္းေျမ့ပါေစ။

မင္းဒင္