Saturday, December 20, 2008

အေရွ႕ ႏွင့္ အေနာက္

*
*
*



အသင့္အတင့္ရွိေသာ နယ္နမိတ္ အက်ယ္အ၀န္း နယ္ေျမတခုတြင္ လူသားတို႔သည္ ဇနပုဒ္ ရြာ ျမဳိ႕ တည္ေထာင္ျပီး၊ လူသား အမ်ဳိးအႏြယ္မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္၍ ဒိုးတူေပါင္းဖက္ လူ႔ေဘာင္တခု တည္ေထာင္၍ ရွင္သန္ ေနထိုင္ခဲ့ပါသည္။ လူအမ်ဳိးအႏြယ္စုမ်ားသည္ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာေဒသမ်ားကို ေရြ႕ေျပာင္းစနစ္မွ အတည္အက်ေနထိုင္ျခင္းသို႔ လူေနမႈ အဆင့္အတန္းကို အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲ လုပ္ယူလာခဲ့သည္။ ထိုကဲ့သို့ တိုးတက္ ေျပာင္းလဲလာသည့္ေလွ်ာက္ လူအမ်ဳိးအႏြယ္စုကို ၾကပ္မတ္ ထိန္းသိမ္းရန္ ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ တင္ေျမာက္ ေရြးခ်ယ္လာသည္။ ထိုေခါင္းေဆာင္သည္လည္း ထိုအမ်ဳိးအႏြယ္စု၏ ကံၾကမၼာကို ဖန္တီးသူမ်ား၊ ေရွ႔ေဆာင္ လမ္းျပသူမ်ားအျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံလူတန္းစားက ေပးေဆာင္သည့္ ဘ႑ာအခြန္မ်ားမွ အခေၾကးေငြမ်ား ယူငင္ျပီး အမ်ဳိးအႏြယ္စု ကာကြယ္ေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရသည္။

အိုးလုပ္သည္က အိုးအေၾကာင္း၊ တံငါသည္က ငါးတို႔၏ သဘာ၀၊ မုဆိုးသည္ ေတာအေနအထားႏွင့္ ေတာသတၱ၀ါမ်ား၏ အေလ့အက်င့္မ်ားကို ၾကြမ္းက်င္စြာ သိထားသလို၊ လူ႔အမ်ဳိးအႏြယ္စုကို ဦးေဆာင္သူမ်ားသည္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ပညာရပ္မ်ားကို ေကာင္းစြာသိျမင္လာျပီး မိမိ၏ မ်ဳိးဆက္အား သင္ၾကား၍ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားတရပ္ကို ဖန္တီးျပီး ဘုရင့္မ်ဳိးဆက္ကို သြတ္သြင္းလာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကနိတိအရ လူ႔ဇာတိအႏြယ္မ်ားတြင္ မင္းမ်ဳိးဟု ဆိုေသာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစား၊ ပု႑ာမ်ဳိးဟု အမည္ရေသာ အတတ္ပညာျဖင့္ အသက္ေမြးေသာ လူတန္းစား၊ ဥစၥာဓန အသင့္အတင့္ အေရာင္းအ၀ယ္ပညာရပ္ျဖင့္ အသက္ေမြးေသာ ကုန္သည္မ်ဳိးႏွင့္ သူဆင္းရဲမ်ဳိးႏြယ္ဟု အဆင့္အတန္းကို ခဲြျခားျပသ ထားသည္။ စစ္မႈထမ္းသည့္ မ်ဳိးရိုး၊ ခ၀ါသည္မ်ဳိးရိုးစေသာ အမ်ဳိးမ်ားစြာ ရွိပါေသးသည္။

အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားမ်ားက အက်င့္ပ်က္လာ၍ ဥပေဒသမ်ား ထုတ္ႏွဳတ္ျပီး အာဏာကို ထိန္းခ်ဳပ္လာသျဖင့္ စည္းမ်ဥ္းခံ ဘုရင္စနစ္ ေပၚေပါက္လာသည္။ ထိုမွတဆင့္ ဘုရင္ ဘုရင္မမ်ားကို ဦးေသွ်ာင္အျဖစ္ ထားရွိျပီး ဥာဏ္ပညာမ်ားစြာ ျပည္စုံေသာ လူထုအက်ဳိးျပဳ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား ခ်ဳယ္လွယ္သည့္ ႏိုင္ငံေရးစနစ္မ်ား ေပၚေပါက္လာသည္။ ကေနဒါ၊ ၾသစေၾတးလ် အဂၤလန္ စပိန္ ေဟာ္လန္ ဂ်ပန္ ထိုင္း ႏွင့္ စကင္ေနဗီးယမ္း သုံးႏိုင္ငံ တို႔တြင္ က်င့္သုံးေနသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း သီေပါမင္းလက္ထက္တြင္ ကင္း၀န္မင္းၾကီးႏွင့္ အေပါင္းအပါမ်ားက စည္းမ်ဥ္းခံ ဘုရင္စနစ္ကို အစျပဳရန္ ၾကံစည္ေသးသည္ ဟု ဖတ္မွတ္ဖူး၏။

ဘုရင္မရွိေသာ မ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားျဖစ္သည့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ဂ်ာမန္ အိႏၵိယ ႏွင့္ ကမၻာအႏွံအျပား ဒီမိုကေရစီ စနစ္ျဖင့္ က်င့္သုံးေနေသာ ႏိုင္ငံမ်ားသည္ သမၼတ ဦးစီးစနစ္ကို က်င့္သုံးေနသည္။

၎အျပင္ ဘုရားႏိုင္ငံေတာ္ဟု စိတ္ကူးျဖင့္ အၾကြင္းမဲ့အာဏာကို ရဟန္းအၾကီးအကဲမ်ားထံ အပ္ႏွင္းထားသည့္ႏိုင္ငံမ်ားမွာ ဗာတီကန္ႏွင့္ ယခင္ တိဘက္ေဒသတို႔ ျဖစ္သည္။

၎စနစ္သည္ သမိုင္းေခတ္အလယ္တြင္ ေခတ္စားျပီး အထူးသျဖင့္ ဥေရာပ၌ ပုရဟန္းမင္းမ်ား ၾကီးစိုးေသာေခတ္ဟု သမိုင္းထြင္ခဲ့သည္။
သိုျဖစ္ပါ၍ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာသည္ ျပည္သူ႔ထံမွ ဆင္းသက္လာျခင္းႏွင့္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာသည္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ဆင္းသက္လာျခင္း ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္ဟု ေယဘူယ ေကာက္ခ်က္ဆဲြႏိုင္သည္။
***

အခ်ဳပ္အျခာသည္ အထက္မွ ဆင္းသက္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံေတာ္က ဆင္းသက္လာျခင္း


အခ်ဳပ္အျခာအာဏာသည္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ဆင္းသက္လာသည္ဆိုေသာ ႏိုင္ငံမ်ားသည္ တပါတီစနစ္က်င့္သုံးသည့္ ႏိုင္ငံမ်ား၊ ဘုရင္စနစ္ကို လက္ခံသုံးေနေသာ မူစလင္ႏိုင္ငံမ်ား၊ စစ္အာဏာသိမ္းျပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေတြ႔ရသည္။
အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားမ်ားသည္ မိမိပိုင္ လြတ္ေတာ္၊ စစ္တပ္ မ်ားကို ကိုယ္ပိုင္အျဖစ္ အသုံးျပဳ၍ တိုင္းျပဳ ျပည္ျပဳ ဥပေဒမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းျခင္း မြန္းမံျခင္း အသစ္ျပဳျခင္းမ်ားစေသာ အခြင့္အေရးမ်ား ရရွိသည္။ တရုတ္ျပည္သူ႔ သမၼတႏိုင္ငံ က်ဴးဘား ဗီယက္နမ္ ေလာ ႏွင့္ ေျမာက္ကိုးရီးယား စေသာ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ မင္းမူအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ား၊ ေရနံျဖင့္ ခ်မ္းေသာေသာ အေရွ႔အလယ္ပိုင္း အာရပ္ဘုရင့္ႏိုင္ငံ၊ ဘရွဳႏိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ လစ္ဗ်ား ျမန္မာ ႏွင့္ အီရတ္ (ဆာဒမ္ဟူစိန္လက္ထက္) ႏိုင္ငံမ်ားသည္ စစ္တပ္ကို အင္အားျပဳျပီး စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္သည္။

ထိုတိုင္းျပည္တို႔တြင္ ျပည္သူမ်ားသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံလူတန္းစားမ်ား သက္သက္သာျဖစ္၍ တိုင္းျပည္ ကံၾကမၼာကို ဖန္တီးခြင့္၊ တိုင္းျပည္ အနာဂါတ္ကို လြတ္လပ္စြာ သေဘာထား ေပးခြင့္ ဆုံးရွဳံးေနရေသာ သူမ်ားျဖစ္သည္။ သံမဏိစည္းကမ္းမ်ားျဖင့္ ခ်မွတ္ထားသည့္ ဘာသာတရား၊ ပါတီ၊ စစ္တပ္၏ မူ၀ါဒေအာက္မွသာလွ်င္ သေဘာထား ေပးခြင့္ရရွိသည္။ ထိုကဲ့သို႔ တင္းၾကပ္ထားသည့္ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို ေက်ာ္လြန္ျပီး သေဘာထားမ်ား ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္သူကို ႏိုင္ငံေတာ္ ပုန္ကန္မႈျဖင့္ စြပ္စြဲခံရျပီး ၾကီးေလးေသာ အျပစ္ဒဏ္မ်ားျဖင့္ အျပစ္ေပးခံရတတ္သည္။ မိမိကံၾကမၼာကို မိမိဖန္တီးႏိုင္စြမ္း အလြန္နည္းေသာ စနစ္တခု ျဖစ္သည္။

ထူးျခားသည္မွာ ထိုႏိုင္ငံမ်ားတြင္ တဦးတေယာက္အစြမ္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အသင္းအဖဲြ႔မ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း ေသြးထြက္ သံယိုမႈမ်ားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာကို ရယူထားၾကသည္။ ထိုအခ်ဳပ္အျခာ အာဏာသည္ မိမိတို႔ လုပ္ယူထားေသာ သေဘာျဖင့္ ၎တို႔ လိုအပ္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ေရးဆဲြျခင္း၊ အဓိပၸါယ္ ႏွစ္ခြရွိေသာ၊ ထင္ေရာင္မွားျဖစ္ေစေသာ ဥပေဒမ်ားကိုလည္း ေရးဆဲြျခင္းမ်ားႏွင့္ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနသည္။ ဤသည္မွာလည္း ေရွးက်ေနေသာ ဘုရင္စနစ္ ပုံစံ ျဖစ္သည္။

၎အျပင္ အာဏာရွိသူသည္ မိမိအာဏာကို ႏွစ္ရွည္စဲြကိုင္ခြင့္ ရရွိသည္။ အက်ဳိးအဆက္အရ ထိုပုဂၢဳိလ္မ်ား၏ သေဘာေတာ္က်သည့္ လူတန္းစားမွ်သာလွ်င္ အဆင့္အဆင့္ အာဏာ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ရရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေအာက္ေျခ အာဏာပိုင္မ်ားသည္ မိမိ၏ အာဏာ တည္ျမဲေရးအတြက္ အထက္ဆိုသည့္ ပုဂၢဳိလ္မ်ား၏ အလိုက္အၾကဳိက္ကိုသာ ၾကည့္ရွဳ႕ျပီး အုပ္ခ်ဳပ္ခံလူတန္းစားျဖစ္ေသာ ျပည္သူျပည္သားမ်ား၏ အက်ဳိးမ်ားကို မၾကည့္ရွဳ႕သျဖင့္ ျပည္သူမ်ား အတိဒုကၡမ်ား ျကုံေတြျပီး ဆင္းရဲစြာ အသက္ေမြးျမဴ
ေနရတတ္သည္။ ထို႔အျပင္ ျပည့္သူမ်ားထံမွ မိမိတို႔သေဘာအရ ဇြတ္အတင္း ေငြမ်ား ေကာက္ခံျပီး မိမိပုိင္ ေငြမ်ားကဲ့သို႔ အသုံျပဳၾကသည္။ အထက္ေအာက္ဆိုေသာ အာဏာစီးဆင္းမႈသည္ သမရိုးက်မဟုတ္ပဲ အေပၚအျကိုက္မ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း၊ လာဒ္ေပးလာဒ္ယူ စနစ္မ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ျပည္သူ႔ စီမံကိန္းမ်ားကို ေလာ္ဖါးေသာ သူမ်ား၊ နီးစပ္ေသာ သူမ်ားကို လုပ္ခြင့္ေပးျခင္း၊ ေအာက္ဆိုေသာ အာဏာမဲ့မ်ားကို ဖိႏွိပ္ျပီး သတင္းအမွားမ်ား အထက္ကို တင္ျပျခင္းမ်ားသည္ တဦးပိုင္အာဏာ၏ အက်ဳိးအျပစ္မ်ားသာျဖစ္ျပီး လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းသည္ ပ်က္သွဥ္းျခင္းကိုသာ ဦးတည္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ထို႔အျပင္ အၾကီးအကဲဆိုသည့္ ပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္လည္း တိုင္းျပည္တြင္ရွိေသာ အရာရာကို သူတို႔ႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ျပီး သူတို့သာလွ်င္ ျပည္သူ ျပည္သားမ်ား၏ အသက္အိုးအိမ္ကို ကာကြယ္ေနျခင္း၊ ျပည္သူျပည္သားမ်ားကို ထမင္းေၾကြးထားျခင္း၊ သူတို႔ မင္းျဖစ္သည့္အခ်ိန္ ျပည္သူမ်ားအား ေရွ႕အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား၏ စနစ္ဆိုးမွ ကယ္တင္ထားျခင္းႏွင့္ တိုင္းျပည္ကို ေခ်ာက္အတြင္းက ဆဲြတင္ထားျခင္း စေသာ အေတြးမ်ား လဲြမွားစြာ ရွိေနတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိုင္းျပည္၏ ကံၾကမၼာသည္ တဦးတေယာက္ လက္ထဲတြင္သာ ရွိျပီး ထိုသူမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ဆိုးက်ဳိးကို ျပည္သူမ်ားသာလွ်င္ ဆင္းရဲျခင္းအတိျဖင့္ ျကုံေတြ႔ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၎စနစ္သည္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ တိုင္းသားျပည္သူတို႔၏ အနာဂါတ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုသည့္ အာဏာပိုင္မ်ားလက္ထဲသာ ရွိသည္။

၎စနစ္တြင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူသည္ မင္းက်င့္တရား ၁၀ ပါးအညီ ဦးေဆာင္မႈေပး၍ ျပည္သူမ်ားအား ရင္၀ယ္သားဟု ထင္မွတ္ အုပ္ခ်ဳပ္ျပီးလွ်င္ နယ္နမိတ္အတြင္း သယံဇာတမ်ားျဖစ္ေသာ ေရနံျဖင့္ ခ်မ္းသာေသာ၊ စီးပြားေရးကို နည္းလမ္းမွန္စြာ ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ တိုင္းျပည္မ်ားသာလွ်င္ ျပည္သူဘ၀ အသင္အတင့္ သာယာျငိမ္းခ်မ္းျခင္းကို ရရွိသည္။ ၎သည္လည္း လူ တစ္ေထာင္တြင္ တေယာက္ေလာက္သာ ရွားရွားပါးပါး ရွိသည္ကို ယေန႔ကမၻာတြင္ ေတြ႔ရသည္။
***


အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာသည္ ျပည္သူ႔မွ ဆင္းသက္လာျခင္း

ဤုစနစ္သည္ သယံဇတမ်ား ခ်ဳိ႔တဲ့ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ ေတြ႔ရတတ္သည္။ မိမိ ကံၾကမၼာ မိမိ ဖန္တီးခြင့္ ရွိေသာ စနစ္ ဟု ဆိုရမည္။ ခရိုင္တခု သို႔မဟုတ္ ျမဳိ႕ရြာ ေဒသ တခုအတြင္း ျပည္သူမ်ားသည္ အၾကိမ္ၾကိမ္ စုေ၀း သေဘာတူညီခ်က္ ဥပေဒသမ်ား ယူထုတ္ျပီး ကြန္ျမဴးဆိုေသာ တျမဳိ႔လုံးသက္ဆိုင္သည့္ အဖဲြ႔တခုကို တည္ေထာင္ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ မိမိတို႔ အစြမ္းျဖင့္ ရရွိထားေသာ ပိုင္ဆိုင္မႈ တခ်ဳိ႔တ၀က္ ( ဥပမာအားျဖင့္ ဆယ္ဖို႔ တစ္ဖို႔ )ကို ေဒသ ျမဴနီစပယ္ဆိုသည့္ အဖဲြ႔ကို ေပးေဆာင္ရသည္။ ထိုအျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုေသာ တိုင္းျပဳ ျပည္ျပဳ အဖဲြ႔အစည္းကိုလည္း ျမဳိ႕နယ္ကို ထည့္၀င္ရသည့္ ပမာဏထက္ အနည္းငယ္ေလ်ာ့ျပီး ေပးေဆာင္ရ၏။ ထိုထည့္၀င္ရသည့္ အခြန္ဘ႑ာမ်ားကို စုေဆာင္းျပီး ျမဳိ႔နယ္အတြင္း ဘာသာေရးေက်ာင္း၊ စာသင္ေက်ာင္း၊ အိုနာက်ဳိးကန္းမ်ားအား ျပဳစုေစာင့္ေလွ်ာက္ရန္ အေဆာက္အဦး၊ အလုပ္လက္မဲ့မ်ားအား ေထာက္ပံျခင္း၊ အခမဲ့ေဆးကုသခြင့္ရွိေသာ ေဆးရုံႏွင့္ အမ်ားအသုံးျပဳႏိုင္ရန္ ေဆာက္လုပ္ထားသည့္ အေဆာက္အဦးမ်ားကို ေဆာက္လုပ္ျခင္း မြန္းမံျခင္းျဖင့္ လူအသိုင္းအ၀ိုင္းတခု တိုးတက္ေအာင္ အသုံးျပဳသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ဟူေသာ အျမင့္ဆုံးအဖဲြ႔အစည္းသို႔ ေပးေဆာင္ရသည့္ အခြန္ဘ႑ာက တိုင္းျပည္ ကာကြယ္ေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး ႏွင္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ ေကာင္းမြန္ေရးတို႔တြင္ အသုံျပဳၾကသည္။

ဤသို႔ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းကို တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္လည္း ျပည္သူမ်ား အခ်ဳိးက် ထည့္၀င္ထားသည့္ အခြန္ဘ႑ာမ်ားကို ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ သုံးစဲြျခင္း မျပဳရေပ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုဘ႑ာသည္ ျပည္သူမ်ားမွ ေကာက္ယူေသာ အခြန္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ တိုင္းျပဳ ျပည္ျပဳ လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည့္ သူမ်ားသည္လည္း ျပည္သူ႔အတြင္းက ျပည္သူသေဘာထားျဖင့္ ေရြးခ်ယ္လိုက္ေသာ သူမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တလဲြသုံးစားျခင္း ျပဳလုပ္မရပါ။ ထိုသူမ်ားသည္လည္း အခြန္ ေပးေဆာင္ရေသာ သူမ်ား ျဖစ္သည္။ အခြန္ထမ္းခြင့္ လြတ္ကင္းေနသည့္သူမ်ား မဟုတ္ပါ။ ငါသည္ တိုင္းျပည္ကို ဦးေဆာင္ေနသူျဖစ္သျဖင့္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာမ်ားကို မိမိ လုပ္အပ္သလို ထုတ္ယူသုံးစဲြခြင့္ရသည္ ဟူေသာ သေဘာမ်ဳိးေတာ့ လုပ္လိုလည္း မရႏိုင္ပါ။

သို႔ေသာ္ ခြ်င္းခ်က္အေနျဖင့္ ပေဒသရာဇ္ ဘုရင္စနစ္ကေန စည္းမ်ဥ္းခံ ဘုရင္စနစ္သို့ ကူးေျပာင္းထားသည့္ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းမ်ားတြင္ ဘုရင္ကို တိုင္းျပည္၏ သေကၤတျဖင့္ ထားရွိျပီး တိုင္းျပဳ ျပည္ျပဳ အျမင့္ဆုံး အာဏာပိုင္ျဖစ္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္က ဘုရင့္ မိသားစုအတြက္ လစာမ်ား ေပးေဆာင္ရသည္။ သူတို႔သည္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ရရွိသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ထိုသည္လည္း ၎မ်ဳိးဆက္သည္ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းျဖစ္ေသာ တိုင္းျပည္ နယ္နမိတ္ကို တည္ေထာင္ေပးခဲ့ေသာ သူမ်ားျဖစ္သည္ဟု ျပည္သူ ျပည္သားမ်ားက လက္ခံ ႏွက္သက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္တခ်က္က ပေဒသရာဇ္ေခတ္၌ ဘုရင့္အသိုင္းအ၀ိုင္းသည္ ျပည္သူမ်ား၏ ဆက္သေသာ ဘ႑ာမ်ားကို မိမိအက်ဳိးအတြက္ သုံးျပဳခဲ့ေလဟန္ ရွိသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္သည္ မိမိ၏ အာဏာတည္ျမဲမႈကိုသာ ေဆာင္ရြက္ျပီး ျပည္သူ႔အက်ဳိးကို မလိုလားသည့္ကမ်ားသျဖင့္ ဘုရင့္လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ထိန္းခ်ဳပ္လိုက္သည့့္ သေဘာဟု ထင္ရသည္။

ျပည္သူ႔ အခြန္မ်ားျဖင့္ တိုင္းျပဳ ျပည္ျပဳ လုပ္ေဆာင္ရာတြင္လည္း ျပည္သူမ်ားအား ဆႏၵ သေဘာထားမ်ား ခ်ျပ ေဆြးေႏြးရသည္။ ဥပမာ စစ္ျပဳျခင္း၊ စစ္ခံျခင္းႏွင့္ တိုင္းျပည္၏ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးက်ဳိးမ်ား၊
ျပည္သူမ်ားသည္လည္း မိမိ၏ ဆႏၵ သေဘာထားမ်ားကို လြတ္လပ္စြာ တင္ျပ ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္အျပီး မတင္မက်ျဖစ္သည့္ အေၾကာင္းကိစၥမ်ားကို မဲစနစ္ျဖင့္ ဆႏၵေကာက္ယူျပီး ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ရသည္။ ထိုဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ ျပည္သူတဦးတေယာက္သည္ သေဘာမတူသည္ျဖစ္ေစ၊ တူသည္ျဖစ္ေစ မဲခဲြဆုံးျဖတ္ထားသည့္ ရလဒ္ကို လက္ခံျပီး ပါ၀င္ပူးေပါင္း ေဆာက္ရြက္ရသည္။

ဥပမာ၊ ၊ ေခတ္ႏွင့္အညီ ယွဥ္ေဘာင္တန္းခ်င္သျဖင့္ တိုင္းျပည္တြင္ရွိေသာ ျပည္သူမ်ားက တယ္လီေဗးရွင္း ၾကည့္ခ်င္သည္ ဆိုပါစို႔၊ မည္သို႔ ျပဳလုပ္သင့္သည္မ်ားကို ေႏြးေဆြး ျငင္းခုန္ျပီး အမ်ားသေဘာတူသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ကို ခ်မွတ္ျပီး၊ ထိုကုန္က်သည့္ ေငြပမာဏအတြက္ ျပည္သားတိုင္း အခ်ဳိးက် ေပးေဆာင္ရန္ သတ္မွတ္သည္။ တႏွစ္လွ်င္ ႏွစ္ၾကိမ္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေငြပမာဏကို ထည့္မေနရ ေပးေဆာင္ရသည္။ မေပးေဆာင္သည့္ သူသည္ လက္ရွိ အမ်ားသေဘာတူေသာ ဥပေဒကို ခ်ဳိးေဖာက္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း ခံရသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ထိုဥပေဒသည္ ျပည္သူမ်ားက ခ်မွတ္သေဘာတူျပီး တိုင္းျပည္အတြက္ ဥပေဒမ်ားကို ျပဳသည့္ လြတ္ေတာ္ဆိုေသာ အဖဲြ႔အစည္းက အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းလိုက္သျဖင့္ ထိုျပည္သူမ်ားကပင္ လက္ခံရသည္။
ထိုဥပေဒသည္ အထက္ဆိုေသာ တဖဲြ႔ တဦးတေယာက္မွ ဆင္းလာသည့္ တင္းၾကပ္သည့္ဥပေဒ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သိ႔ုျဖစ္ပါ၍ ျပည္သူျပည္သားတိုင္းသည္ ႏိုင္ငံ၏ အေရးတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ကို တရားဥပေဒအရ ခံစားရရွိသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူျပည္သားမ်ား ႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါ၀င္ပတ္သက္ခြင့္မူအရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအပိုင္းတြင္လည္း မိမိတို႔၏ သဘာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည္။ ျပည္သူ႔အက်ဳိး ေမွ်ာ္ကိုးျပီး ႏိုင္ငံေရးကို ျပဳလုပ္လိုသည့္ လူတစုသည္လည္း လြတ္လပ္စြာ အသင္းအဖဲြ႔ တည္ေထာင္ၾကသည္။ ထိုအရာကို ႏိုင္ငံေရးပါတီဟု ေခၚဆို၏။ အမ်ားအားျဖင့္ တိုင္းျပည္တျပည္တြင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီသည္ အနည္းဆုံး ၂ ဖဲြ႔ တည္ရွိျပီး အမ်ားဆုံး ၆ ဖဲြ႔ေလာက္သာ တည္ရွိၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ႏိုင္ငံ၏ အေရးကို အဓီကအၾကီးဆုံး ပါတီႏွစ္ရပ္က သာလွ်င္ ခ်ယ္လွယ္ ခြင့္ရရွိသည္။ ထိုပါတီၾကီး၏ တဖဲြ႔တြင္ ေျမရွင္ေၾကးရွင္မ်ား အမ်ားဆုံးပါ၀င္ျပီး က်န္ရွိေသာ ပါတီၾကီးတြင္ ဆင္းရဲသားမ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ပညာတတ္လူတန္းစားမ်ား ပါ၀င္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္၏ အာဏာကိုပါတီၾကီး ႏွစ္ခုမွ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအား ျပည္သူျပည္သားမ်ား၏ မဲဆႏၵျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမာက္ၾကသည္။ တင္ေျမာက္ခံရေသာ ပါတီသည္ တိုင္းျပည္အား ေလးႏွစ္သာ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရရွိျပီး၊ ေနာက္ထပ္ ေရြးေကာက္ပဲြမ်ားတြင္ ျပန္လွည္ အေရြးခံ ယွဥ္ျပဳိင္ရသည္။ ၎သည္လည္း အာဏာကို ပါတီတခု သို႔မဟုတ္ လူပုဂၢဳိလ္တဦးထံတြင္ ၾကာရွည္စြာ မထားလိုသည့္ စနစ္ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ တိုင္းျပည္အေရးကို ေဆာင္ရြက္ေသာ ပါတီ၀င္ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ပညာအရည္အခ်င္း ျပည့္စုံျခင္း၊ အက်င့္သီလကို ေကာင္းစြာ ေစာင့္ထိန္းျခင္းမ်ား ရွိမွသာ မိမိပါတီ၀င္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူျပည္သားမ်ား၏ ယုံၾကည္အားထားျခင္း ခံရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အာဏာသည္ ျပည္သူ႔ ထံမွ ဆင္းသက္လာသည့္ သေဘာပင္ ျဖစ္သည္။

ဆင္းသက္လာသည့္ အခ်ဳပ္အျခာအပိုင္းကို ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာရလွ်င္ အာဏာခဲြေ၀မႈသည္ ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အဓိက ျပသာနာအျဖစ္ တည္ရွိေနသည္။ စည္းမ်ဥ္းခံ ဘုရင္စနစ္ကဲ့သို႔ စည္းမ်ဥ္းခံ စစ္တပ္စနစ္ကို ပုံစံခ်ေနသည္ဟု ေတြ႔ရွိရသည္။


လူလ
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ...

2 comments:

သစ္နက္ဆူး said...

အၾကီးအကဲဆိုသည့္ ပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္လည္း တိုင္းျပည္တြင္ရွိေသာ အရာရာကို သူတို႔ႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ျပီး သူတို့သာလွ်င္ ျပည္သူ ျပည္သားမ်ား၏ အသက္အိုးအိမ္ကို ကာကြယ္ေနျခင္း၊ ျပည္သူျပည္သားမ်ားကို ထမင္းေၾကြးထားျခင္း၊ သူတို႔ မင္းျဖစ္သည့္အခ်ိန္ ျပည္သူမ်ားအား ေရွ႕အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား၏ စနစ္ဆိုးမွ ကယ္တင္ထားျခင္းႏွင့္ တိုင္းျပည္ကို ေခ်ာက္အတြင္းက ဆဲြတင္ထားျခင္း စေသာ အေတြးမ်ား လဲြမွားစြာ ရွိေနတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိုင္းျပည္၏ ကံၾကမၼာသည္ တဦးတေယာက္ လက္ထဲတြင္သာ ရွိျပီး ထိုသူမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ဆိုးက်ဳိးကို ျပည္သူမ်ားသာလွ်င္ ဆင္းရဲျခင္းအတိျဖင့္ ျကုံေတြ႔ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၎စနစ္သည္ တိုင္းျပည္ႏွင့္ တိုင္းသားျပည္သူတို႔၏ အနာဂါတ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုသည့္ အာဏာပိုင္မ်ားလက္ထဲသာ ရွိသည္။
........
အကိုလူလ....
အကို ့ဆီမွာ တန္ဘိုးရွိတဲ ့စာကို ဖတ္ခြင့္ရတဲ ့အတြက္
ေက်းဇူးတင္တယ္ဗ်ာ...
ေနာက္ထပ္ စာေကာင္းေလးေတြကိုလဲ ေစာင့္ဖတ္ေနမယ္ဗ်ာ...
ေကာင္းေသာခရစ္စမတ္နဲ ့ႏွစ္သစ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ ့ပါေစ...။

မသက္ဇင္ said...

ကိုလူလေရ---------
မွတ္သားဖြယ္ရာေတြပါ-----
တန္ဘိုးရွိပါတယ္ရွင္---
မွ်ေဝေပးတာေက်းဇူးပါ---