Friday, November 7, 2008

လွဳပ္ခတ္သြားေသာ မီဒီယာေလာကကို လြင့္ေမ်ာျခင္း

မိမိ ေျပာဆို ျပဳမူလိုက္သည့္ အမႈသည္…

( ၁ ) မိမိအတြက္ အက်ဳိး ရွိ၊ သူတပါးလည္း အက်ဳိး ရွိ..
( ၂ ) မိမိအတြက္သာ အက်ဳိး ရွိ၊ သူတပါးအတြက္ အက်ဳိး မရွိ..
( ၃ ) မိမိအတြက္လည္း အက်ဳိး မရွိ၊ သူတပါးအတြက္ အက်ဳိးရွိ..
( ၄ ) မိမိအတြက္ အက်ဳိး မရွိ၊ သူတပါးအတြက္လည္း အက်ဳိးယုတ္..

သင္သည္ သူတပါးအား လက္ညဳိး ထုိးၾကည့္လိုက္ပါ။
ထိုအျပဳအမူကို ျပဳလုပ္ ျပီးသည့္ေနာက္ မိမိ၏ လက္ အေနအထားကို ျပန္လွည္ ၾကည့္ရွဳ႔ သင့္သည္။ သင္၏ လက္ပုံသ႑ာန္က သူတပါးအေပၚ လက္ညဳိးတေခ်ာင္းသာ ထိုးခဲ့ပါသည္။ မိမိ၏ လားရာဖက္သို့ က်န္သည့္ လက္ေလးေခ်ာင္းက စုျပဳံျပီး ၀င္ေရာက္ေနသည္ကို သတိျပဳလိုက္ပါ။ သက္ေရာက္မႈတိုင္းတြင္ အခ်ဳိးအစား မညီမွ်ေသာ အင္အားမ်ားျဖင့္ တန္ျပန္ သက္ေရာက္ ေနလိမ့္မည္။
ေ၀ဖန္ျခင္းဆိုသည္မွာ အျပဳသေဘာျဖင့္ ေ၀ဖန္ျခင္းႏွင့္ အဖ်က္သေဘာျဖင့္ ေ၀ဖန္ျခင္းဟု ႏွစ္မ်ဳိး ႏွစ္စား ေတြ႔ရွိလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။

လူဆိုသည္မွာ အတၱျဖင့္ ယွဥ္ျပီး ေလာဘ ေဒါသ ရွိႏိုင္သည္ကို လက္ခံပါသည္။ အဆိုး၀ါးဆုံးက ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ အေျခခ်ေနထုိင္ၾကသည့္ ျမန္မာ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းမ်ားတြင္ ပိုင္ဆိုင္မွဳေတြကို ေျပာဆို ျကြား၀ါရင္း တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ အျမင္ ၾကည္လင္ျခင္း မရွိသည့္ ေမာဟ ေသးေသးမ်ား ေပၚေပါက္ရသည္မွာ ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာ ျဖစ္၏။ အျမင္ မၾကည္လင္ျခင္းဆိုသည့္ စိတ္အလ်င္က အေနအထား တခုမွာ အဆုံးမသတ္ၾကပဲ၊ အမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ျပီး ျပဳလုပ္ရသည့္ လူမႈ၊ ႏိုင္ငံေရး အဖဲြ ့မ်ားအတြင္းသို့ ဆိုး၀ါးစြာ ၀င္ေရာက္ လာခဲ့ပါသည္။

အျဖစ္ပုံ သနက္စုံကို စိန္ေဗဒါၾကီး၏ ဆိုင္းမပါပဲ တင္ျပရမည္ဆိုလွ်င္ျဖင့္...
ျပသာနာ အစ ေဟာ္လန္က ဆိုရမလား၊ အဂၤလန္က ေျပာရမွန္းေတာင္ မသိရတဲ့ အျဖစ္

“ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ေတြအတြက္ေတာ့ အင္မတန္ရွက္စရာလဲ ေကာင္း ၀မ္းနည္းစရာလဲေကာင္းတဲ့ ကိစၥေတြကို ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။ အေရးယူ တာ မယူ တာကေတာ့ သံဃာ့ ဥေသွ်ာင္အဖြဲ႔ၾကီးရဲ့ကိစၥပါ
အဂၤလန္ နိုင္ငံ ေကာ္လန္ေဒးမွာ ျမန္မာဘုန္းၾကီးေက်ာင္းရွိပါတယ္ အဲဒီက ဦးဥတၱရဆိုတ ဲ့ ဘုန္းၾကီး၀တ္ဟာ လိင္တူဆက္ဆံမွဳေတြ ျပဳလုပ္ ေနသလို စက္တင္ဘာမွာ သံဃာေတာ္ေတြ အသက္ဆံုးခဲ့ရတဲ့အတြက္ နိုင္ငံတကာ က လွဴတ ဲ့ေငြေၾကးေတြကိုလည္း သူပိုင္ အလြဲသံုးစားလုပ္ျပီး သူနဲ႔ လိင္တူဆက္ဆံ
တဲ ့ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသား ဆိုတဲ ့လူန ဲ့သူ ့အတြက္ပဲ အသံုးခ်ေနတာ သိသင့္ပါတယ္။ ”

အစခ်ီျပီး ပစ္စာတေစာင္က…
To: ibmohq@gmail.com, matali18@gmail.com, bryanbanya@yahoo.co.uk, burmese@bbc.co.uk, kztha@hotmail.com, shweyong@yahoo.com, ncgub@ncgub.net, news@khitpyaing.org, nita.may@bbc.co.uk, onlineeditor@khitpyaing.org, shwen@rfa.org, spaung@irrawaddy.org, tin.htar.swe@bbc.co.uk, web_editor@dvb.no, webadmin@khitpyaing.org, zinlinn@cscoms.com, admin@dvb.no, ahhara@hotmail.com, acn@dvb.no, burmese-service@voanews.com, burmese@www.rfa.org, comment@dvb.no, comments@khitpyaing.org, director@dvb.no, dvbburma@online.no, editor@mizzima.com, editors@irrawaddy.org, features_dept@dvb.no, hit_taing@yahoo.com, khinet@rfa.org, kmw@dvb.no, kswin@voanews.com
စေသာ အတိုက္အခံ ၀စ္ဆိုက္မ်ားသို့ လိပ္မူျပီး ေအာင္ေဇာ္မိုး၈၈ အိုင္ဒီျဖင့္ ပို့ေပးခဲ့သည္။ သို့ရာတြင္ အတိုက္အခံ မီဒီယာ အသီးသီးက မေဖၚျပသင့္လို့ ထင္ျမင္ယူဆျပီး မေဖၚျပျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ အေျခအျမစ္မရွိေသာ သတင္း၊ သတင္းမဟုတ္ေသာ အတင္း ။ အေထာက္အထား ခိုင္လုံျခင္း မရွိေသာ အဖ်ဥ္းတခုျဖစ္သာ ျမင္ျပီး မီဒီယာ တန္းမ၀င္လို့ သတင္း အျဖစ္ မေဖၚျပျခင္း ျဖစ္လိမ့္မည္လို့ ယူဆရမည္။

ေနာက္ျပီး ပုတ္ခတ္ စြပ္စဲြတဲ့သူက မည္မွ်ေလာက္ ခံစားခ်က္ေတြ ျပင္းထန္ေနသလဲေတာ့မသိဘူး၊
ထိုအၾကံအစည္ ထေျမာက္ ေအာင္ျမင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ စြပ္စဲြ ပုတ္ခတ္သူမ်ားသည္ ေဟာ္လန္ႏိုင္ငံအတြင္း စာတိုက္မွတဆင့္ စာေတြကို စာအိတ္ျဖင့္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားထံသို႔ ပို့ေနပါသည္။ ဒါက ျပဳသူႏွင့္ အျပဳခံရသူတို့ ပဋိပကၡက ျပင္းထန္မႈကို ျပသေနသည္။
ထိုမွတဆင့္ ဘေလာဂၤ မီဒီယာတြင္း နာမည္ၾကီးျဖစ္သည့္ ကိုမိုးသီးဇြန္ ဘေလာဂၤ စီေဘာက္မ်ားတြင္ ခိုင္လုံျခင္း မရွိသည့္ သတင္း သို့မဟုတ္ အတင္းကို ၀ါဒ ျဖန့္ျပန္သည္။
၎ျပသာနာႏွင့္ စပ္ယွဥ္ျပီး အေနာက္ႏိုင္ငံ ျမန္မာ့ အတိုက္အခံ ေလာကအတြင္း ဖိန္ဖိန္တုန္ေအာင္ ေက်ာ္ၾကားလွစြာေသာ ၈၈ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုမိုးသီးဇြန္ ေခါင္းေဆာင္သည့္ အဖဲြ႔ႏွင့္ လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္မ်ားတြင္ စတင္ ေပၚေပါက္လာေသာ သာသနာျပဳျခင္းကို အေျခခံ၍ အတိုက္အခံေလာကကို စိပ္၀င္လာေသာ သာသနာ့ ဥေသွ်ာင္အဖဲြ့တို႔ ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္သြားရသည္။

အမွဳိက္ အစ၊ ျပသာဒ္မီးေလာင္ ဆိုသည့္အတိုင္း မည္သူမွန္း မသိလိုက္ရသည့္ ပုဂၢဳိလ္တေယာက္၏ ေျခထိုးမႈလား ဒါမဟုတ္ ပူေပါင္း ၾကံစည္မႈလားဟု ေအာက္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားက ထင္ျမင္ ဆင္ျခင္စရာ မ်ား ျဖစ္လာသည္။
“ အဂၤလန္က လူတေယာက္က အရွင္ဦးဥတၱရအား လိင္တူ ဆက္ဆံမႈ။ ေငြေၾကး အလဲြသုံးစားမႈမ်ားကို စြပ္စဲြေရးသားထားပါတယ္။ သူအေနျဖင့္ အျမဲ ထိုင္မပိတ္ႏိုင္ပါ” ဟု အေၾကာင္းျပသည္။
ဒီေနရာမွာ အျမင္တခုေပါ့။ “ သူ့အေနျဖင့္ အျမဲတမ္း ထိုင္မပိတ္ႏိုင္ပါ ” ။ ဘေလာဂၤမွာ ေန့တိုင္း လိုလို သတင္း ေဆာင္းပါးမ်ား အျမဲ တင္ေနသည္။ ထိုအရာကို သူ႔အေနျဖင့္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္သည္က မွားမွန္သေဘာကို စဥ္းစားရျခင္း ျဖစ္သည္။
ကိုမိုးသီးဇြန္၏ ေနာက္တခုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္က “ အရင္က သူ့၏ စိေဘာက္ကို ဖြင့္ခဲ့တယ္။ ေ၀ဖန္စာ ဆဲစာေတြ ေရာက္လာလို့ ရီဂ်က္စတာ ျပဳလုပ္ရတယ္” လို့ ဆိုထားျပန္သည္။

ကိုမိုးသီးဇြန္ဟာ ၈၈ ရဲဲ့ သေကၤတ ပါ။ စစ္အစိုးရကို ရန္ငါ စည္းျပတ္တဲ့ သူတေယာက္ ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီကို ယုံၾကည္ ျမတ္ႏိုးသည့္ အတိုက္အခံ ေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ ျဖစ္သည္ ဟု ၾကားဖူးပါသည္။
ျဖတ္သန္းမႈတိုင္းမွာ လူၾကီးတေယာက္အျဖစ္ ဦးေဆာင္ ဦးရြက္ျပဳႏိုင္သူ ျဖစ္သည္။ ဒါေဗမဲ့ အခု ေျဖရွင္းသည္က နယကဂုဏ္ မဲ့ေန၏။ မည္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ဦးေဆာင္သူတို့၏ ႏွလုံးသားျဖင့္ မဟုတ္ပဲ ထိုပုတ္ခတ္ေသာ ပစ္စာကို သူ ဖြင့္ေစခ်င္တဲ့ စိတ္ျဖင့္သာ ျပဳခဲ့တယ္လို့ ထင္မွတ္စရာ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ျပီး ဘေလာဂၤရဲ့ စီေဘာက္ဆိုတာကလဲ ရီဂ်က္စတာ လုပ္ၾကရင္ ဘေလာဂၤကို ပိုင္တဲ့သူက စီစစ္ျပီးမွ ဖြင့္ရသည္။ တကယ္လိုမ်ား ကိုမိုးသီးေဇာ္ကို စစ္အစိုးရ ဘက္ေတာ္သားတေယာက္က စီေဘာက္မွာ လာဆဲရင္ သူ့အေန့ျဖင့္ ဖ်က္လိုက္မွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒါလည္း အနာဂါတ္ျမန္မာ ႏိုင္ငံေရးေလာကတြင္ ဆိုးက်ဳိးတခုပဲ။
ျပီးေနာက္ “က်ေနာ္တို့ ပိတ္လိုက္ရင္ ကြ်န္ေနာ္တို့ ကိုယ္တိုင္ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင့္ကို ဆင္ဆာ လုပ္မိသလို ျဖစ္မယ္” ေျပာထား၏။ ဆိုေတာ့.. အေပၚက ေျပာထားသည့္အတိုင္း ေ၀ဖန္စာႏွင့္ ဆဲစာမ်ား ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ ရီဂ်င္စတာျပဳမွာ ၀င္ခြင့္ရသည္ ဟု ဆိုထားသည္။ ကာယကံရွင္ ကိုယ္တိုင္ေရာ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင့္ကို ခ်ဳိးေဖါက္သလို ျဖစ္မွာေပါ့..မီဒီယာ လြတ္လပ္ခြင့္ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ဘက္လိုက္ေရး၊ မလိုက္ေရး၊ သမာသမတ္က်ေရး သေဘာထားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး အရင္ အာအက္ဖ္ေအ သတင္းဌာနမွာ လုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကိုမင္းဇင္က ခ်ျပ ေဆြးေႏြးဖူးတယ္။ ဤအရာႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး အတိုက္အခံ မီဒီယာ ေလာကမွာ ပြက္ေလာ့ရိုက္တာ အမွန္ပဲ။

ကြ်န္ေနာ္ အျမင္ေတာ့ ကိုယ္ပိုင္တဲ့ မီဒီယာက ကိုယ့္၀ါဒကို အမ်ားအားျဖင့္ ဘက္လိုက္တာ မ်ားပါတယ္။ ဘက္ လိုက္သင့္တယ္လို့ ယူဆ၏။ ထို့ေၾကာင့္ ထို စြပ္စဲြ ပုတ္ခတ္ ေရးသားလာသည့္ အေၾကာင္းအရာကို ေဖၚျပျခင္းဟာ အလုိတူ အလိုပါ ပုံစံ ျဖစ္လ်က္ရွိသည္ကို ကြ်န္ေနာ္တို့လို ျပည္သူ တေယာက္အေနျဖင့္ ထင္ျမင္ေစခဲ့ပါတယ္။
တကယ္လိုမ်ား ထိုေနရာတြင္ အရွင္ဦးဥတၱရ မဟုတ္ပဲ ကိုမိုးသီးဇြန္ကို ပုတ္ခတ္မယ္ဆိုလွ်င္ ကိုမိုးသီးဇြန္အေနျဖင့္ မလဲြမေသြ ပိတ္ဖ်က္မိမွာ ေသျခာပါ၏။
ဘေလာဂၤတခုအတြင္း စိေဘာက္တြင္ မည္သည့္ နာမည္ႏွင့္ျဖစ္ေစ ၀င္ေရာက္ေရးသားေသာခါ ဘလာဂၤပိုင္ရွင္က မလဲြမေသ သိႏိုင္သည့္ အေနအထား ျဖစ္သည္။ စီေဘာက္၏ ေအာက္ဖက္ ေဒါင့္တြင္ Get a Cbox ရွိသည္။ ထိုမွတဆင့္ မိမိက စီေဘာက္အစျပဳလုပ္တုန္းက နာမည္ႏွင့္ ပစ၀ကို ရိုက္ထည့္ျပီး စီေဘာက္အတြင္း Control Panel Home သို့ ၀င္ေရာက္ႏိုင္ပါသည္။ ပစ၀ျဖင့္ ၀င္ေရာက္ျပီးေသာအခါ Messanges ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ Massages ကို ကလစ္ျပီး ၾကည့္ရွဴ႔လိုက္လွ်င္ စီေဘာက္အတြင္း ၀င္ေရာက္ေရးသားထားသည့္ လူဂၢဳိလ္၊ ၎ ေရးသားထားသည့္ စာ၊ ေန့ရက္ အခ်ိန္ႏွင့္ IP လိပ္စာကို ရရွိမည္ျဖစ္သည္။ IP လိပ္စာကို သိရွိပါက စီေဘာက္အတြင္း စာေရးသူသည္ မည္သည့္အရပ္၊ မည္သူျဖစ္ေၾကာင္း ေယဘုယ် ခန္႔မွန္း ႏိုင္ပါသည္။

သို့ျဖစ္ပါ၍ “ မိုးသီးဇြန္ ဘေလာဂၤတြင္ သာသနာ ဦးေသွ်ာင္ အတြင္းေရးမွဴး ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမအား မတရား စြပ္စဲြ ေျပာဆိုေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ မည္သူ မည္၀ါ ေရးေနသူကို ဘေလာဂၤပိုင္သူမ်ားက အတိအက် သိရမည္” အစခ်ီျပီး သာသနာ့ ဦးသွ်ာင္အဖဲြၾကီးက ေၾကညာခ်က္ စာတေစာင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ သာသနာ့ ဦးေသွ်ာင္အဖဲြ႔ အေနျဖင့္ တခ်ဳိ့ေသာ အတိုက္ခံ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားက နအဖ မိဒီယာကဲ့သို့ ယင္းတို့အား တိုက္ခိုက္ေနသည့္ ဟု ထင္ျမင္ ယူဆေနပါသည္။ ကိုမုိးသီးဇြန္ အေနျဖင့္လည္း “ သံလာ့ေမာ္လီရဲ ့ ေျဖရွင္းခ်က္ (၀ါ) စုံစမ္းေတာင္းဆိုခ်က္ကို ေလးစားရိုေသစြာႏွင့္ ျပန္လည္ တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။ ဓမ®မိတ္ေဆြတို့ အေနနဲ့လည္း ဦးဥတၱရႏွင့္ပါတ္သက္ေသာ သတင္းအား သံလာေမာ္လီဒ ေၾကျငာစာပါ e-mail ကို ဆက္သြယ္ ေပးပို့္သႏိုင္သလို မိမိတို့ wefightwewin@gmail.comကိုလည္း ေပးပို့ႏိုင္ပါေၾကာင္း ေမတၱာေရွ႔ထား* အသိေပးႏိုးေဆာ္အပ္တယ္”
ထိုကဲ့သို့ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ျပသာနာႏွင့္ ပတ္သက္၍ သာသနာ့ ဥေသွ်ာင္အဖဲြ႔ႏွင့္ ကိုမိုးသီးဇြန္သည္ အီးေမးျဖင့္သာ အျပန္အလွန္ ေျဖရွင္းခ်က္မ်ား ထုတ္ေပးရန္အတြက္ ေတာင္းဆိုေနၾကသည္။ ျပသာနာကို ေျဖရွင္းခဲ့သည္ မေျဖရွင္းခဲ့သည္မွာ အခုတိုင္ ရွင္းရွင္း လင္းလင္း မသိရေသးပါ။ ဒါလည္း ေရွ့ဆက္ရမည့္ လမ္းတြင္ ေျငာင့္တခုအျဖစ္ တည္ရွိႏိုင္ပါသည္။ ထိုျပသာနာက ကိုယ့္ဖက္ အားနည္းခ်က္ဆိုရမလား၊ မွ်ားတစင္းျဖင့္ ငွက္ႏွစ္ေကာင္ ထိသြားသည့္ ပုံစံျဖစ္ပုံ ရ၏။

ျပီးေနာက္ လုပ္ၾကံစြပ္စဲြပုတ္ခတ္သူက ဆက္လက္ျပီး

“ပီနန္းဆရာေတာ္ၾကီးအဂၤလန္ကို ၾကြလာစဥ္ကလည္း ဆရာေတာ္ၾကီးကို ပစ္ထားျပီးေတာ့
သူ ့လင္ငယ္ေလးေနာက္ကို ေကာက္ေကာက္ပါလိုက္သြားျပီး ဟို ပို ့ဒီပို ့လုပ္ပါတယ္
ဆရာေတာ္ၾကီးခမ်ာ သြားခ်င္လာခ်င္ရင္ ကုန္းေၾကာင္းေလွ်ာက္ျပီး ဘတ္စ္ကားတိုးစီးရပါတယ္
အဲဒီမွာဆရာေတာ္ၾကီးဖ်ားပါတယ္”


ဟုတ္ မဟုတ္သည္ကို စာေရးသူ အေနျဖင့္ မ်က္ျမင္ မဟုတ္သျဖင့္ အတိအက် သုံးသပ္ႏိုင္ျခင္း မရွိပါ။ ဒါေဗမဲ့ တာ၀န္ ရွိသူမ်ား၏ အစိအစဥ္ ည့ံဖ်ဥ္းမႈေၾကာင့္ တေၾကာင္း၊ ကား အလုံအေလာက္ မရွိသျဖင့္ လိုအပ္ခ်က္ေတြ မျပည္စုံ ျဖစ္သြားေၾကာင္း၊ ဆရာေတာ္က လမ္းမေလွ်ာက္ပါ အေၾကာင္း တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက
“ အဲဒီတုန္းက ဦး---၊ မ--- က ဦးဥတၱရကို ၈၈ ေဟာေျပာပဲြ အရင္ပို႔ ေနာက္ျပီးမွ ဆရာေတာ္ၾကီးကို ဘူတာလိုက္ပို့ရတာ ” ဟု ရွင္းျပေျပာဆိုခဲ့သည္။
ဆက္လက္၍ သူက “ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း နဲ့ ဘူတာက မိနစ္ ၂၀ ေလာက္ ဘတ္စကား စီးရတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ကားျဖင့္ သြားသျဖင့္ ကားလမ္းတြင္ ယာဥ္ ပိတ္အဆို့မ်ားသည့္အတြက္ ရထား မမွီ ျဖစ္မွာ စိုးျပီး ကားေပၚမွ ဆင္းျပီး ကူတို့ျဖင့္ ဘူတာကို ျဖတ္လမ္းက သြားပါသည္။ ကုတို့ဆိပ္တြင္ ဘုန္းဘုန္း ဦးဥတၱရတို့ အဖဲြ့ လာေစာင့္သည္” ဟု ဆိုပါသည္။
အထက္ပါ ေဟာ္လန္က တာ၀န္ရွိသူတဦး ရွင္းျပထားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အက်ဳိးအေၾကာင္း မခိုင္လုံတဲ့ ပုတ္ခတ္သူေတြဖက္က စြပ္စဲြမႈတခု ျဖစ္သည္ဟု ယူဆရလိမ့္မည္။

ျပီးေနာက္ “အဲဒီေကာ္လန္ေဒးေက်ာင္းကို က်မတို ့ အဂၤလန္မွာ ေကာ္လံေဂး ေက်ာင္းလို ့ေတာင္ ေခၚေနၾကပါျပီ။” ဟု ေရးသားထားသည္။ ထုိစြပ္စဲြ ေရးသားခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး အဂၤလန္တြင္ ေနထိုင္ေသာ လူမ်ား အေနျဖင့္ သိႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ၎ ေက်ာင္းေတာ္အား ကိုးကြယ္ေနေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသား အမ်ဳိးေကာင္းသမီးမ်ားကို ေစာ္ကားရာ ေရာက္ေနသည္။
ေအာင္ေဇာ္မိုး ၈၈ က အကုသိုလ္ ခံစားမႈ အားၾကီးလြန္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္မည္။ ေယာက်ၤားကေန မိန္းမ အသုံးအနွဳံ႔း ျဖစ္သြားရ၏။ ဘုရားေဟာ သုတၱန္ေတြမွာ အဆင္းလွတဲ့ သူေတာင္ေကာင္း ရဟန္းကို ကာမ ဆက္ဆံခ်င္လိုက္တာဆိုျပီး စိတ္က ပ်က္မွားလိုက္တာ ခ်က္ျခင္းလက္ငင္း ဒီဘ၀မွာ တင္ ေယာက်ၤားစင္စစ္ကေန မိန္းမ ျဖစ္သြားျပီး ကေလးေတြေတာင္ ေမြးလိုက္ရသည္ဟု ဖတ္ရသည္။။ အင္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အခုလဲ အက်င့္သီလရွိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ကို တရား၀င္နည္းျဖင့္ မေျဖရွင္းပဲ စြပ္စဲြ ပုတ္ခတ္ ေစာ္ကားသျဖင့္ သူလည္း “က်မ” ျဖစ္သြားရ ျပန္။ ဒါမဟုတ္ စြပ္စဲြသူတို့သည္ တေယာက္တည္း မျဖစ္တန္ရာ။

“ ကိုျဖိဳ းဆိုတ ဲ့ စက္မႈ ၁- ၀န္ၾကီး ေမာင္အုန္းသားျဖစ္ပါတယ္။”

စက္မႈ ၁ က ေမာင္ေအာင္ေသာင္း မဟုတ္ဘူးလား ။ ေမာင္အုန္း က ဘယ္တုန္းက ျဖစ္သြားတာလဲ မၾကားဖူးရပါလား။

“ နာဂစ္မုန္တိုင္းမွာ ဒုကၡေရာက္သြားၾကတ ဲ့ျပည္သူေတြအတြက္ လွဴဒါန္းတ ဲ့ ေငြေတြကအစ အလြဲသံုးစားလုပ္ေနတ ဲ့ဘုန္းၾကီးအတု ပါ
အဲဒီတုန္းက လွဴဒါန္းေငြ ေဒၚလာေျခာက္ေသာင္း ေပါင္ေလးေသာင္းခြဲ ကို သူ႔ အိတ္ထဲထည့္ျပီး ဘုန္းထားပါတယ္ အဲဒါ သံဃာ့ဥေသွ်ာင္အဖြဲ႔နဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး သမားေတြအေနနဲ႔ ေငြစာရင္းစစ္နိုင္ပါသလား ။ ေတာ္လွန္ရးကို အားကိုး လိုက္မယ္ ”


စြပ္စဲြ ပုတ္ခတ္သူက ေတာ္လွန္ေရးကို ေတာ္ေတာ္ မ်က္မွန္းက်ဳိးေနပုံရ၏။ ၎ကိစက အတိုက္အခံ ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ လားလားမဆိုင္ပါ။ ေတာ္လွန္ေရးကိုလည္း ေရာေယာင္ျပီး တိုက္ခိုက္ ေနျပန္ျပီ။

“သူဟာ နာဂစ္မုန္တိုင္းအတြက္ လူဒါန္းေငြထဲက မင္းသား ခ်မ္းသာ ( နအဖနဲ ့ေပါင္းေနသူ)
နဲ႔ လူ ၂၀ ခန္ ့ကို ျမန္မာ ျပည္က ေခၚယူခဲ့ျပီး အျငိမ့္ခံပါတယ္။စုစုေပါင္း ေပါင္၁၂၀၀၀ (ေဒၚလာ သံုးေသာင္းခန္ ့ ) သံုးခဲ့ပါတယ္။လက္မွတ္တေစင္ကို ေပါင္သံုးဆယ္နဲ႕ေရာင္းခဲ့ပါတယ္
ဒါေပမဲ ့ အျငိမ့္ကတဲ့အခါမွာ လူ က ၃၀ ခန္ ့ သာ လာပါတယ္။ သူ ့ကို ဘာလို ့အဲလို အျငိမ့္ ပြဲကိုေခၚတာလဲ ေမးေတာ့ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမွဳကို အဂၤလိပ္ေတြကို ျပခ်င္လို ့ပါတဲ႔”


အထက္ပါ စြပ္စဲြခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး အဂၤလန္တြင္ ေနထိုင္သည့္ ခင္မင္ရေသာ မိတ္ေဆြႏွင့္ ကြ်န္ေနာ္ မက္ဆင္ဂ်ာတခုတြင္ ခ်က္ျဖစ္သည္။
ထိုသူ ရွင္းျပသည္က
“ phonyaung: ဦးဥတၱရက ခ်မ္းသာဇာတ္အဖဲြ့ကို ေခၚသလား
မိတ္ေဆြ: အင္းေခၚတယ္ သူ ့ပိုက္ဆံနဲ ့သူေခၚတာ ဘာျဖစ္လဲ

phonyaung: အင္း ေနာက္ျပီး ဒီစာရင္းကို ထုတ္ျပန္သလား ပိုက္ဆံက ဘယ္ကလာတယ္
မိတ္ေဆြ: စာရင္းစစ္လို တယ္ေပါ့..ဒို ့လည္းမသိဘူးကြယ္

phonyaung: အင္း ေက်းဇူး။ ကြ်န္ေနာ္ လိုခ်င္တာက ဒီပုိက္ဆံက ဘယ္က လာတယ္ ေနာက္ျပီး ဘယ္ေလာက္ သုံးတယ္လို ့ ၾကားလိုက္သလား
မိတ္ေဆြ: နာဂစ္အတြက္ က တာေတာ့ သူ႔အဖြဲ ့နဲ ့သူ ေပးထား ျပီးသားေနမွာေပါ့

phonyaung: ဘယ္ေလာက္ရွဳံးတယ္ အင္း စြပ္စဲြတဲ့သူက အတိအက် စြပ္စဲြေနလို့ေလ
မိတ္ေဆြ: စြပ္စြဲတဲ့သူက အေ၀းကေန စြပ္စြဲေနတာကိုး တစ္ကယ္ လုပ္တဲ့သူက ျမင္တာေပါ့ ပိုက္ဆံဘယ္ကရသလဲ.. ဦးဥတၱရ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာလို ့လဲ အဲေလာက္မခ်မ္းသာဘူး

phonyaung: ဟုတ္ ေမးစရာျဖစ္လာျပီေလ
မိတ္ေဆြ: က်ေနာ္လည္း မသိဘူး ဘယ္က ရသလဲလို .. စပြန္ဆာ ဆုိတာ နာမည္ခံတာေလ ေနာက္ကြယ္ ဘယ္သူပါသလဲ ဘယ္သိမလဲ

phonyaung: အင္း ေနာက္ျပီး ဒီစာရင္းကို ထုတ္ျပန္သလား ပိုက္ဆံက ဘယ္ကလာတယ္ေပါ့
မိတ္ေဆြ: နာဂစ္အတြက္ က တာေတာ့ သူ႔အဖြဲ ့နဲ ့သူ ေပးထားျပီးသားေနမွာေပါ့

phonyaung: ကိုယ္ပိုင္ဆို ျပသာနာမရွိဘူး စာရင္းက ထုတ္ျပန္သင့္တယ္ေလ
မိတ္ေဆြ: လူအမ်ားန ဲ့လုပ္တာမွ မဟုတ္တာေလ ဦးဥတၱရ ေမြးေန ့ေရႊရတု လုပ္တယ္ ႏွစ္ ၅၀ ျပည့္ အဲဒါ ခ်မ္းသာအဖဲြ႔ကို ေခၚတယ္.. တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ.. နာဂစ္အတြက္ က ေစတယ္.. တစ္ခ်က္ခုတ္ ၂ ခ်က္ျပတ္ေအာင္
ကိုယ္က လက္မွတ္ေရာင္းစရာမလိုဘူး.. အဲဒီ theatre ကေန ေရာင္းေပးတာ.. ေရာင္းမထြက္လို ့ေနမွာပါ
နာဂစ္အတြက္ ကဖုိ ့က ေနာက္မွ ဒီေရာက္မွ စီစဥ္တာ.. တစ္မင္သက္သက္ ေခၚတာမဟုတ္
ဘုန္းၾကီးေမြးေန ့အတြက္.. ပိုက္ဆံ ဘယ္ကရသလဲေတာ့ မသိဘူး ဆုိပါစို ့ လူ ၂၀ ေက်ာ္ဆုိ ေဒၚလာ ၁၀၀၀၀ ေက်ာ္ေပါ့ ဟုတ္လား ၁၅၀၀၀ ပဲ ထားပါ..

phonyaung: မဟုတ္ဘူး၊ စြပ္စဲြထားတာက ေပါင္ ၁၂၀၀၀
မိတ္ေဆြ: ေပါင္ ၁၂၀၀၀ ဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္ကို ေပါင္ ၆၀၀ ေပါ့

phonyaung: ေနပါဦး အထင္ကို ေျပာပါဦး ေပါင္ ၆၀၀နဲ့ စပြန္ဆာ လုပ္လို့ရသလား
မိတ္ေဆြ: တစ္ေယာက္ကို စပြန္ဆာ ၆၀၀ ေလ ဟုတ္ပါဘူး.. စပြန္ဆာ ဆုိတာကေတာ့.. အဲဒီ လူ ၂၀ ကို ေကြ်းေမြးဖို ့ပိုက္ဆံျပႏိုင္ရင္ ေခၚလို ့ရတာေပါ့.. ေပါင္ ၁၂၀၀၀ ကေတာ့ ဘုန္းၾကီးအေကာင့္မွာ ရွိမွာေပါ့
ဘယ္အေကာင့္လဲေတာ့ မသိဘူး.. ရွိရင္ ရွိမွာေပါ့ ဥေရာပႏွင့္ တျခားႏိုင္ငံက ဘုန္းၾကီးအတြက္ လွဴတာ ရွိရင္လည္း ရွိမွာေပါ့.. သူ ့ဟာသူ ဘဏ္က ေခ်းေငြထုတ္ျပီး ေပါင္ ၂၀၀၀၀ ေခ်းမယ္ဆုိပါစို့

phonyaung: အင္း ေဟာ္လန္က ေပါင္၂၀၀၀ လွဴတယ္တဲ့
မိတ္ေဆြ: ဆုိပါစို ့.. လက္ရွိ သာသနာ့ရံသီ ၀ိဟာရ ေက်ာင္းကို re-mortgage ျပန္လုပ္ျပီး ပိုက္ဆံထပ္ ေခ်းရင္ေကာ မရႏိုင္ဘူးလား.. အဲဒါစဥ္းစားေပါ့ ဒီမွာ ပိုက္ဆံ ေခ်းတာက လြယ္ပါတယ္ ပိုင္ဆုိင္မႈ ရွိေနရင္ အသာေလးပဲ

phonyaung: အင္း ခင္ဗ်ားသိသေလာက္က ေခ်းတာလား
မိတ္ေဆြ: ျပီးေတာ ့ဘုန္းၾကီးမွာ personal financial advisor ရွိတယ္.. ျပီးေတာ့ ဘုန္းၾကီးက ေဆးရံုမွာ တရားျပ ဆရာလည္း လုပ္တယ္ေလ ပိုက္ဆံ၀င္တာေတြ ရွိမွာေပါ့.. အဲေလာက္ ပိုက္ဆံမ်ားတာေတာ့ က်ေနာ္လည္း ဘယ္ကရမွန္းမသိဘူး.. ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားေတြကို ေက်ာင္းေဆာက္ဖို ့လွဴတာေတြက စာရင္းေတြ အတိအက် နဲ ့ေပးထားတာေလ အလြဲသံုးစား လုပ္လို ့ဘယ္ရမလဲ
ဥေရာပ တစ္ခြင္က လူေတြက လည္း ပိုက္ဆံကို ဦးဥတၱရကို ေပးလိုက္တာမွ မဟုတ္တာ ဘဏ္မွာပဲ ထားတာေလ
ျမန္မာျပည္လိုမ်ိဳး အရွင္ဘုရား ေက်ာင္းေဆာက္ဖို ့သိန္း၁၀၀ လွဴပါတယ္ဆုိျပီး ေပးတာမွ မဟုတ္တာ သူ ့ေက်ာင္းနံမည္နဲ ့သူ
သံဃာ့နာယကက ေငြဆုိေတာ့ ဘယ္က ေငြလဲ သူ ့ကို ေပးလို ့လား ေပးလို ့မွ မရတာေလ အဖြဲ ့နဲ ့လုပ္ေနတာ သူ ့စာရင္းအင္းနဲ ့သူပဲဟာ
ဒါေပမဲ့လည္း အဲဒီပိုက္ဆံ ဘယ္က ရသလဲ က်ေနာ္လည္း မသိဘူး ”
ဟု ကြ်န္ေနာ္ႏွင့္ ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

ယင္းေနရာတြင္ တခု အၾကံေပး ေလွ်ာက္ထားျခင္းသည္က အရွင္ဥတၱရ အေနျဖင့္လည္း ေခၚယူခဲ့ေသာ္လည္း စြပ္စဲြသူတို့ ပုတ္ခတ္ထားသည့္ ေငြေၾကးအလဲြသုံးစားမႈကို တရား၀င္ စာရင္း ဇယားျဖင့္ လူသိရွင္ၾကား ထုတ္ျပန္ သင့္သည္ဟု ထင္ျမင္မိေၾကာင္း။
ထို့ေနာက္ အရွင္ဦးဥတၱရ၏ ပစ္စာ ျပသာနာကို စုံစမ္းေဖၚထုတ္ျပီး တရားစဲြအေရးယူရန္ ။
ဘျဖစ္ႏိုင္ရင္ သိတဲ့လူေတြလည္း ၀ိုင္း၀န္းကူညီေပးရန္။

သာသနာ့ ဥေသွ်ာင္အဖဲြ့သည္ မၾကားေသးေသာ ကာလက ေပၚေပါက္လာတဲ့ အဖဲြ႔အစည္းတခု ျဖစ္သည္။ ၎အဖဲြ႔၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ေထရ၀ါဒ သာသာနာျပဳမည့္ ဆႏၵျဖစ္သည္ ဟု သိရပါသည္။
သာသနာျပဳသည့္ အရပ္က အတိုက္ခံမ်ား ျဖစ္ေနပါသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးက တဲြျပီး ပါလာသည္။ သာသနာျပဳ ဆိုရာ၀ယ္ ကိုယ့္ ဆႏၵတခုတည္း ေရွ့တန္းတင္ျပီး ျပဳလုပ္မယ္ဆိုရင္ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါ။ သာသနာျပဳသည့္ ေနရာက အတိုက္အခံမ်ားရဲ ့ေဒသျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္ သံဃာေတာ္မ်ားလည္း မသိမသာျဖင့္ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး ေလာကထဲ ၀င္သြားရသည္။

သိတဲ့အတိုင္း အခမ္းအနားတခု လုပ္လွ်င္ ဥပမာ ၈၈၈၈ ႏွစ္ပတ္လည္ အထိမ္းအမွတ္ ဆြမ္းေၾကြးပဲြ ဆိုျပီး ဘုန္းဘုန္းေတြကို ပင့္ေလွ်ာက္ရ၏။ တရားေဟာ အမွ်ေ၀ေပါ့ ။ အခမ္းအနားေတြ ျပီးရင္ အလာဘ သလာဘ အေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ရင္းနဲ့ သံဃာမ်ား၏ လက္ရွိ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးကို ေမးလိုသူက ေမးဆိုေတာ့လည္း ဘုန္းဘုန္းခမွ် မယုတ္မလြန္ မိန့္ၾကား ေျဖဆိုရျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို မိန့္ၾကားထားေသာ မွတ္တမ္းမ်ားကို သိမ္းဆည္းျပီး သတင္း မိဒီယာသို့ တင္၊ ဒါက ငါ့ဘုန္းၾကီး ဘာညာၾကြား၊ ဆိုတာ့လဲ ဘုန္းဘုန္းေတြခမွ် အတိုက္ခံေလာကထဲ ေရာက္လာခဲ့ရ၏။ အက်င့္သီလ ေကာင္းတဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ား သာသနာႏွင့္ ယွဥ္တဲြျပီး ႏိုင္ငံအေရးထဲ ပါ၀င္ ပတ္သက္လာရင္း ဗရမ္းဗတာ ျဖစ္ေနတဲ့ အတိုက္အခံ အသိုင္းအ၀ိုင္းအတြက္ ထိန္းထိန္း သိမ္းသိမ္း ျဖစ္သြားရသည္။

ကိုင္းကို ကြ်န္းမွီ၊ ကြ်န္းကို ကိုင္းမွီဆိုသလို ယခုလို ျဖစ္သြားသည့္ ျပသာနာတခုမွာ အားလုံး အမွန္ျမင္ အျမင္မွန္သြားေအာင္ တာ၀န္သိသိျဖင့္ ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ ကူညီေပးၾကရန္ ပန္ၾကားအပ္ပါသည္။ ယင္းျပသာနာသည္ အခုမရွင္းရင္ ေနာက္ ရွဳပ္လာမည့္ ပုံေဆာင္ခဲတခုအျဖစ္ ျမန္မာ့ အတိုက္ခံ ေလာကေရာ၊ သာသနာအတြက္ပါ၊ ထိုထက္ပို၍ ေနာက္လာလတၱံသည့္ ကာလမ်ား ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံအေရးတြင္းမွာ ၾကီးမားေသာ အက်ဳိးဆက္တခု ျဖစ္သြားလိမ့္မည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဖက္ အဖဲြ့ေတြက အင္အားဆိုေသာ အား တခု အျဖစ္ တည္ရွိေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ အား ဆိုသည္မွာ ကိုမိုးသီးဇြန္တို့ အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးသမား အုပ္စုက တဖက္ သာသနာ့ ဥေသွ်ာင္အဖဲြ ႔တဖက္ ဆိုေသာ အင္အားမ်ားဟာ ပဋိပကၡမ်ားျဖင့္ ဆက္သြား ေနမည္ဆိုလွ်င္ အနာဂါတ္ ႏိုင္ငံေရး အက္ၾကားေတြ ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ ငါ ဆုိသည့္ အတၱမ်ားကို စဲြကိုင္ေနလွ်င္ ကိုယ့္ဖက္က ရန္သူကို မတိုက္ပဲႏွင့္ အလိုလို က်ရွဳံးေနရမည့္ ျပသာနာ တခု ျဖစ္သည္။
ထို အား က ပိုေနျမဲ ၾကားေနျမဲ ဆက္သြားေနလွ်င္ အတိုက္အခံအင္အားမ်ား ထိခိုက္ပြန္းပဲ့ အားေလ်ာ့သြားမည္ ထင္ျမင္ေၾကာင္း၊

အခ်ဳပ္ကို ဆိုရလွ်င္ ဘုန္းၾကီးအမႈ ရြာပတ္သည္ ဆိုဆို၊ ရြာအမႈ ဘုန္းၾကီးပတ္သည္ ေျပာေျပာ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ သာသနာက တနည္းတဖုံ သြယ္၀ိုက္ ပတ္သက္ေနေသာေၾကာင့္ ေတာ္လွန္ေနသည့္ ကာလမ်ားတြင္ စြပ္စဲြတိုက္ခိုက္သည့္ အမႈကို အမွန္တရားတခု ျဖစ္ေပၚႏိုင္ရန္ ႏွင့္ စစ္မွန္သည့္ ေထရ၀ါဒ သာသနာျပဳရာ၌ တစုံ တေယာက္၏ ျပဳမူခ်က္ျဖင့္ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအတြင္း ရွိျပီးသား သိကၡာမ်ား မက်ရန္ ရည္ရြယ္ျပီး ေရးသားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို့ေနာက္ အထက္ပါ စာပိုဒ္မ်ားကို စာလုံး အေစာင္းျဖင့္ ျပဳထားသည္က ကာယကံရွင္မ်ား၏ ေရးသားခ်က္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ေအာင္ ျပဳထားပါသည္။ မည့္သူ တဦးကိုမွ တိုက္ခိုက္လိုသည့္ စိတ္ထား မရွိပါ။ အမွန္တရားတခု ေပၚေပါက္ျပီး စည္းကမ္းရွိေသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ျဖစ္ေသာ လြတ္လပ္စြာ ကဲြလဲြခြင့္ကို ျမန္မာ့အတိုက္အခံ ေလာကအတြင္း ေပၚေပါက္လာရန္ ရည္ရြယ္ျပီး အုပ္ခ်ဳပ္ခံရမည္ ျပည္သူတေယာက္ အျမင္ျဖင့္ ေရးသားထားေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ပါသည္


လူလ
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ…

3 comments:

ဒူကဘာ said...

အေတာ္ အကဲဆတ္တဲ႔ ကိစၥပဲ၊ ဟိုဖက္ဒီဖက္ ဝင္ရပ္လို႔ မသင္႔တဲ႔ ကိစၥတခုေပပဲ၊ အက်င္႔ ပါမွာစိုးလို႔ အေျဖမွန္ရွာေနတဲ႔ ကလူလ သတၱိေတာ႔ ခ်ီးက်ဴးသဗ်ဳိ.......။

သစ္နက္ဆူး said...

ကိုလူလေရ...
ဖတ္ေနရင္းသက္ျပင္းခ်မိတယ္ဗ်ာ...
ဟုတ္တယ္ က်ေနာ္တို ့အားေတြထပ္မပ်ံ ့့ကြဲသင့္ေတာ့ပါဘူး....။
ကာယကံႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္လံုးက ေျဖရွင္းခ်က္ေတြ ထုတ္ျပန္ဘို ့ေကာင္းတယ္...
အမွန္အတိုင္းေျဖရွင္းျပရင္ သံသယဆိုတာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာပါဘဲ...
မေျဖရွင္းရင္သာ....အင္း..
သံဃာျဖစ္ျဖစ္ လူျဖစ္ျဖစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ရာဇ၀င္လွဘို ့လိုတယ္ဗ်ာ..။

Unknown said...

အတင္းေၿပာတတ္တဲ့ ေအာက္တန္းစားအက်င့္ေတြက အေတာ္ဆိုးတယ္ဗ်ာ။ အမွန္၊အမွား မေၿပာလိုေတာ့ပါဗ်ာ။