Sunday, December 14, 2008

“မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ ျကိုးစားမည္”

*
**
***

ကဲ.. ဘယ္လိုတြန္းမလဲ ဆိုတဲ့ ပို့စ္ကို တင္ျပီးေနာက္ စီေဘာက္၌ ကိုငရဲလား မငရဲလားေတာ့ မသိပါဘူး။ အိုင္ပိကို ၾကည့္ေတာ့ တမ်ဳိးစားတဲ့ ယိုးဒယားက တက္လာေသာ မိတ္ေဆြတေယာက္က စီေဘာက္မွာ “ အဲလိုမ်ဳိး ေရးလိုက္လို့ ေတာ္လွန္ေရး ေအာင္မလား၊ အမွန္တိုင္းေျပာရရင္ မင့္ကေရာ ဘာလုပ္ေနသလဲ” လို့ ေအာ္သြားတယ္။ ခန္႔မွန္းရသေလာက္ မဲေဆာက္ဖက္က တက္လာတဲ့သူ ျဖစ္ႏိုင္သည္
ေ၀ဖန္ျခင္းကို ႏွက္သက္တဲ့ လူတေယာက္အတြက္ ဒါေတြဟာ စိတ္ဆိုးစရာလည္း မျမင္သလို၊ ၀မ္းနည္းျခင္းလည္း မျဖစ္ခဲ့ပါ၊ ထုိသူအား မိတ္ေဆြအစစ္အျဖစ္သာ ကြ်ႏု္ပ္ မွတ္ယူ၏။

အခုလို ေ၀ဖန္အၾကံျပဳေျပာဆိုသြားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးကို ကြ်ႏ္ုပ္ ေလးစား၏။ ႏို႔မို႔ရင္ အေျဖမလာ အသြင္ဗလာျဖင့္ အခက္မ်ား ေတြ႔ရျပီး ရွဳပ္ကုန္ေနမွာေလ။ စာေရးတာ ေကာင္းလိုက္တာ ၊ ကဗ်ာေလးကို ခံစားသြားတယ္ စေသာ စကားနည္း ရန္စဲ ေ၀ဖန္မႈမ်ားထက္ သာ၍ အခုလို ေ၀ဖန္သြားျခင္းကို အလြန္စြာ ႏွက္သက္ပါ၏။

ကြ်ႏု္ပ္၏ လြင့္ေမ်ာျခင္း ဆိုသည့္အပိုင္းတြင္ စိတ္ကူးယဥ္ျခင္း၊ လက္ေတြ႔ျဖစ္ခဲ့ျခင္း၊ စိတ္ကူးမွတဆင့္ လက္ေတြ႔ကို ေမွ်ာ္ရမ္းျခင္းႏွင့္၊ လက္ေတြ႔ျဖစ္ပြားမႈမွတဆင့္ အားနည္း အားသာခ်က္မ်ားကို စိတ္ကူးျဖင့္ လြင့္ေမ်ာျခင္း စေသာ စေသာ စိတ္ခံစားမႈမ်ားကို ေရးသားေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ေ၀ဖန္ျခင္းတြင္..
ကြဳိင္ျခင္းဆိုေသာ ကိုယ့္တဖက္သတ္ အမုန္းပြားေနသည့္ ဒါမဟုတ္ ကိုယ့္ရန္သူက
မည္သည့္ အေၾကာင္းကိစၥ ျပဳျပဳ၊ တဖက္ေစာင္းနင္းျပီး ဆန္႔က်င္ တိုက္ခိုက္ျခင္းကို ကြဳိင္မႈ ျပဳသည္ဟု သတ္မွတ္ရမည္။ လက္ဖ၀ါးတဖက္ကို ေထာင္၍ ျမင္သည့္ဖက္မွ ကိုယ္လိုရာကို ဆဲြေတြးျပီး သူ႔ဖက္ ကိုယ့္ဖက္ျမင္သလို အျမင္မ်ားက ဘယ္ေတာ့မွ မတူႏိုင္သည့္ အေနအထားကို ရန္ဖက္ေဆာင္သည့္ ေ၀ဖန္မႈဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္သည္။

ေနာက္တမ်ဳိးက မိတ္ဖက္ေဆာင္ျပီး အၾကံျပဳ ေထာက္ျပျခင္းကို အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ ေ၀ဖန္ျခင္းဟု သတ္မွတ္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သို႔ ျပဳမႈျခင္းသည္လည္း အာဂတ အျငဳိးျဖင့္ ရန္ဖဲြ႔ျခင္း၊ ေစာင္းေျမာင္းတိုက္ခိုက္ျခင္း မဟုတ္ေပ၊ ရွိခဲ့ျပီးေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ျကုံေတြ႔ရျပီး အျမင္ကို အျပဳအသြင္ေဆာင္ျပီး အၾကံျပဳျခင္းသာ ျဖစ္၏။



ကြ်ႏု္ပ္တို့ ငယ္ငယ္တုန္းက အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားတြင္

“မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ ျကိုးစားမည္။
မိမိအတန္းကို ေကာင္းေအာင္ ျကိုးစားမည္။
မိမိေက်ာင္းကို ေကာင္းေအာင္ ျကိုးစားမည္။
မိမိတိုင္းျပည္ကို ေကာင္းေအာင္ ျကိုးစားမည္။ ” ဟု၍
ေက်ာင္းတက္သည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ သစၥာ အဓိ႒ာန္ ဆိုရျခင္းကို ျပဳရသည္။


ထိုကဲ့သို႕ ဘ၀၏ အစ လူမွန္းသိက ဆိုလိုက္ရသည့္ ပထမဦးဆုံး သစၥာတခု ျဖစ္သည္။ တစုံတရာ၏ တိုက္တြန္းမႈအရ ဆိုသည္ျဖစ္ေစ၊ စိတ္ပါ လက္ပါ ဆိုသည္ျဖစ္ေစ သစၥာသည္ သစၥာတခု ျဖစ္သျဖင့္ မသိစိတ္မ်ားကို လြမ္းမိုးခဲ့ပါသည္။ ဆိုခဲ့ရသည့္ သစၥာ သေဘာအရ ဘ၀၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားတြင္လည္း ၎သစၥာက လြမ္းမိုးေနသည္။

ထိုသစၥာ၏ ပထမအခ်က္အရ
မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ ျကိုးစားေနသည္ဟု ဆိုရမလားမသိ။
အမွန္တိုင္း ေျပာရရင္ မိမိရပ္တည္မႈကို ရိုးသားစြာ ျဖတ္သန္း ရွာေဖြေနပါသည္။ သူတပါး၏ ေပးကမ္းျခင္း ေစာင္မျခင္း လွဴျခင္းမွ ကင္းျပီး ကိုယ့္၏ လုပ္အားျဖင့္ အသက္ေမြးျမဴေနပါသည္။ ဒါေတာင္ လူဆိုသည္မွာ လူ႔ေဘာင္အတြင္း ေနထိုင္ရသျဖင့္ သူမ်ားကို ဒုကၡမေပးပဲ ေအးေဆးစြာ ေနထိုင္ အသက္ေမြးျမဴေနသည္ကိုပင္ အျပစ္တခုလို ေစာင္းေျမာင္း ေ၀ဖန္ျခင္း ခံေနရသည္။ သူမ်ား ေထာက္ပံျဖင့္ အသက္ေမြးျမဴေနလွ်င္ ပို၍ ေ၀ဖန္မႈကို ခံရတတ္သည္။ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း ခံရတတ္သည္။ ဤကား ေလာက၏ ဒဏ္မ်ား ျဖစ္၏။ မည္သူမဆို ျကုံေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။

အသက္ေမြးျမဴသည့္ အပိုင္းတြင္ ႏွစ္မ်ဳိး ရွိပါ၏။ တမ်ဳိးစားက
ရဟန္း ရေသ့ သူေတာ္စဥ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံအေရးကို ျပဳသူမ်ားျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ား၊ စစ္တပ္တြင္ အမႈထမ္းေနသူမ်ားက အမ်ား ျပည္သူႏွင့္ဆိုင္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ သူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ အမ်ားႏွင့္ဆိုင္ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ား ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ထိုသူမ်ားသည္ သူတပါး၏ အေထာက္အပံကို မွီခိုျပီး ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာမ်ားကို ျပဳေနေသာသူမ်ား ျဖစ္သည့္ေလွ်ာက္ အမ်ားဆိုသည့္ လူပရိႆတ္၏ အသံကို ဂရုျပဳမွသာလွ်င္ ေကာင္းပါသည္ဟု ထင္ျမင္ပါသည္။

ထိုကဲ့သို႔ေသာ ျပည့္သူ တုန္႔ျပန္သည့္ အသံ၊ သေဘာထားမ်ားကို ဇြတ္အတင္း လုပ္ယူျခင္းမဟုတ္ပဲ စစ္မွန္ေသာ ျပည္သူ့ဆႏၵကို နားေထာင္ တတ္ဖို့ လိုအပ္ပါသည္။ ထိုမွသာလွ်င္ မိမိ လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္ျပီး မွန္ကန္ေသာ လူ႔ေဘာင္တခု ေပၚေပါက္လာမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေဗမဲ့ လူဆိုသည္မွာ အတၱမ်ားသည့္ သတၱ၀ါျဖစ္သည့္ေလွ်ာက္ သူတပါး အျမင္မ်ားကို မျမင္၊ မိမိကိုယ္ မိမိ မွန္ကန္ေနသည္ ဟု ထင္ေနရတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေ၀ဖန္ျခင္းမ်ားျဖင့္ ထိန္းညွိေပးရ၏။

ေလာက၌ မိမိကိုယ္အား ေကာင္းေအာင္ ျကိုးစားရသလို မိမိအသင္းအဖဲြ႔ကိုလည္းေကာင္း မိမိလူ့အသိုင္းအ၀ိုင္းကို လည္းေကာင္း၊ မိမိ ႏိုင္ငံအတြက္ လည္းေကာင္း တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနရသည့္ သူသည္ အေကာင္းဆုံးေသာ လူသားအမ်ဳိးအစား ျဖစ္သည္။

လူမွန္းသိတတ္ကေန စျပီးေတာ့ ေတာခို၍ လက္နက္ကိုင္ လမ္းစဥ္ကို စဲြကိုင္ျပီး တိုင္းျပည္အတြက္ လုပ္လာတယ္ဆိုေတာ့ သူမ်ား ေထာက္ပံျဖင့္ စားေသာက္ေနရတယ္ေလ။ အမ်ားႏွင့္ဆိုင္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရတြင္ ကိုယ့္စီးပြားကို ထုတ္ႏွဳတ္သုံးစဲြျပီး ျပဳလုပ္ေနရသည္မဟုတ္၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ကို ျပည္သူမ်ား သို႔မဟုတ္ ေထာက္ခံသူမ်ား၏ အေထာက္ပံ့ျဖင့္သာ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ရသည္။ ျပည္သူမ်ား ဒါမဟုတ္ ေထာက္ခံသူမ်ားက ေထာက္ပံလိုက္သည့္ မည္သည့္အရာမဆို ႏိုင္ငံအေရးကို ျပဴသူမ်ားအတြက္ ေပးခ်င္သာျဖစ္ျပီး ေမာင္ျဖဴ ေမာင္နီ ေမာင္မဲ လူပုဂၢဳိလ္ကို ေပးခ်င္းမဟုတ္ပါ။ ထင္သလိုလုပ္လိုလည္း မရပါ၊ ကိုယ္က်ဳိးျပဳ၍လည္း မရ၊ အလဲြသုံးစားမႈ သက္ေရာက္ႏိုင္သည္။ ၎သည္လည္း ဘ၀အေပးအသိရ ျမင္လာခဲ့သည့္ အေတြ႕အျကုံတခု ျဖစ္သည္။

ဥပမာအားျဖင့္ စိန္စီေသာညမ်ား ဗြီဒီယုိေခြ ထြက္လာျပီးေနာက္ပိုင္း ဗိုလ္သန္းေရႊသည္ ျမန္မာ ျပည္သူမ်ား၏ ေ၀ဖန္ေသာ ဒဏ္ကို အျပင္းအထန္ ခံစားခဲ့ရသည္။ သူသည္ အမွဳထမ္းတေယာက္သာ ျဖစ္၍ သူ႔၏ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ လူတန္းစားမ်ားအတြက္ အျငင္းပြားဖြယ္ရာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ သူသည္ ေအာင္ျမင္ေသာ စီးပြားေရးသမား မဟုတ္ပါ၊ အမႈထမ္းသည့္ လူတေယာက္သာျဖစ္သျဖင့္ သူ႔၏ အမႈထမ္းတသက္အတြင္း လစာကို ထြက္ခ်က္ျခင္းျဖင့္ သူ႔ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို သိႏိုင္မည္ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သူ၏ ပိုင္ဆုိင္မႈက ထင္ထားသည္ထက္ ပိုမို၍ ရွိေနသျဖင့္ ထို ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို ဘ ေျခာက္လုံးျဖင့္ ေမးခြန္း ထုတ္လာရသည္။ ထို႔အတူ တျခားျခားေသာ တိုင္းျပည္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရးကို ျပဳလုပ္သူမ်ား၏ ပိုင္ဆိုင္မႈကို စစ္တမ္မ်ား ထုတ္ခဲ့သည္။ သို့မွသာ ျပည္သူမ်ား၏ ယုံၾကည္အားထားမႈကို ရရွိမည္။

ယေန႔ ျဖစ္ပြားေနသည့္ ႏိုင္ငံေရးအတြင္း မည္သည့္ႏိုင္ငံမဆို တခ်ဳိ႔ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားသည္ ကိုယ္မွန္သည္ဟုု ထင္ရသည့္အပိုင္းကို လက္ကိုင္ျပဳျပီး တျခား ဆႏၵမ်ားကို မ်က္ကြယ္ျပဳသလို ျပဳလုပ္မရပါ။ ေကာင္းမြန္ေနသည့္ လူအသိုင္းအ၀ိုင္းတခု ဗရမ္းပတာျဖစ္ျပီး ပ်က္စီးရတတ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူ့အသံကို အျမဲတေစ နားစြင့္ျပီး ျပည္သူအက်ဳိး ဆန့္က်င္သည့္ အျပဳအမႈမ်ားကို မျပဳမိေအာင္ အဖဲြ႕႔အစည္း အေနျဖင့္လည္းေကာင္း။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသာ္ လည္းေကာင္း ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနရသည္။ သူ႔ ဆန္စားေနသေရြ႕ေတာ့ သူ့စကားပဲ ေျမ၀ယ္မက်ေတာ့ မဟုတ္ပါ ေကာင္းသည္ သင့္သည္မ်ားကို ယူငင္ရပါ၏။ ယူငင္ရသည့္အပိုင္းတြင္လည္း ျပည္သူထဲတြင္လည္း မိမိအက်ဳိးကို လိုလားသူ၊ မလိုလားသူ ဟူ၍ ခဲြျခားသတ္မွတ္ျပီး အၾကံအဥာဏ္မ်ားကို လက္ခံရပါသည္။

လြန္ခဲ့ေသာ သုံးႏွစ္ခန့္က ထိုင္းႏိုင္ငံသို့ အလည္တေခါက္ ေရာက္ခဲ့သည္၊ ဘန္ေကာက္ ႏွစ္ပတ္၊ မဲေဆာက္တပတ္၊ ခ်င္းမိုင္ ႏွစ္ပတ္ အခ်ိန္ရပါ၏။ ေဆြမ်ဳိးမ်ားကိုေတာင္ မေတြ႔ျဖစ္ပဲ တခ်ိန္က အတူတူ လုပ္ဖူးလာခဲ့တဲ့ ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားကို ေတြ႔ဆုံခဲ့ပါတယ္။
ျကုံဆုံလိုက္ရတဲ့ အေျခအေနမ်ားတြင္ အားလုံးက ရပ္တည္မႈဆိုသည့္အပိုင္းႏွင့္ လုံးပန္းေနရသည္။ ရပ္တည္မႈဆိုရတြင္ အဖဲြ႔အစည္း ရပ္တည္မႈႏွင့္ တသီးပုဂၢလ ကိုယ္က်ဳိးရပ္တည္မႈဟု ႏွစ္ပိုင္းရွိသည္။ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ရပ္တည္မႈကို မဆိုလိုပါ၊ ဒါေဗမဲ့ တခ်ဳိ႕ေသာ တသီးပုဂၢလ ရပ္တည္မႈမ်ားကို ေဖၚေဆာင္ေနေသာ သူမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ရျပီး၊ တခ်ိန္တုန္းက ျမိတ္ခရိုင္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ထိန္းခ်ဳပ္ရာ ေဒသအတြင္း မိမိတို႔ တပ္ရင္းမွ သြားေရာက္ လွဳပ္ရွားစဥ္ ထား၀ယ္ခရိုင္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ကိုသန္းထြန္းဆိုေသာ ဆက္သြယ္ေရးသမားတေယာက္ႏွင့္ ခင္မင္မိပါသည္။
သူ အျမဲေျပာသည့္ ေတာ္လွန္စဥ္အတြင္း ျဖစ္တည္မႈ ဟာသေလးတခုက ထိုတသက္ ေမ့ႏိုင္မယ္လို့ မထင္၊ ေနာက္တန္း လုံျခဳံသည္ ေဒသအတြင္း အသင္းအဖဲြ႕တိုင္းသည္ မိမိတို႔၏ အလံ အေရွ႕တြင္ တန္းစီ သစၥာဆို အေလးျပဳ တာ၀န္ခဲြေ၀ျခင္းမ်ား ေန႔စဥ္ ျပဳလုပ္ရသည္။ ျမိတ္ခရိုင္ ကြန္ျမဴနစ္ စခန္းတခုအတြင္း တန္းစီ အေလးျပဳသည့္ အခ်ိန္ကို ကိုသန္းထြန္း၏ ဟာသက “ ပစၥည္းမဲ့ အလံေတာ္အား အေလးျပဳ” အမိန္႔ေပးလိုက္သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ အေလးျပဳသည့္ လက္မ်ားေတြ ေရႊတဲြလဲြ ေငြတဲြလဲြ လက္ေတြျဖင့္ အလံအား အေလးျပဳေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္ဟု သူ အျမဲေျပာပါသည္။ ထား၀ယ္ခရိုင္ ကြန္ျမဴနစ္မ်ားသည္ အလြန္ဆင္းရဲျပီး ကိုယ္က်ဳိးရွာမႈ နည္းသည္။ တခ်ဳိ႕တေလေတာ့ ရွိပါ၏။

လူဆိုတာ အတၱျဖင့္ အသက္ရွင္ေနထိုင္တာကိုေတာ့ လက္ခံပါတယ္။ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားေနာက္ လိုက္ရင္းျဖင့္ မူလဘူတဆိုေသာ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား မသိမသာ ဆုတ္ေလွ်ာ့လာသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အဖြဲ႕အစည္းဆိုသည့္ အေနအထားသည္လည္း တဦးတေယာက္ျဖင့္ မရ၊ မ တေထာင္သားမ်ားျဖင့္သာ ျပဳလုပ္ရသည္။ ျပဳလုပ္ေနသည့္အေတာအတြင္း တဦးတေယာက္က ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို ျဖစ္သည့္ပုံစံျဖင့္ ၾကံေဆာင္ျခင္း၊ ေတာ္လွန္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေမြးေန႔ပဲြမ်ားကို ေၾကးေရတတ္လူတေယာက္ ေမြးေန႔ျပဳလုပ္သလို ဆင္ႏြဲျခင္းတို႔က ဂုဏ္ပႆနကို ေဖၚေဆာင္ေနျခင္း သက္သက္သာျဖစ္သျဖင့္ မျပဳလုပ္ႏိုင္သည့္ တိုက္ေဖၚ တိုက္ဖက္ျဖစ္ေသာ တျခားသူမ်ားအေပၚ သက္ေရာက္မႈ တစုံတရာ ရရွိသြားႏိုင္သည္။ ထို သက္ေရာက္မႈသည္လည္း ေကာင္းရာသို႔ လားျခင္းမဟုတ္ပါ။

အထက္ပါအေျခအေနမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ျပီးလွ်င္ “ ျမဳိ႔ေပၚ ( ျပည္တြင္းမဟုတ္) မွာ ေတာ္လွန္ေရး လုပ္ရမည္ဆိုလွ်င္ တသက္လုံး လုပ္ႏိုင္သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ် ေရးသားျခင္းသာ ျဖစ္၏။ အားလုံးကို မဆိုလိုပါ တခ်ဳိ႕ ေသာ ႏိုင္ငံေရး ဘူဇြါမ်ားကို ေထာက္ရွဳ႕ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။


“ဒီလိုေရးလို့ ေတာ္လွန္ေရး ေအာင္ျမင္မည္လား” ကို ျပန္လွည္ ရွင္းျပလွ်င္ ျပည္သူတေယာက္အေန့ျဖင့္ အေတြ႕က အရွိျဖစ္လာျပီး၊ အရွိကေန အသိတခုအျဖစ္ ေရးသားျခင္း ျဖစ္သည္။ ေအာင္ျမင္ျခင္း ရွဳံးနိပ္ျခင္းဆိုသည္မွာ ျပဳလုပ္ေနသူ၏ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ ရလဒ္သာ ျဖစ္သည္။

သို႔ျဖစ္ပါ၍ လက္နက္ကိုင္ လမ္းစဥ္ကို စြန္႔လြတ္လာျပီးေနာက္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားတြင္ မိမိ ဘယ္လို ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းမလဲဟူသည့္ အပိုင္းလည္း အဓိက စဥ္းစားရသည္။ ဆိုလိုသည္က မိမိ ရပ္တည္မႈကို ဘယ္လို သြားမည္နည္း ေမးခြန္းပါ။ ေနာက္ဆုံး အေျဖတခုက ဘ၀ကို ေကာင္းမြန္စြာ အသက္ေမြးျမဴျခင္းဆိုေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တခု ရရွိပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ မင့္ေရာ ဘာလုပ္ေနသနည္းဟု ေမးလာလွ်င္ “မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ ျကိုးစားေနသည္” ဟု ေျဖဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။


လူလ
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ…

4 comments:

Unknown said...

ကိုလူလေရ ေရာက္တယ္ဗ်ာ ေသခ်ာစဥ္းစာမိတယ္ ေလ ဖတ္ျပီးေတာ့ က်ေနာ္ကိုယ္ ကို က်ေနာ္အရင္ေကာင္းေအာင္လုပ္ရမွာ ပိုသိလာသလိုဗ်

မသက္ဇင္ said...

ကိုလူလ ေရ---

“မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ ျကိုးစားမည္။
မိမိအတန္းကို ေကာင္းေအာင္ ျကိုးစားမည္။
မိမိေက်ာင္းကို ေကာင္းေအာင္ ျကိုးစားမည္။
မိမိတိုင္းျပည္ကို ေကာင္းေအာင္ ျကိုးစားမည္။ ”
ငယ္စဥ္က ဆိုခဲ႔တဲ႔အတိုင္း က်မတို႔ ဆက္လက္
ၾကိဳးစားေနရဆဲပါ---
အေရးအသားေတြအတြက္---ေလးစားလ်က္ပါ--

ေယာနသံစင္ေရာ္ said...

ကုိလူလေရ... ေသခ်ာျပန္ဖတ္တယ္ အေခါက္ေခါက္ဖတ္တယ္။ မိမိကုိယ္ကုိ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစားရမွာက အလုိအပ္ဆုံးနဲ႔ အထိေရာက္ဆုံး ကိစၥပဲေနာ္။ (ကုိပီတိရဲ့ ေနာက္ဆုံးပုိ႔စ္ေလးလည္းဖတ္ၾကည့္ပါဦး... ဒီလုိပုိ႔စ္မ်ိဳးေလးေတြမ်ားမ်ားတင္ႏုိင္ၾကပါေစ)

သစ္နက္ဆူး said...

ကိုလူလေရ..
ေလးေလးစားစားနဲ ့ကို လာဖတ္သြားပါတယ္...မိမိကိုယ္ကို လူတိုင္း ျပန္ဆန္းစစ္သင့္တဲ ့
စာပါ...။
ပစၥည္းမဲ ့အလံေတာ္အေလးျပဳပံုကိုေတာ့
ေတြးျပီးသေဘာက်တယ္..။
ကိုလူလ စာေတြအမ်ားၾကီးေရးနိုင္ပါေစ...
က်ေနာ္ဘဲ အျမဲမလာျဖစ္တာကိုေတာင္းပန္ရမွာ...။